Pitanja i odgovori

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pon Jun 09, 2008 10:46 pm

Alkohol ili svinjsko meso

Pitanje:

Selam alejkum!

Da se primjetiti da mnogi bosnjaci izbjegavaju da jedu svinjsko meso, ali mnogi piju alkohol, pa me interesuje dali je jedenje svinjskog mesa veci grijeh od alkohola?


Odgovor:

We alejkumus-Selam!

Moramo znati da po pitanju grijeha, njihova osnovna podjela je na velike i male. S tim da svaki od tih malih grijeha sigurno vremenom moze porasti i preci u veliki grijeh. I znajte da ovakva i slicna pitanja nemaju neku veliku pouku i korist, jer grijeh je nesto za sto ako se insan ne pokaje Allahu na dunjaluku, biti ce pitan, odgovoran, cak i kaznjen, osim ako mu se Allah ne smiluje i predje preko tog gresnog postupka.

Tako da nema neke velike koristi iz spoznaje dal je nesto veci grijeh u odnosu na drugo, nego treba da se raspitujemo kako i na koji nacin adekvatno da pristupimo lijecenju tih poroka koji se, nazalost, nalaze pri vecini onih za koji sebe smatraju pravim vjernicima.

U pojedinim hadisima odmah nakon sirka Allah spominje da je najtezi grijeh neposlusnost roditeljima.U drugom je spomenuo da je najmanji vid i oblik kamate, kao da insan pocini zinaluk sa rodjenom majkom.

I svaki put isticao bi grijeh koji je prisutan kod onih kojima se obraca, tako da nema neke formule na osnovu koje mozemo reci da je jedan grijeh veci u odnosu na drugi, osim sto je u ajetu doslo da je Allah subhaneh obecao da nece nikome oprostiti da mu se pripisuje sudrug u ibadetu, a ono sto je mimo toga oprostit ce onome kome On hoce! A Allah subhaneh najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pon Jun 09, 2008 11:17 pm

Adabi rodjenja djeteta

Pitanje:
Esselamu alejkum postovana braco!
Evo vec dugo vremena se kanim da postavim jedno, al jako bitno pitanje koje vecina mladih i neiskusnih roditelja pita i pomalo polemise o obicajima i obredima, od samog zaceca dijeteta preko trudnoce, do poroda kao i obreda oko dijeteta kada je doslo na dunjaluk ... Vecina tih obreda nisu zasnovani po Kur'anu i Sunnetu pa
ih mi nazivamo "Babine gatke".
Mene a i mnoge druge interesuje sta je Allahovo miljenik s.a.v.s radio i preporuivao da se radi u periodu zaceca pa do samog raanja dijeteta, i sta je jedan roditelj obavezan uraditi za svoje dijete?
Nadam se da ce mo s ovim pitanjem i naravno vasim odgovorom pomoci mladim branim parovima da u svoj zivot uvedu tradiciju Poslanika s.a.v.s i najboljih generacija muslimana a da od sebe otklone bidate i kojekakve novotarije koje nesluze nikome osim sejtanu prokletom ...
Neka Vas Allah swt obilato nagradi za vas trud i rad na Allahovom swt
putu. Amin!
Selam



Odgovor:
We alejkumus-Selam!
Djeca su jedan od najvažnijih plodova dunjaluckog života. Islam je njihovom razvoju i odgoju dao izuzetno važnu dimenziju. Kur'an i sunnet precizno su regulirali naše odnose spram generacija koje nas nasljedzuju. Buduci da je islam regulirao sve odnose u životu covjeka, nije zaobidzen ni naš odnos spram djece. Na njima svijet ostaje, pa je naš zadatak da im na najbolji nacin prenesemo emanet koji nam je dat.

Odgajanje djece i budno bdijenje nad njihovim uzrastanjem, jedna je od veoma bitnih islamskih dužnosti svakog roditelja. Potrebu stalne brige nad njihovim odgojem i opasnost od zapostavljanja, te dužnosti najbolje ilustrira ajet, kojim Allah Plemeniti oštro prijeti svima koji ne budu brinuli o sebi i svojim porodicama: O vjernici, sebe i porodice svoje cuvajte od vatre cije ce gorivo ljudi i kamenje biti, i kojoj ce se meleki strogi i snažni brinuti, koji se onome što im Allah zapovjedi nece opirati, i koji ce ono što im se naredi izvršiti.

Alija b. ebi Talib, r.a, tumaceci kako cemo sacuvati svoju porodicu i djecu od vatre, kaže: Naucite ih i lijepo ih odgojite!, a El-Hasan el-Basrijj napominje: "Naredite im da Allahu pokorni budu i naucite ih šta je dobro"!. Allahov Poslanik, s.a.v.s, je u hadisu koji prenosi ashab 'Abdullah b. Omer, r.a, nadziranje nad djecom posebno potcrtao i to uporedio sa stadom na koje konstantno treba motriti: Svi ste vi pastiri i svi cete odgovarati za svoje stado. Vladar je pastir. covjek je pastir u svojoj porodici, dok je žena pastirica u kuci svoga muža i njihove djece. Svi ste vi, pastiri i svi ste odgovorni za svoje stado! '

Abdullah b. Omer, r.a, obicavao je upozoravati: Odgoji svog sina, jer ceš biti pitan, kako si ga odgojio i šta si ga naucio, a i on ce biti pitan, je li ti dobrocinstvo cinio i pokoran bio! Imam Tirmizijj u mursel-predaji bilježi od 'Amra b. Se'ida b. el-'Asa, da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: Ne može otac ostaviti niti pokloniti svome djetetu ništa vrijednije od lijepog odgoja!

Isti autor bilježi predaju Džabira b. Semure, r.a, u kojoj Poslanik islama, s.a.v.s, kaže: Bolje je svakom od vas da odgaja svoje dijete, nego da svaki dan podijeli po pola sa'a siromasima! Dovoljno je samo nekoliko navedenih citata da bismo shvatili važnost odgoja i vaspitanja mladzih naraštaja.

Kultura ponašanja prije rodzenja djeteta

Brojni su uvjeti koje roditelji treba da ispune prije rodzenja djeteta. Navest cu neke: Izbor oca i majke Jedna naša poslovica veli: Dijete se odgaja dvadeset godina prije njegovog rodzenja!. Time se hoce, kazati da bi se dijete lijepo odgajalo, treba i njegovi roditelji da budu lijepo odgojeni. Otuda je izuzetno bitno izabrati pravog supružnika, jer se time ne bira samo supružnik, nego i roditelj i odgajatelj buduceg djeteta.

Allahov Poslanik, s.a.v.s, je u tom pogledu dao jasan recept koji treba slijediti. Ebu Hurejre, r.a, prenosi hadis u kojem Poslanik, s.a.v.s, istice: Žene se uzimaju zbog cetiri stvari: zbog bogatstva, porijekla, ljepote i vjere, a ti oženi vjernicu, blagoslovljen bio!. Ako se povede dovoljno racuna da supružnike krasi vrlina vjere, pobožnosti i bogobojaznosti, onda ce dijete biti odgajano u cistoj islamskoj atmosferi, koja ce itekako pozitivno utjecati na razvoj i odgoj djeteta.

Fizicko i psihicko zdravlje roditelja

Buduci muž treba da vodi racuna da njegova izabranica bude fizicki i psihicki zdrava kako bi normalno mogla podizati i odgajati djecu jer ako bude imala neku nasljednu bolest, onda suprug prihvata rizik da tu bolest naslijede i njihovi potomci.

Zejd b. Ka'b b. 'Udžre, r.a, prenosi da se Vjerovjesnik, s.a.v.s, oženio ženom iz Benu Gaffara i kad joj je prišao na njenim slabinama je primijetio neku bjelinu, tj. bolest, pa je odustao od prilaska, rekavši joj da obuce svoju odjecu i ode svojima, ne vrativši vjencani dar koji joj je dao.

Preporuka je: izbjegavati bilo kakvu vrstu fizicke ili psihicke bolesti. Medzutim, ako dodze do braka, onda covjek ima pravo izbora: ostati u takvom braku ili se rastati od takve osobe.Tako 'Amir prenosi da je Alija b. ebu Talib, r.a, rekao: Koji god covjek se oženi ženom koja ima izvjesnu dozu ludosti, neku vrstu kuge ili lepre, ili ima mahanu na spolnom organu, ona mu je žena: pa ako hoce zadržace je, a ako hoce razvešce se od nje!

Respektabilno porijeklo i intelektualna zrelost supružnika

Supružnici su dužni izabrati sebi slicnog po porijelu i intelektualnoj zrelosti, jer ce dijete naslijediti brojne moralne, intelektualne ili tjelesne vrline ili nedostatke. Otuda, treba i o tom segmentu voditi racuna, kako bi djeca mogla naslijediti vrline od oba roditelja.

Pridržavanje islamskih pravila prilikom intimnog odnosa

Prilikom intimnog odnosa treba voditi racuna da ispunimo sljedece: da imamo ispravnu namjeru, da prije stupanja u intimni odnos proucimo Bismillu i da proucimo dovu (Allahumme džennibneš-šejtane ve džennibiš-šejtane ma rezaktena).

Ukoliko stupimo u intimni odnos s lijepom namjerom, tj. da naš prilazak zakonitoj ženi sadrži cuvanje od harama i da prilaskom želimo porod koji ce biti sutra od koristi islamu i muslimanima i da, na taj nacin, želimo obradovati Poslanika, s.a.v.s, jer ce se on ponositi mnoštvom svoga ummeta, onda cemo za to dobiti nagradu od Gospodara svjetova.

Ebu Zerr el-Gifarijj, r.a, prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s, rekao da se i u našem prilasku zakonitim ženama nalazi sadaka, na što su ashabi bili iznenadzeni, pa su zapitali: Zar kad neko od nas ispolji svoje strasti, za to dobije i još nagradu?! Vjerovjesnik, s.a.v.s, je dogovorio: Šta mislite, da je to ucinio na haram nacin, da li bi za to zaradio grijeh?! Tako isto, ima i nagradu kada na halal nacin pridze svojoj supruzi!

Buduci da svaki dobar posao treba poceti Bismillom, to treba uciniti i prije nego se pridze zakonitom supružniku. U hadisu koji prenosi Ebu Hurejre, r.a, Vjerovjesnik, s.a.v.s, jasno je potcrtao da je krnjav svaki posao koji se zapocne bez spominjanja Allahovog imena.

Prije intimnog cina supružnici, uz ucenje Bismille, treba da prouce dovu u kojoj ce zamoliti Allaha Plemenitog da od njih i od moguceg zametka udalji šejtana i njegovo zlo. To se temelji na autenticnom hadisu koji od Vjerovjesnika, s.a.v.s, prenosi 'Abdullah b. 'Abbas, r,.a: Bismillah! Allahumme džennibne-š-šejtane ve džennibi-š-šejtane ma rezaktena!/ U ime Allaha! Allahu, udalji šejtana od nas i od onoga što si Ti dao da se zametne! Ako Allah dadne da se, tom prilikom, zametne dijete, nece mu šejtan nauditi!

Kultura ponašanja prilikom rodzenja djeteta

Kada se dijete rodi, roditelji treba da obave odredzene radnje kako bi se, na taj nacin, približili praksi Allahovog Poslanika, s.a.v.s. Prouciti ezan na desno a ikamet na lijevo uho Prouciti novorodzencetu ezan na uho bila je praksa Allahovog Poslanika, s.a.v.s. Ebu Rafi'jj, r.a, prenosi: Bio sam prisutan kada je Allahov Poslanik, s.a.v.s, proucio ezan na uho Hasanu sinu Alijinom, kada ga je Fatima rodila.

Ibnu-l-Kajjim tvrdi da je tajna ucenja ezana na uho novorodzencetu prvo što ce cuti na ovome dunjaluku,a to su rijeci koje velicaju Allaha Uzvišenog i to je jedna vrsta talkina pri dolasku na ovaj svijet, kao što se uci talkin onome koji napušta ovaj svijet, tako da mu i prve i posljednje rijeci budu podsjecanje na Gospodara svjetova.

Takodze, ucenjem ezana udaljava se šejtan, pa je tajna ucenja novorodzencetu-udaljavanje šejtana od njega.

Što se tice ucenja ikameta na lijevo uho, treba napomenuti da nema vjerodostojnih predaja u tom pogledu. Medzutim, postoji više slabih predaja da se i ikamet uci na lijevo uho, kao što navodi i Ibnu-l-Kajjim el-Dževzijje.

Tahnik

Tahnik je žvakanje necega, po mogucnosti hurme i stavljanje toga u usta novorodzencetu. Ucenjaci se slažu da je mustehab tahnik uciniti hurmom prilikom rodzenja djeteta. Ako se tom prilikom ne nadze hurma, onda to treba uciniti necim slatkim. Mustehab je, kako navode ucenjaci, da onaj koji svojim ustima sažvace hurmu ili sl. bude pobožan i dobar.

Ako takvih nema u blizini u vrijeme porodzaja, dijete se njima može odnijeti, da oni u svojim ustima sažvacu hranu i stave je u usta novorodzencetu, kako bi to bilo prvo što ce ono progutati, a uz to bi novorodzence osjetilo i bereket pobožne osobe. Ebu Musa, r.a, prenosi da je sa novorodzencetom – sinom došao Vjerovjesniku, s.a.v.s, nakon cega ga je on prozvao Ibrahimom, sažvakao hurmu i stavio je u usta novorodzencetu. Buharija i Muslim navode i primjere Ebu Talhinog i Esminog sina koje su donijeli Poslaniku, s.a.v.s, a on je sažvakao hurmu i stavio je u usta novorodzencetu.

Akika

Akika je klanje kurbana povodom rodzenja djeteta. Ona je pritvrdzeni sunnet, zato što su je prakticirali Vjerovjesnik, s.a.v.s, i njegovi ashabi. Po hanefijskom mezhebu akika je mubah, zato što je propisivanjem kurbana/el-udhijje, po njima, svaka druga vrsta kurbana postala derogirana. Allahov Poslanik, s.a.v.s, u hadisu koji prenosi Selman b. 'Amir ed-Dabbi, r.a, kaže: Zakoljite za djecaka akiku, prospite za njega krv i otklonite od njega neprijatnost!

Može se zaklati i za mušku i za žensku osobu po jedno bravce, prema malikijama, a na temelju hadisa da je Vjerovjesnik, s.a.v.s, klao za Hasana i za Husejna po jedno bravce, ili za muško dijete dva bravceta a za žensko jedno, prema šafijama i hanbelijama, na temelju hadisa Allahovog Poslanika, s.a.v.s, u kojem se spominje da je Ummu Kurz pitala Vjerovjesnika, s.a.v.s, o akiki, pa je odgovorio: Za djecaka se kolju dva bravceta a za žensku osobu jedno. Nece štetiti da bravce bude muško ili žensko.

Akiku treba zaklati sedmi dan, ako je to moguce, a ako nije onda cetrnaesti ili dvadesetprvi dan po rocenju djeteta. Ako roditelj ne bude imao mogucnosti to izvršiti tada, onda ce to uciniti kada mu se za to ukaže prilika. Za akiku važe isti propisi kao i za drugi kurban, izuzev što ne može biti više ucesnika u jednoj životinji, kao što je dozovoljeno u slucaju kurbana koji se kolje na Kurban-bajram.

Ukoliko se desi da je sedmi dan po rodzenju djeteta u isto vrijeme i prvi dan Kurban-bajrama, onda ce, prema hanbelijama, biti dovoljno zaklati samo jedan kurban.

Treba naglasiti da se akikom postiže sljedece:

- približava se Allahu Uzvišenom, kroz žrtvu namijenjenu za doticno dijete,
- to je zamjena za iskušenja i nesrece, kao što je kurban zamijenio Isma'ila a.s.,
- to je nacin dobrocinstva koji roditelji izvrše,
- ucvršcuje se ljubav i povezanost prisutnih akiki, jer je to prilika za okupljanje, razgovor i bliže upoznavanje,
- to je prilika da se siromašni i gladni dobro najedu, jer možda za to druge prilike i nemaju
- i na ovaj nacin se oživljava sunnet Allahovog Poslanika, s.a.v.s.

Brijanje glave

Sedmi dan se, uz klanje kurbana, obrije glava novorodzencetu i podijeli srebra koliko teži njegova kosa. To može biti i formalno potkresivanje kose, da bi se taj dan podijelilo na ime sadake odredzen dio novca potrebnima. Semure b. Džundub, r.a, prenosi hadis od Allahovog Poslanika, s.a.v.s, da sedmi dan treba obrijati glavu. Hasan el-Basri smatra da se brijanjem glave sedmi dan otklanjaju neugodnosti novorodzencetu.

Brijanje glave novorodzenceta i dijeljenje sadake imaju dvije koristi:
1.- zdravstveno djeluje na dijete, jer mu jaca korijen kose i, po mnogima, jacaju cula vida, sluha i mirisa.
2. – ima svoj društveni i socijalni znacaj, jer dijeljenjem sadake pomažu se siromašni, ali se tim davanjem produbljuje i ljubav medzu clanovima društva.

Nadijevanje lijepog imena

Sedmi dan, uz klanje kurbana i brijanje glave, daje se, na temelju hadisa, ime novorodzencetu. Treba se potruditi pa djetetu dati lijepo ime. Islam je u tom pogledu fleksibilan, pa nam, u vezi s tim, ostavlja dosta slobode. Ipak, Poslanik islama, s.a.v.s, preporucuje, prije svih, dva imena, koja oslovljava kao najdraža Allahu. U Ibn Omerovoj, r.a, predaji Vjerovjesnik, s.a.v.s, kaže: Uistinu najdraža imena Allahu su Abdullah i Abdurrahman!.

Treba izbjegavati imena koja imaju ružna znacenja ili koja prizivaju na zlo, kao na pr. Rat, Ratko i sl., što smo mogli iskusiti najbolje na svojoj koži, od ljudi sa imenima poput: Ratko, do prezimena Koljevic i sl. Otuda je Poslanik islama, s.a.v.s, u predaji koju prenosi Alija b. ebi Talib, eksplicite upozorio na to.

Naime, kada je Fatima, r.a, rodila Hasana, r.a, došao je Allahov Poslanik, s.a.v.s, i upitao kako su djetetu dali ime. Oni du odgovorili da su mu dali ime Harb/Ratko, na što je Vjerovjesnik, s.a.v.s, reagirao i rekao: Ne, on je Hasan!. Kada je rodzen Husejn, r.a, ponovo su mu dali ime Harb/Ratko, pa je Poslanik, s.a.v.s, na isti nacin reagirao i dao mu ime Husejn... Ukoliko se djetetu dadne ime koje, uistinu, ima ružno znacenje, musliman je dužan promijeniti ga kada dodze do takvih saznanja.

To zakljucujemo na temelju hadisa Allahovog Poslanika, s.a.v.s, koji prenosi 'Abdullah b. Omer, r.a. Naime, jednoj ženi bilo je ime 'Asija/Griješnica, pa joj je Vjerovjesnik, s.a.v.s, promijenio ime, rekavši: Ti si Džemila/Ljepotica!.

Sunnecenje muške djece

Sunnecenje je bila praksa Allahovog Poslanika, s.a.v.s, i ono, po hadisu koji prenosi Ebu Hurejre, r.a, spada u pet prirodnih stvari. Poslanik, s.a.v.s, kaže: Pet je prirodnih stvari: sunnecenje, otklanjanje dlaka sa stidnih mjesta, otklanjanje dlaka ispod pazuha, skracivanje noktiju i
skracivanje brkova.

Prvi koji je poceo prakticirati sunnecenje bio je Allahov poslanik Ibrahim, a.s. On je taj cin izveo, kako bilježe Buharijj, Muslim i dr. kada je imao osamdeset godina. Islamski ucenjaci su se razišli u pogledu obligatnosti tog cina. Neki, poput Ahmeda, Šafije, Evza'ija i dr. smatraju da je taj cin vadžib, dok Ebu Hanife i neke Malikove predaje govore da oni taj cin smatraju pritvrdzenim sunnetom. Što se tice vremena kada dijete treba osunnetiti, to propisima nije decidno regulirano, vec je ostavljeno svakom roditelju da odluci kada ce to uciniti. Bitno je da taj propis, kako navodi Ibn Kajjim, bude izvršen do punoljetstva djeteta, jer sa punoljetstvom nastaju obaveze.

Ibn 'Abbasa, r.a, su pitali o tome pa je odgovorio da je on osunecen kada je Poslanik, s.a.v.s, preselio na ahiret. Ibn 'Abbas je dodao da nisu sunnetili djecu dok nisu bila svjesna i shvatala taj cin. Navodi se da je Ismai'l, a.s, osunecen kada je imao trinaest godina, a Ishak, a.s, kad je imao svega sedam dana, na temelju cega se, vjerovatno, židovi ravnaju pa obrezuju svoju djecu sedmi dan nakon rodzenja. Tako se i muškarac koji primi islam, makar bio i u poznim godinama, treba osunnetiti. Ibn Šihab veli: covjek bi bivao osunnecen kada bi prešao na islam, pa makar bio i star!.

Podsticaj za taj cin ne samo da imamo u praksi našeg Vjerovjesnika, s.a.v.s, vec i u sunnetu ranijih Allahovih poslanika. Kada se uzme u obzir i zdravstvena korist ovog cina, što potvrdzuju sve cešci slucajevi obrezivanja u slucaju nemuslimana, onda to s ponosom treba ciniti, kao što cine Arapi u brojnim islamskim državama, pripremajuci prijatne svecanosti povodom sunnecenja.

Zahvala Allahu na novorodzencetu

Kada se dijete rodi treba zahvaliti Onome koji ga je i formirao u majcinoj utrobi. Ne treba biti pristrasan pa pitati je li muško ili žensko, nego – je li zdravo i citavo i na tome zahvaliti Allahu Milostivom, kao što je radila Aiša, r.a, kada bi bilo rodzeno dijete u njenoj porodici, ona nije pitala da li je rodzena muška ili ženska beba, vec je pitala je li rodzeno zdravo i citavo. Kada bi joj odgovorili pozitivno, ona bi proucila dovu: El-Hamdu lillahi Rabbi-l-'alemin/Hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova! A Allah najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Jun 21, 2008 5:51 am

Meleki i sejtani

Pitanje:

Mozete li mi potvrditi to i jos usput da vas pitam dali je igdje upotpunosti opisani Meleci i Sejtani..Evo recimo ja nisam znao da meleci imaju krila dok nisam
jednom procitao da je Muhamed a.s kada je ulazio u prostoriju u kojoj je umirao ashab jedan uceni,da je toliko u sobi bilo Meleka da nije mogao uci dok jedan melek nije pomaknuo desno krilo..I dali su slicni Meleci i sejtani po biblijskom opisu kako su oni to nacrtali ih i opisivali.Zelim da vam se Zahvalim jer uz pomoc vas ja svoje znanje sirim i svaki odgovor mi je nesto novo za uciti i znati..

Lijep sellam.


Odgovor:

"POSLANIK VJERUJE U ONO STO MU SE OBJAVLJUJE OD GOSPODARA NJEGOVA,A I VJERNICI, 'SVAKI VJERJE U ALLAHA, I MELEKE NJEGOVE, I KNJIGE NJEGOVE, I POSLANIKE NJEGOVE: 'MI NE IZDVAJAMO NI JEDNOG OD POSLANIKA NJEGOVIH."
(El Bekare 285)

Kako vjerovati u meleke?

Prenosi Sujuti od Bejhekija u knjizi Su'abul-iman da je rekao: "Iman u meleke se sastoji od sljedeceg:
- vjerovanje u njihovo postojanje
- da im damo ono mjesto koje im pripada tj.da vjerujemo da su oni Allahovi robovi i stvorenja kao sto su ljudi i dzini.
- priznanje da medju njima ima izaslanika koje Allah salje onome kome On hoce od ljudi."

Njihove osobine i moci

Vec smo naveli hadis od Ajse r.a. u kojem se kaze da su meleki stvoreni od nura (svjetlosti) i Kur'anski dokaz da su meleki stvoreni prije covjeka, te nema potrebe za ponavljanje istih. Posto su meleki skrivena bica njih je nemoguce vidjeti u stvarnom obliku, a izuzetak je nas Vjerovjesnik koji je Dzibrila vidjeo dva puta u njegovom pravom liku. U Kur'anu se kaze:
"On ga je i drugi put vidjeo,kod Sidretul-munteha,kod kojeg je Dzennetsko prebivaliste." (En Nedzm 13,15)

Krila meleka

Znamo da meleki posjeduju krila jer nas je o tome obavijestio Uzviseni u Svojoj Knjizi: "Hvaljen neka je Allah, Stvoritelj nebesa i zemlje, koji meleke sa po dva, tri i cetiri krila cini izaslanicima. On onome sto stvara dodaje sta hoce. On uistinu sve moze." (Fatir 1)

Ljepota meleka

Allah je meleke stvorio u ljepom i plemenitom obliku, pa za Dzibrila kaze: "Uci ga jedan ogromne snage,razboriti,koji se pojavio u liku svome." (En Nedzm 5,6)
Stoga u nasem narodu kada je neki insan obdaren ljepotom porede ga sa melekom plemenitim. Nije poznato da postoji slicnost u izgledu i liku meleka i ljudi.

Raznolikost u izgledu i velicini

Nisu svi meleki isti u svom izgledu i velicini,a ni po polozaju kod svog Gospodara, jer se u hadisu koji se prenosi od Rafi'a ibn Rafi'a kaze da je dosao Dzibril Poslaniku a.s. i rekao: "Na kojem stepenu su kod vas ucesnici Bedra?" On odgovori: "Smatramo da su od najboljih muslimana." Dzibril rece: "Isti je slucaj i sa melekima koji su ucestvovali na Bedru." (Buhari)
Meleki, rekli smo, nemaju pola, zatim ne jedu i ne piju i ne dosadjuju se jer Allah, dz.s. kaze: A ako oni nece da te poslusaju-pa,oni koji su kod Gospodara tvoga hvale Ga i nocu i danju,i ne dosadjuju se." (Fussilet 38 )

Prebivaliste meleka

Dom i prebivaliste meleka su nebesa jer Uzviseni kaze: "Gotovo da se nebesa raspadnu jedna iznad drugih!A meleki velicaju i hvale Gospodara svoga." (Es sura 5)
Meleki nekad silaze na zemlju zbog zadatka koji im se povjeri, a znamo i da se u noci Lejletul kadr njihov broj silaska na zemlju uveca.

Broj meleka

"A VOJSKE GOSPODARA TVOGA SAMO ON ZNA." (El Muddesir 31)

Smrt meleka

Meleki umiru poput ljudi i dzinna jer je Uzviseni rekao: "I u rog ce se puhnuti,i umrijet ce oni na nebesima i oni na zemlji,ostace samo oni koje bude Allah odabrao...." (Ez Zumer 68 )

Da li ce neko umrijeti od njih prije puhanja u rog ne znamo, i o tome ne mozemo polemizirat, i jer ne postoje kur'ansko-hadiski tekstovi koji bi to potvrdili ili negirali.

Molim Allaha s.w.t. da meleki budu uz nas i podsticaju nas na cinjenje dobrih djela. Molim Ga da u casu smrti nase usne izgovaraju kelime i sehadet, a oci ugledaju plemenite, mirisne meleke u bijelom koji ce preuzeti nasu dusu. AMIN! AMIN! AMIN!

ETICKE OSOBINE MELEKA

1. Meleki su casni i cestiti

Uzviseni ALLAH je meleke opisao kao cestite i casne,spominjujuci ih u svojoj knjizi u suri ABESE 15-16 ajet:“U RUKAMA PISARA CASNIH,CESTITIH“.
Djela i ponasanje meleka su plemeniti,casni i lijepi.Njihov ahlak je cestit,cist i potpun.

2. Stid meleka

O stidu kao djelu ahlaka meleka nas obavjestava Poslanik s.a.s.v.Navodi se da je Poslanik s.a.s.v rekao za Osmana r.a. :“Zar da se ne stidim covjeka kojeg se stide meleki?“.(Muslim)

Odgovor pripremio Prof. Jasmin Djanan

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Jun 21, 2008 6:01 am

Namaz bolesnika

Pitanje:
Već dugo godina sam bolesna, stopostotni invalid, a od samog rođenja, ustvari, otkada znam za sebe imam, voljom Allaha, dž.š., visoku svijest o vjerskim dužnostima i obavezama. U ovakvom svom stanju i okolnostima naučila sam I arapsko pismo, redovito uzimam Kur'an, iščitavam ga i njegov prijevod te uvijek naučim poneki ajet, suru, poglavlje.
Jednostavno, to je moja potreba. Nakon svega toga što znam o svojoj vjeri dini-islamu, nekako mi se čini normalnim pitanjem koje mi se često nameće, a to je da li sam ja dužna obavljati namaz s obzirom da nisam u mogućnosti, zbog prirode svoje bolesti, uzimati abdest, gusul, pa čak ni tejemmum, tj. potpuno sam nepokretna i za sada ne postoji nikakva mogućnost da to činim, jedino da mi neko drugi pomaže u tome, a moja porodica smatra da im je to dodatno opterećenje u hizmetu oko mene i da mi to za sada ne mogu priuštiti. Zato pitam Šerijatski savjet Saffa da li postoji ikakva mogućnost da ja mogu obaviti namaz s tim što ću išaretom obaviti i abdest i tejemmum, da li bi takav namaz bio primljen kod Allaha, dž.š. Uzvišeni Allah naravno sve zna. Mene, dakle, zanima kakav je šerijatski stav po pitanju ovog mog stanja a tiče se mojih dužnosti prema Allahu, dž. š. Neka ulema koju sam pitala za svoje namaze kaže da mogu na takav način obavljati namaz za koji ću išaretom i abdest uzeti, dok drugi opet kažu da abdest nema alternative, i da ja na takav način ne mogu klanjati, a da sam ipak dužna obavljati namaz, ali je ipak više onih koji se slažu oko mog namaza za koji tražim potpuni odgovor. Stoga mislim da ću od Saffa dobiti odgovor koji će biti od presudnog značaja za ovu moju dilemu. Ako i vi kažete da ne mogu obavljati namaz ovako kako sam već navela, onda što učiniti kad začujem ezan, poziv za namaz, kako postupiti a da se na neki način odužim prema Allahu, dž.š., a i da zadovoljim svoju potrebu za ibadetom, koja je kao i sve druge ljudske potrebe. Nadam se da ćete mi, uz Božiju pomoć, odgovoriti na ovo pitanje koje sam postavila, ako ga budete razumjeli, a nadam se da hoćete.


Odgovor:
Hvala Allahu, dželle šanuhu, i neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Uzvišeni Allah iz Svoje milosti prema ljudima učinio im je vjeru lahkom. Tako je i za bolesnike koji nisu u mogućnosti da klanjaju namaz onako kako je propisano, Uzvišeni Allah dao olakšicu da klanjaju namaz onako kako su u mogućnosti. Ovo je i priroda islamskog vjerozakona koji ljudima otklanja svaku poteškoću.

Kaže Uzvišeni Allah: ”Allah želi da vam olakša a ne da poteškoća imate”, i
“Allah ne opterećuje čovjeka iznad njegovih mogućnosti.” Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ”Kada vam nešto naredim, učinite to koliko ste u mogućnosti. ”Musliman niti u jednom slučaju ne smije ostaviti namaz kao stub islama, pa makar bio i teško bolestan, jer islam daje rješenje za svaku situaciju. Ako bolesnik nije u stanju da klanja stojeći, klanjat će sjedeći, a ako mu i to pričinjava veliku poteškoću, klanjat će na boku okrenuvši lice prema Kibli. Ovo potvrđuju Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, riječi, kada ga je Imran ibn Husajn, radijallahu anhu, upitao kako će klanjati kada je bolestan, a on mu je odgovorio: ”Klanjaj stojeći, a ako ne možeš,onda klanjaj sjedeći,pa ako ni to ne možeš, onda na strani.” U Nesainoj predaji ovog hadisa stoji: ”Pa ako ni to ne možeš, onda ležeći, Allah ne opterećuje čovjeka iznad njegovih mogućnosti.” Što se tiče abdesta, on je uvjet za valjanost namaza, osim ako čovjek nije u mogućnosti da ga uzme zbog bolesti i drugih opravdanih razloga. U tvom slučaju, ako nisi nikako u mogućnosti da uzimaš abdest, uzimat ćeš tejemmum zemljom ili zemljanim predmetom. Ako se nikako ne možeš kretati, a nema niko da ti pomogne uzeti abdest ili tejemmum, onda ćeš klanjati i bez abdesta i bez tejemmuma, jer Uzvišeni Allah kaže:”Bojte se Allaha koliko ste u mogućnosti.” Allah, opet, najbolje zna.

Ribo Abdulvaris

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Jun 21, 2008 6:05 am

Zanima me da li je dozvoljeno govoriti nekome o svom snu i da li snovi imaju neko značenje?

Pitanje: Zanima me da li je dozvoljeno govoriti nekome o svom snu i da li snovi imaju neko značenje? Nek vas Allah nagradi!


Odgovor: Alejkumus-selam ve rahmetullahi ve berekatuhu!

Neophodno je spomenuti da je poglavlje o snovima tematika koja je nepoznata velikom broju onih koji se deklarišu kao muslimani, što je svakako uzrokovalo mnoga pogrešna ubjeđenja i postupke. Koliko mjesto u islamu zauzimaju snovi te njihovo tumačenje, govori nam činjenica da skoro pa ne možete naći hadisku zbirku a da u njoj nije jedno veće poglavlje posvećeno snovima i njihovim tumačenjima, te adabima vezanim za snove. Npr. imam Buharija spomenuo je u svom Sahihu u poglavlju o snovima i njihovim tumačenjima šezdeset i pet hadisa, što je sigurno veliki pokazatelj kakvo mjesto u islamu zauzima ta tematika. U jednom od spomenutih hadisa odgovor je na vaše pitanje. Hadis Ebu Seida, r.a., u kojem stoji da je Allahov Poslanik kazao: “Kada neko od vas usnije san koji voli, to je san od Allaha, neka se zahvali Allahu i neka o njemu govori drugima (u rivajetu: “onome koga voli”). Ako usnije nešto drugo, neka zna da je to od šejtana, pa neka zatraži zaštitu kod Allaha i neka o njemu nikome ne govori pa mu neće naštetiti.” (Buharija)

Što se tiče vašeg pitanja, da li snovi imaju značenje, možemo odgovoriti također hadisima koje je spomenuo imam Buharija u ovom poglavlju, jedan od njih je hadis Ubade ibn Samita, r.a., da je Poslanik kazao: “San mu’mina je četrdeset i šesti dio poslanstva.” Da snovi imaju svoje značenje govori nam i činjenica da je Poslanik običavao nakon obavljenog sabah-namaza kazati ashabima: ‘’Je li neko od vas sanjao nešto?’’ (Buharija) Da snovi nemaju značenje, ne bi Poslanik pitao o njima i tumačio iste. Kur’an je prepun događaja koji potvrđuju da snovi imaju značenja. Sura Jusuf je možda jedan od najboljih dokaza za to, jer san Jusufa, a.s., koji je usnio još kao dječak, obistinio se, također san vladara koji je tada vladao obistinio se onako kako ga je protumačio Jusuf, a.s.

Na osnovu spomenutog neki učenjaci naveli su kako da se čovjek ponaša u oba slučaja, tj. kada usnije lijepe i loše snove.

Ako usnije lijep san, čovjek treba zahvaliti Allahu, radovati se snoviđenju i o tome govoriti osobama koje voli, a ne onima koje ne voli.

Ako usnije loše snove, one koji su od šejtana, čovjek treba zatražiti zaštitu Uzvišenog Allaha kako od lošeg sna, tako i od šejtana, tri puta pljucnuti na lijevu stranu i ne govoriti san nikome. Neki učenjaci također na to dodaju da će ustati klanjati i da će promijeniti stranu na kojoj je spavao (za sve spomenuto postoje vjerodostojni argumenti). (Pogledaj Fethul-Bari, kometar Buharijine zbirke hadisa od hafiza Ibn Hadžera, 12 tom, str. 386)

Allah najbolje zna!

Odgovorio: Pezić Elvedin

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Jun 21, 2008 6:09 am

Liječenje bioenergijom?

Liječenje bioenergijom nije pojava novijeg doba, nego se radi o metodi koju su od davnina koristili istočnjački narodi. Nažalost, muslimanski učenjaci nisu se ozbiljno i detaljno pozabavili ovim pitanjem i zato danas nemamo potpuno formiran stav i mišljenje o liječenju bioenergijom.

Da bismo imali ispravan sud i stav o liječenju bioenergijom, neophodno je da imamo detaljne informacije i naučno objašnjenje ovoga fenomena. Da li bioenergija ima naučno i medicinsko objašnjenje ili se radi o magijama, čarolijama ili običnim obmanama? Nauka o bioenergiji kaže sljedeće: Bioenergija je inače metod koji spada u alternativnu medicinu i potječe od drevnih istočnjačkih civilizacija. Bioenergetičari i oni koji odobravaju ovaj metod liječenja tvrde da bioenergija nema veze sa religijom i da se može naučno objasniti. Bioenergetske medicinske terapije zasnivaju se na teoriji bioenergetskih polja koja govori da bioenergija prožima ljudsko tijelo i u stalnoj je interakciji sa drugim energijama u prirodi. Liječenje rukama je najčešća bioenergetska metoda koja se koristi i podrazumijeva djelovanje bioenergetskog polja ruku bioenergetičara na subjekt terapije (drugu osobu) s ciljem uravnoteženja njegovog bioenergetskog polja što rezultira harmonijom i zdravljem.

Službeno prihvaćene metode alternativne medicine koje svoju metodologiju pronalaze u teoriji bioenergije su hipnoterapija, Reiki, akupresura, akupunktura, liječenje svjetlošću, zvukom i bojama, herbalna medicina, liječenje psihotroničnim, magnetskim i elektroneuronskim stimulatorima. Iako se bionergetske metode jo uvijek smatraju alternativnim, veliki broj znanstvenih i kliničkih ispitivanja na ovom polju bio je uspješan. Tako su studije dokazale da, naprimjer, pulsirajuće elektromagnetsko polje ubrzava zarastanje tkiva, povećavajući brzinu formiranja epitelnih stanica, poboljšava cirkulaciju i pomaže u reparaciji krvnih žila. I druge studije su ukazale na efektivnost tehnika kao što su hipnoterapije i terapije bioenergetskim poljem (energetsko liječenje rukama).

U svakom slučaju, s obzirom na prethodno navedeno, možemo kazati da je liječenje bioenergijom metoda koja ima svoje naučno objašnjenje, ali da ipak u potpunosti nije prihvaćena u medicinskim krugovima. Zbog toga se ne može dati konačan šerijatski stav po ovome pitanju, ali se ne može i ne smije generalno odbacivati i osuđivati. Krajnji i relevantan stav jeste stav medicinske znanosti. Međutim, činjenica je da danas imamo mnogo onih koji obmanjuju svijet i izvlače mu novac, te stoga oprez nije naodmet. Allah najbolje zna.

Abdulvaris Ribo, prof.

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Jun 21, 2008 6:13 am

Znamo da u Kur'anu ima nejasnih ajeta. Znaju li učeni ljudi njihova značenja ili ne?

Pitanje: Znamo da u Kur'anu ima nejasnih ajeta. Znaju li učeni ljudi njihova značenja ili ne?


Odgovor: Što se tiče nejasnih (mutešabih) ajeta njihovo pravo značenja zna samo Uzvišeni Allah koji kaže: "On je Onaj Koji ti objavljuje Knjigu u kojoj su ajeti jasni; oni su matica Knjige; drugi su nejasni. Oni u čijim je srcima zastrana slijede nejasne ajete u težnji za smutnjom i svojim tumačenjem. A tumačenje njihovo zna samo Allah! I koji su u znanost upućeni govore: 'Mi u to vjerujemo; sve je to od našeg Gospodara.'" (Ali Imran, 7.). Ispravno stajanje u ovome ajetu biva kod riječi: "Allah", a nakon toga počinje novi smisao: "I koji su u znanost upućeni ..." Tako bi prijevod ajeta u značenju glasio: "A tumačenje njihovo zna samo Allah! Oni, pak, koji su u znanost upućeni govore:'Mi u to vjerujemo; sve je to od našeg Gospodara.'" Veliki broj ashaba i tabi'ina smatra da značenje nejasnih ajeta ne poznaje osim Uzvišeni Allah. Ovo je stav većine islamskih učenjaka. (Vidjeti: El-muhezzeb, 2/513 od dr. Nemle), a Allah najbolje zna.



Mr. Safet Kuduzović

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jul 08, 2008 6:02 am

Fetva br.16

Majka joj došla od vračara sa viješću da će joj brak biti nesretan

Pitanje
Moja majka je nedavno otišla do vračara (a kamo sreće da nije, jer znamo da je to haram) i vratila se sa njegovim proročanstvom da ću, ukoliko se udam, imati nesretan život. Naš zajednički život ne traje više od dvije godine.Vrlo dobro znam da je samo Allah, dželle šanuhu, Taj Koji zna gajb stvari. Ali ta vijest je prouzrokovala da se osjećam veoma uznemireno i zabrinuto. Šta mogu učiniti sa svoje strane da se ovo ne dogodi? Našla sam se, uistinu, u velikoj nedoumici i ne znam kako da se ponašam i šta da vjerujem?



Odgovor
Hvala Allahu, dželle šanuhu!

Prvo
Neka vas Allah, dželle šanuhu, nagradi najboljom nagradom za vaše uvjerenje da je samo Allah, dželle šanuhu, Taj Koji zna šta će se dogoditi u budućnosti. To je ono što očekujemo od tebe i od svake prave vjernice. Takvo uvjerenje je neophodni segment vjerovanja u Allaha, dželle šanuhu Ali ono što je čudno kod tebe u ovoj situaciji je tvoj strah od nekoga ko ne poznaje gajb! Vi se morate smiriti, jer ništa vam se ne može desiti osim ono što vam je Uzvišeni Allah već propisao. Također, treba iskreno da se oslonite na Allaha, dželle šanuhu

Drugo
O pitanju vračanja i tvrdnje da se poznaju stvari koje će se desiti u budućnosti, moramo reći da sve to dotičnog koji se time bavi odvodi u propast i izvodi ga iz vjere.

Treće
Vračari i gatari sarađuju sa šejtanima među džinima, a oni ne pomažu nikome sve dok ne promijeni svoju vjeru. Onaj ko to učini, slijedi mu, po islamu, smrtna kazna. Ko ode do njih i povjeruje u njihove tvrdnje, već je zakoračio u kufr, a ko ode bez prihvatanja njihovih sugestija, namaz mu neće biti primljen četrdeset dana.
Potvrdu da je to tako imamo u riječima Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koje prenosi Ebu-Hurejre, r.a.: "Ko ode do vračara i povjeruje u ono što kaže, zanijekao je ono sa čim je došao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem" (Tirmizi, 135; Ebu-Davud, 3904; Ibn-Madže, 639; Ahmed, 9252. Hakim za njega kaže da je vjerodostojan, 49/1, s čim se složio i Zehebi. Ibn-Hadžer kaže da Bezzar prenosi još dva hadisa, s dobrim lancem prenosilaca, koji pojačavaju stepen njegove vjerodostojnosti, Feth, 217/10)
U drugom hadisu, koga prenosi jedna od žena Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, se kaže: "Ko ode vračaru i upita ga za nešto, neće mu biti primljen namaz četrdeset dana." (Muslim, 2230)

Cetvrto
Objašnjenje kako vračari dolaze do informacija nalazimo u hadisu Ebu-Hurejre, r.a., u kome Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Kada Allah, dželle šanuhu, odredi na nebesima nešto, onda meleki, pokoravajući se Njegovoj naredbi, udare svojim krilima, praveći na taj način zvuk koji mnogo nalikuje zveketu željeznog lanca kada se vuče i tegli preko glatkog kamena. Taj prizor ih ispunjava strahom. Kad iz njihovih srca nestane straha, oni će upitati: 'Šta je to rekao Gospodar vaš?' - Tstinu!'- odgovoriće, On je uzvišen i velik.' (Sebe', 23) Taj razgovor prisluškuju džini. Sufjan, jedan od prenosilaca ovoga hadisa, slikovito je opisao položaj onih koji prisluškuju, pa je izvrtanjem svoga dlana i razdvajanjem prstiju pokazao kako oni jedan iznad drugog kradom prisluškuju. Tako jedan od njih čim čuje jednu riječ, istog trena je prenosi onome ispod sebe. To se tako prenosi sve do zadnjeg od njih koji je saopćava vračaru ili sihirbazu. Džini ponekad budu ometeni plamenom strijelicom, a nekada, prije svjetlice uspiju saopćiti vračaru riječ uz koju dodaju još stotinu laži. Poslije se priča: 'Zar nam tog i tog dana nije rekao to i to,' - pa mu povjeruju zbog one istinite riječi koju su džini prenijeli." (Buharija, 4424)

Peto
Prisluškivanje razgovora meleka od strane šejtana, u pogledu onoga što je Uzvišeni Allah propisao na nebu, spada u domen realnog znanja, a ne poznavanja onoga što će se dogoditi u budućnosti. Tako oni uz ovu istinitu riječ dodaju stotinu laži. Ako vračar, naprimjer, ovim putem sazna da će određena žena roditi muško dijete, pa obavijesti ljude o tome, oni će na kraju imati puno povjerenje u njegove riječi zbog ispunjenja njegovog predviđanja. On, uglavnom, iskorištava datu situaciju, pa upotrebljavajući laži iznosi bitne momente iz života tog novorođenčeta, kao što je pitanje godine ženidbe, godine smrti i slične pojedinosti. Sve ovo će dovesti do još većeg povećavanja njegovog ugleda u njihovim očima, a to za sobom, po pravilu, donosi veliku materijalnu korist za vračara, pošto mu se naivni ljudi nastoje približiti putem novca i poklona. Uzimajući laž za svoju profesiju, ovakva vrsta ljudi izigrava povjerenje naivnih ljudi i na haram način zarađuje sredstva za život.

Šesto
Ovdje je vrijedno napomenuti još jednu činjenicu, a vezana je za postojanje razlike među onima koji gataju. Naime, onaj ko gata ne mora, po pravilu, da ima kontakt sa džinima, jer neki od njih gataju pomoću findžana ili pijeska. Iako se ove dvije zalutale kategorije ljudi izjednačavaju u pogledu tvrdnje da poznaju stvari koje će se dogoditi u buducnosti, ipak se ovi drugi ne mogu staviti u istu ravan sa onima koji se potpomažu džinima nego se smatraju velikim lažljivcima. Onaj ko surađuje sa šejtanima zagazio je dublje u vode kufra, pošto je svom kufru vezanom za proricanje buducnosti dodao kufr suradnje sa šejtanima, jer je općepoznata stvar da on ne može očekivati nikakve suradnje s njihove strane izuzev u slučaju da se odrekne svog islama i da se njima obrati nekim vidovima obožavanja.

Sedmo
Ti si dužna, po islamu, savjetovati svoju majku da se ne približava tim lažljivcima, kako ne bi zapala u veliki grijeh i došla u opasnost da joj djela budu poništena.
Nemoj nikako da te sve ovo navede da se sustegneš od udaje. U braku se, zaista, nalaze mnoge koristi i on predstavlja vrlo važnu kariku u čovjekovom životu. Na njega upućuje zdrava ljudska priroda, a vjera ga potencira. Tvoj život, uz Allahovu, dželle šanuhu, pomoć, neće biti nesretan. Sama moraš biti optimista da ćeš imati sretan život, pun zadovoljstva. Molim Uzvišenog Allaha da ti podari supruga koji će biti bogobojazan i upućen u vjeru.
Ako bi se dogodilo bilo šta nepoželjno u budućem braku što bi te učinilo nesretnom, znaj da se to dogodilo po Allahovom, dželle šanuhu određenju, a nikako zbog nekog propalog vračara i njegovog proricanja buducnosti. To se može dogoditi kao iskušenje i ispit. Bez obzira na sve, činom svoje udaje, uz sve prednosti koje bračni život pruža, učinila bi još jednu pravu stvar, a ona se ogleda u tome da bi na taj način ponizila sve vračare, lažljivce i one koji vjeruju njihovim riječima. Da nam Allah, dželle šanuhu, podari svako dobro! Neka je salavat na našeg Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem

Preuzeto iz knjige "ODGOVORI O ISLAMSKOM VJEROVANJU" (Muhammed Salih el-Munedždžid)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jul 08, 2008 6:03 am

Fetva br.17

Kada sihirbaz postaje nevjernik

Pitanje
Da li se svaki sihirbaz smatra nevjernikom?


Odgovor

Hvala Allahu, dželle šanuhu! Sihirbaz je ona osoba koja se u svojim aktivnostima oslanja na pomoć šejtana i džina. Da bi im se približio, sihirbaz mora činiti mnoge stvari koje ih zadovoljavaju, a koje su u potpunoj koliziji sa islamskim učenjem. Tako, on kolje u njihovo ime, a ne u ime Allaha, dželle šanuhu, i njima se obraća molbama i dovama. Uslov njihove poslušnosti je i činjenje velikih grijeha kao što su: blud, konzumiranje alkohola, sticanje imovine na nedozvoljen način, ostavljanje namaza, a zatim je tu i boravak na prljavim mjestima i namjerno mazanje nečistim materijama. To su sve preduslovi da bi ga džini pomogli u nanošenju stete drugim ljudima putem raznih vrsta sihira, kao što je rastavljanje supružnika, proricanje onoga što će se dogoditi u buducnosti, ili obavještavanje o mjestu ukradene ili izgubljene stvari.
Osoba koja čini opisane stvari smatra se nevjernikom zbog pripisivanja druga Uzvišenom Allahu, dželle šanuhu, i iskazivanja poslušnosti šejtanu. Potvrdu za ovu konstataciju imamo u riječima Allaha, dželle šanuhu: "A Sulejman nije bio nevjernik, - šejtani su nevjernici učeći ljude vradžbini..." (El-Bekare, 102.); "A njih dvojica nisu nikoga učili dok mu ne bi rekli: 'Mi samo iskušavamo, i ti ne budi nevjernik...'" (El-Bekare, 102.)
U hadisu se navodi način sankcionisanja ovakvih aktivnosti i djelatnosti sihirbaza. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Udarac sabljom je adekvatan način kažnjavanja sihirbaza za njegove postupke." (Tirmizi, 1460; Darekutni, 114/3; Hakim, 360/ 14; Bejheki, 136/8.; pogledati: Es-silsile ed-d'aife 641/3 broj 1446)

Na osnovu izloženog, sihirbaz se smatra kafirom, pa makar klanjao, postio, učio Kur'an, učio dove i dr. Pripisivanje druga Uzvišenom Allahu grijeh je (širk) koji poništava sva djela. Allah, dželle šanuhu, najbolje zna. (Preuzeto iz djela: El-lu'lu'u el-mekin min fetava Ibn-Džibrin, str. 11.)

Preuzeto iz knjige "ODGOVORI O ISLAMSKOM VJEROVANJU" (Muhammed Salih el-Munedždžid)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jul 08, 2008 6:05 am

Fetva br.18

Osoba koja tvrdi da poznaje mjesto skrivanja ukradene stvari

Pitanje
Jedan od velikih lažljivaca tvrdi da može pronaći lopova koji krišom ukrade određenu stvar. Postupak koji koristi u tom otkrivanju malo ko od ljudi poznaje. Prvo što čini je traženje da mu se donese posuda sa vodom i dovede maloljetni dječak, pod uvjetom da ga je majka dojila dvije pune godine i da ga nikada nije prepao pas. Zatim pristupa učenju nekih odlomaka iz Kur'ana i izgovara neke nerazumljive riječi. Nakon toga pita pozvano maloljetno dijete da li šta vidi u vodi te posude? Dijete, gledajuči u vodu, podrobno opisuje kradljivca i mjesto skrivanja ukradene stvari. Koji je stav islama po ovom pitanju? Da li je dozvoljeno da klanjamo za njim ako on klanja kao imam i da li možemo održavati kontakt sa njim u dobru i zlu? Ovdje napominjem da smo ga pokušavali savjetovati, ali on ne prima nikakav savjet uz obrazloženje da je on u pravu.


Odgovor
Nema nikakve dvojbe da se ovdje radi o jednom sihirbazu koji u sprezi sa šejtanom čini stvari koje su iznad mogućnosti običnog smrtnika. Samo je Allah, dželle šanuhu, Taj Koji poznaje gajb (nepoznate ) stvari, a primanje vahja je isključiva karakteristika Allahovih, dželle šanuhu, poslanika. Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je pečat svih poslanika i nema poslanika poslije njega. Nema sumnje da se šejtan prikazuje sihirbazima i vračarima i da im opisuje kradljivca i ukazuje na mjesto sakrivanja ukradene stvari. Svejedno je da li se to odvija na već opisani ili neki drugi način. Nije dozvoljeno da se tim osobama postavljaju takva pitanja i da im se vjeruje što kažu. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u jednom hadisu kaže: "Ko ode vračaru, pa povjeruje u ono što kaže, zanijekao je ono što je objavljeno Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem" (Hadis je vjerodostojan i prenose ga Ahmed, 408/2; Ebu-Davud, 3904; Tirmizi, 135; Ibn-Madže, 639 i Hakim, 8/1)
Prema tome, ovu osobu nije dozvoljeno propuštati da klanja kao imam, niti je dozvoljeno klanjati za njim. Isto tako, nije dozvoljeno održavati kontakt sa njim, javno ili tajno. Nije mu dozvoljeno pružati i davati pomoć, pa makar bio u velikoj potrebi, sve dok se ne pokaje. Allah, dž.š., najbolje zna. (Preneseno iz djela: El-lu'lu'u el-mekin min fetava Ibn-Džibrin str. 19)

Preuzeto iz knjige "ODGOVORI O ISLAMSKOM VJEROVANJU" (Muhammed Salih el-Munedždžid)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jul 08, 2008 6:06 am

Fetva br.19

Stav islama u pogledu horoskopa

Pitanje
Es-selamu alejkum. Lično znam da je čitanje horoskopa i predviđanje događaja u budućnosti stvar koju je Uzvišeni Allah zabranio i da jedino On zna šta će nam se dogoditi u budućnosti. Iz tog razloga sam prestala sa čitanjem horoskopa. Ali, ono što me ovdje interesuje jeste pitanje snova, da li je dozvoljeno njihovo tumačenje ili ne? Sanjala sam, jedne prilike, svoju otmicu. U drugom snu sam vidjela jednu od mojih tetaka, koja je jela jastoge napunjene umakom, kako me grli. Na internet mreži naišla sam na web - stranicu na kojoj tumače snove. Tu sam pročitala tumačenje riječi otmica, gdje se kaže da ću se naći u nezavidno lošem položaju. A o pitanju drugog sna i zagrljaja moje tetke, tamo je protumačeno da ću izgubiti svog vjerenika. Da li su ova tumačenja istinita? Lijepo vas molim, ako možete, da prokomentarišete sve ovo! Da vas Allah, dželle šanuhu, nagradi najboljom nagradom!


Odgovor
Hvala Allahu, dželle šanuhu Astrologija, horoskop i predviđanje sudbine džahilijetske su stvari koje je islam oštro osudio i okarekterisao ih kao širk (pripisivanje druga Uzvišenom Allahu). Razlog takvog radikalnog stava o ovom pitanju jeste smatranje da neko drugi osim Allaha, dželle šanuhu, može nauditi ili donijeti kakvo dobro, zatim ukazivanje zavisnosti i ljubavi prema nekom mizernom stvorenju, a ne prema Allahu, dželle šanuhu, te vjerovanje u lažne tvrdnje vračara i sihirbaza da znaju događaje koji će se dogoditi u budućnosti, kako bi na taj način opljačkali ljude i iskvarili njihovo vjerovanje. Potvrdu za navedeno imamo u riječima Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koje prenosi Ibn-Abbas, r.a.: "Ko nauči nešto iz astrologije, već je ušao u vode bavljenja sihrom, uz stanovito dodavanje drugih stvari." (Hadis prenosi Ebu-Davud u svom Sunenu sa pouzdanim lancem prenosilaca) U drugom hadisu koga prenosi Imran b. Husajn, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Ne pripada nama ko bude određene pojave uzimao kao loše predznake i zloslutnje, ili kome se to bude činilo; niti onaj ko bude vračao ili mu se vračalo; niti onaj ko se bude bavio sihrom ili bude tražio da se drugima čini." (Hadis prenosi Bezzar sa dobrim lancem prenosilaca)

Ko bude tvrdio da poznaje nešto što će se dogoditi u bližoj ili daljoj budućnosti, potpada pod
kategoriju vračara, direktno ili indirektno. Allah, dželle šanuhu, je samo za Sebe uzeo znanje onoga što se treba dogoditi u budućnosti. Uzvišeni Allah kaže: "Reci: 'Niko, osim Allaha, ni na nebu ni
na Zemlji, ne zna što će se dogoditi...'" (En-Neml, 65.)

Savjetujem sve one koji se bave ovom vrstom djelatnosti da se iskreno pokaju Uzvišenom Allahu i da zatraže oprost za učinjene grijehe. Zatim, da se potpuno oslone na Allaha, dželle šanuhu, u svim pitanjima uz prihvatanje uzročno-posljedičnih faktora. Treba potpuno da napuste ove džahilijetske stvari i da budu što dalje od njih, te da ne dolaze u dodir sa ljudima koji se time bave i da ni u kom slučaju ne vjeruju u ono što pričaju. Tako će na najbolji način iskazati svoju poslušnost Uzvišenom Allahu i Njegovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i sačuvati svoju vjeru i svoj iman. (Preneseno sa nekim izmjenama iz djela: Medžmu'u fetava, šejh Abdul-Aziz, 123/2)

Preuzeto iz knjige "ODGOVORI O ISLAMSKOM VJEROVANJU" (Muhammed Salih el-Munedždžid)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jul 08, 2008 6:07 am


Fetva br.20

Osoba koja se rasrdila i opsovala olovci i papiru njihovu vjeru i nebo

Pitanje
Jedna je osoba, pišući na listu papira, pogriješila nekoliko riječi. To je bio povod da se mnogo uznemiri i rasrdi, tako da je od siline srdžbe opsovala olovci i papiru vjeru i nebo. Da li se psovanje vjere olovci, papiru, kamenu, stablu, stolici, čaši i sl. smatra kufrom?


Odgovor
Nema nikakve dvojbe da je ovaj vid psovke haram. Ako bi neko prigovorio na ovaj stav i rekao da olovka i papir nemaju svoje vjere u kojoj postoje ibadeti, mi uzvraćamo tvrdnjom da je općepoznata stvar kako je kod Allaha, dželle šanuhu, vjera jedna. Isto tako, Allah, dželle šanuhu, je Taj Koji je potčinio olovke i razna sredstva, te olakšao njihovu upotrebu. Zbog toga, postoji opravdana bojazan da se ova psovka može odnositi na Uzvišenog Gospodara. Osoba koja je tako nesmotreno postupila treba se što prije iskreno pokajati Uzvišenom Allahu, zatražiti oprost grijeha i više nikada ne činiti isto. (Preneseno iz djela: El-lu'lu'u el-mekin minfetava Ibn-Diibrin, Ibn-Džibrin, str. 34)

Preuzeto iz knjige "ODGOVORI O ISLAMSKOM VJEROVANJU" (Muhammed Salih el-Munedždžid)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jul 08, 2008 6:09 am

Fetva br.21

Osoba koja obavještava one koji joj dođu o njihovim intimnim i tajnim stvarima

Pitanje
Jedan od velikih lažljivaca tvrdi kako poznaje gajb stvari. To čini putem učenja nekih tekstova epileptičnim osobama. Isto tako, bolesnicima daje neke napisane listove da se nakade na njima, te neke talismane da ih stave na sebe. Kada dođe neka bolesna osoba da se liječi kod njega, koja inače pije alkohol, on je obavještava kako je juče pila alkohol, daje ostatak tog alkohola na tom i tom mjestu, te da on neće pristupiti liječenju od epilepsije sve dok se ne klone konzumiranja alkohola. Bolesna osoba na kraju prizna da je sve tako kako je rekao. Sada tražimo vaše mišljenje o tom pitanju! Da li je dozvoljeno da se družimo s tom osobom i da mu nazivamo selam? Da li je dozvoljeno da on predvodi džema'at kao imam, jer to ponekad čini? Mi smo ga savjetovali o ovom pitanju, ali on ne prima nikakve savjete uz obrazloženje da je on u pravu. Od vas očekujemo da date svoje mišljenje o ovome pitanju? Da vas Allah, dželle šanuhu, nagradi najboljom nagradom!



Odgovor
Nema sumnje da se ovdje radi o vračaru koji u svojim rabotama sarađuje sa džinima i šejtanima. Da bi došao do neophodnih informacija vezanih za tajne ljudi, on se mora približiti džinima odredenim stvarima koje oni vole, kao što je klanje životinja u njihovo ime, dozivanje njihovih vlastitih imena, činjenje poslušnosti njima na taj način što griješe prema Allahu dželle šanuhu, jedenjem harama i nečistih stvari i sl. Poznato je da nabrojane stvari spadaju u širk i kufr. Ovakve osobe se pozivaju na iskreno pokajanje Uzvišenom Allahu za svoj kufr. Ako se pokaju, to se prihvata od njih, a ako ne, onda bivaju osuđeni na smrt. Isto tako, nije dozvoljeno klanjati za ovakvim osobama. S njima je završeno sve dok se iskreno ne pokaju. Allah, dželle šanuhu, najbolje zna. (Preuzeto iz djela: El-lu'lu'u el-mekin min fetava Ibn-Džibrin, Ibn-Džibrin, str. 20)

Preuzeto iz knjige "ODGOVORI O ISLAMSKOM VJEROVANJU" (Muhammed Salih el-Munedždžid)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jul 08, 2008 6:18 am

Fetva br.10

Vrste tevessula (sredstva približavanja Uzvišenom Allahu)

Pitanje
Koje su vrste tevessula?


Odgovor
Hvala Allahu, dželle šanuhu Pod pojmom tevessul i vesile podrazumijevamo jednu od četiri stvari:

- Prva je takve prirode da se iman ne upotpunjuje osim sa njom. Ovdje se radi o nastojanju vjernika da se približi Allahu, dželle šanuhu , kako bi zadobio Njegovu milost. To će postići putem vjerovanja u Allaha, dželle šanuhu, i Njegovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, te iskazivanjem pokornosti Njemu i Njegovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem Ovo značenje sadrži i sljedeći ajet: "O vjernici, Allaha se bojte i nastojte da mu se umilite..." (El-Ma'ida, 35.)
Pod ovu vrstu tevessula spada i približavanje Allahu, dželle šanuhu , putem Njegovih atributa i lijepih imena, kao i činjenje Allahu dragih djela sa kojim musliman, u svojoj dovi, traži od Allaha, dželle šanuhu , određenu stvar i sl.

- Približavanje Allahu, dželle šanuhu, putem traženja od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da učini dovu i to za vrijeme njegovog života, ili obostrano traženje među vjemicima da jedni drugima čine dove. Ova vrsta tevessula se može svrstati u prvu i šerijatski je opravdana i poželjna.

- Tevessul sa čašću i ugledom stvorenja i njihovim ličnostima, kao kad se kaže: "Moj Gospodaru! Tebi se obraćam sa čašću i ugledom Tvog Poslanika, s.a.v.s., ili sa nekim drugim." Ovu vrstu tevessula neki učenjaci dozvoljavaju, ali je njihovo mišljenje dosta slabo.
Ispravan stav o ovom pitanju jeste da je to kategorično zabranjeno, jer se Allah, dželle šanuhu, u dovi moli samo Njegovim atributima i lijepim imenima.
Tevessul koji je postao poznat u shvatanju kasnijih generaeija. On podrazumijeva dozivanja Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i traženje pomoći od njega (kao i traženje pomoći od mrtvih i evlija). Ova vrsta tevessula smatra se širkom, zato što se činjenje dove i traženje pomoći u onim stvarima koje nije u stanju ostvariti niko osim Allah, dželle šanuhu , smatra ibadetom. Upućivanje takvog ibadeta nekom drugom, osim Allahu, dželle šanuhu , smatra se širkom. Allah, dželle šanuhu , najbolje zna!
_____________________________________________

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jul 08, 2008 6:19 am

Fetva br.11

Važnost spoznaje lijepih Allahovih imena

Pitanje
Koja je važnost spoznaje lijepih Allahovih, dž.š., imena?


Odgovor
Zahvala pripada Uzvišenom Allahu! Spoznaja Allahovih, dželle šanuhu, imena ima veliku važnost zbog sljedećih stvari:

-Spoznaja Allaha, dželle šanuhu, Njegovih imena i atributa općenito se smatra najuzvišenijom i najvažnijom spoznajom. Vrijednost i veličina svake spoznaje i nauke mjeri se i cijeni prema predmetu spoznaje i istraživanja. Ono što se u ovom slučaju spoznaje jeste Allah, dželle šanuhu, i to putem Njegovih lijepih imena, atributa i djela. Bavljenje vjernika ovom znanošcu kroz detaljna istraživanja i zaokupljenost najuzvišenijim težnjama i uz postizanje spoznaje - ubraja se u najveću milost i dar od Allaha, dželle šanuhu. Zbog toga je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najjasnije objasnio pitanja vezana za ovu spoznaju. Zbog pažnje i brige koju je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uložio u pojašnjavanju ovih pitanja, ashabi se nisu razišli u shvatanju ovih primarnih stvari kao što su se razišli u shvatanju nekih šerijatskih propisa.

-Spoznaja Allaha, dželle šanuhu, podstiče ljubav i strahopoštovanje prema Njemu, budi se nada za oprostom i čini da vjernik iskreno djeluje u Njegovo ime. Ovo je za jednog vjernika sreća, u pravom smislu te riječi. Nema drugog načina da se spozna Uzvišeni Allah osim putem spoznaje Njegovih lijepih imena i nastojanja da se shvate njihova značenja.

-Spoznaja Allaha, dželle šanuhu, putem Njegovih lijepih imena povećava iman, kao što je rekao šejh Abdur-Rahman b. Sa'di, r.a.: "Vjerovanje u Allahova, dželle šanuhu, lijepa imena i njihova spoznaja ujedno obuhvata sve tri vrste tevhida:
vjerovanje da je samo Allah, dželle šanuhu, Tvorac i Gospodar svega (tevhidur-rububijje); vjerovanje da se samo Njemu može činiti ibadet (tevhidul-uluhije) i vjerovanje da samo Njemu pripadaju imena i svojstva savršenstva (tevhidul-esmai ves-sifat).
Ovi principi su srž imana, njegova radost, duša i krajnji cilj, kao i osvježenje od duševnih briga. Shodno povećanju spoznaje jednog vjernika vezano za Allahova, dželle šanuhu, lijepa imena i svojstva, raste njegov iman i čvrstina uvjerenja (jekina)" (Pogledati: šejh Sa'di, Et-tevdihu vel-bejan li šedžereti-iman, str. 41)

-Allah, dž.š., stvorio je stvorenja kako bi Ga spoznali i samo Njemu činili ibadet. Ovo je ono što se postavlja pred njih kao krajni cilj. O ovom cilju Ibn-Kajjim kaže sljedeće: "Ključ poziva svih poslanika, alejhi selam, i suština njihovih poslaničkih misija jeste spoznaja Njegovih lijepih imena, svojstava i djela od strane vjernika. Na ovu spoznaju dalje se nadovezuju i grade svi ostali zahtjevi, od početka do kraja, koje poslanstvo postavlja." (Pogledati: Ibn-Kajjim, Es-savaikul-mursele alel-džehmjije vel-muatille, 1/150-151)
Zaokupljenost i bavljenje spoznajom Allaha, dželle šanuhu, jeste zanimanje za ono radi čega je čovjek i stvoren. Svako zapostavljanje ovog momenta jeste zanemarivanje primarnog čovjekovog zadatka na ovome svijetu. Značenje imana ne svodi se samo na izgovor, bez istinske spoznaje Allaha, dželle šanuhu. Suština imana i yjerovanja u Allaha, dželle šanuhu, jeste da vjernik spozna svoga Gospodara u Kojeg vjeruje. Na tom putu on ulaže svoj trud kako bi spoznao Allaha, dželle šanuhu, putem Njegovih lijepih imena i svojstava. Uporedo s njegovom spoznajom svog Gospodara i njegov iman će se povećavati.

- Poznavanje Allahovih, dželle šanuhu, lijepih imena osnova je svake vrste znanja, kao što to tvrdi Ibn-Kajjim: "Spoznaja Allahovih, dželle šanuhu, lijepih imena osnova je svake vrste znanja. Ova znanja i znanosti baziraju se na Njegovim stvorenjima, Njegovoj naredbi (prirodni zakoni), Njegovom stvaranju i onome što je On objavio. Ishodište stvaranja i naredbe je u lijepim Allahovim, dželle šanuhu, imenima, tako da su oni sa njima povezani nužnom vezom. Obuhvatanje Allahovih, dželle šanuhu, lijepih imena (putem učenja napamet, razmišljanja o njihovom značenju i postupanja po onome što ona od njega zahtijevaju), također je, osnova za obuhvatanje svake vrste znanja, jer su one povezane i u skladu sa Allahovim, dželle šanuhu, lijepim imenima .."
(Pogledati: Ibn-Kajjim, Bedaiul-fevaid, 1/163, i Esmaullahi el-husna 6-8)
_____________________________________________

Odgovori