Pitanja i odgovori

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Jan 03, 2008 6:26 am

Bolovi od sihra


Pitanje:

Esselamu alejkum!

Ja sam jedan momak iz Hrvatske ali moji roditelji su rodom iz Bosne. Evo već 10 mjeseci patim od sihra. Bolovi su ponekad ne izdrživi, bio sam kod mnogih ˝hodža˝, neka mi Allah oprosti, sad trenutno idem kod pravog efendije koji liječi po sunnetu, neka ga Allah nagradi. Efendija mi je učio rukju i ima sam simptome(plakanje, vrištanje, bol u ruci i kičmi, sline su mi išle na usta),ali nisam mogao povratiti a niti na wc,također niti džin nije progovorio nego se samo nasmijao par puta.

Mnogi su rekli da je to kod mene teško jer je to napravila druga vjera...Pa bi vas ovih putem htio pitati da li je istina da je teže se izlječiti ako je druga vjera napravila, da li je pri povraćanju ili odlaskom na wc džin izlazi (znam da izlazi) ali da li bi tada došao kraj mukama? Jer moje je stanje samom meni čudno.

Svjestan sam ali nemam kontrolu nad sobom. Kao da živim u nekom drugom svijetu, teško se usredotočim na jednu stvar, teško pratim bilo šta... Još je to popraćeno bolovima. Klanjam, mažem se uljem, pijem ulje, vodu naučenu... Ali me sve i dalje boli.

Bio sam uspješan u životu i kažu da mi je ovo napravljeno iz zavisti iz mržnje pogotovo kada vide muslimana uspješnog. Upisao sam fakultet ali ga teško pratim, ni 30% kako sam prije učio, a na fakultetu treba dati 120 %. Bio bi vam zahvalan na odgovoru. Hvala unaprijed. Selam


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Tvoje stanje i konstatovanje situacije se zasniva na pretpostavkama da je neko druge vjere ucinio ti sihr. Posto nemamo jasnog dokaza ne mozemo ni govoriti u tome smjeru ili kontekstu opsirnije.

Nastoj da se lijecis kod onih koji koriste ispravne metode i znaj da samo slijedjenjem istine i radom za islam mozes sam sebi pomoci. Jer sihir nije gripa koja se nakon nekoliko penicilina sanira. Dzin kako god se moze istjerati,on, ako je jak, moze opet da se vrati, tj.da privremeno samo napusti tebe kojeg je nasao kao pogodno tlo da se skrasi u tvome tijelu, i da putem njega strasi i tebe i ostale u tvojoj okolini.

Budi sto vise vremena pod abdestom, slusaj sure El-Beqare i Ali-Imran, izbaci iz stana slike i psa (ako ga imas) jer u takvu kucu meleki ne ulaze, pa ces uvidjeti promjene. Nastoj da naucis o vjeri sto vise i da jednog dana uz Allahovu pomoc mognes bez icije pomoci da ucis Allahov govor. A Allah najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Jan 03, 2008 6:27 am

Bratova teska bolest


Pitanje:

Sellam svima

Imam jedno pitanje i takodje bi zelela da me uputite na pravi put, imam brata koji je vec evo 3 godine bolestan to se sve desilo od jednom kazu doktori da ima bolesno srce.On ima 26 godina dvoje malih djece i nikad nikom lose nije uradijo. Bijo je pre 2 meseca tako rec kratko pred smrt mi smo svi plakali molili se Allahu.

Reci te mi molim vas kako bi mogla ja da pomognem, sta da uradim koje dove da ucim da ga izlecimo, da mu pomognemo. Trenutno je u bolnici zivi na aparat koji mu
je tako rec vestacko srce taj aparat je trenutno njegovo srce sad mi neznamo dali je to sve tako kao sto doktori kazu ili mozda i nije. Jer samo Allah dz.
zna sta je i kako je i kakvu je sudbinu propisao. Sta u ovakvoj situacije da radimo. Hvala vam, Allah dragi neka vas nagradi i sve u zivotu bi dali da njega izlecimo molimo vas da nam pomognete.

Sellam svima


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Najbolje je da prvo ustanovite sta je medicina kadra uciniti. Idite glavnom doktoru koji je za pacijenta zaduzen, posavjetujte se s njim, pa cete znati pravi izgled njegovog stanja.Dova kao ibadet je potvrdjena I svaka dova koja se Allahu uputi iz iskrenog i dobronamjernog srca inshaAllah biti ce primljena. Nemaju neke maksuz dove koje se uce, osim da je Poslanik alejhisSelam ucio kada bi nekoga bolesnika posjetio govorio bi: ”Neka te Allah izlijeci”.

Allah je taj koji poznaje elhamdulillah sve jezike, tako da svaka dova mu je poznata i svaka rijec koju izustimo i koju u mislima skrivenu ostavimo. Molim Allaha subhaneh da mu tom bolescu oprosti grijehe. Amin!

Vi imate sansu da bdijete kraj bolesnika i podsticite ga izgovori rijeci”LA ILAHE ILLALLAH” prije nego njegova dusa napusti ovaj svijet. To ce mu omogucit uz Allahovu dozvolu da na onom svijetu bude prozivljen sa vjernicima I sretnim u Dzennetu. Pomozite clanovima njegove obitelji i budite im pri ruci. A Allah najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Jan 03, 2008 6:28 am

Kako se lijeci sihr


Pitanje:

Selam alejkum!

Kako se lijeci sihir, da li je to vezivanje crvenog konca i cvorova, mozete li mi objasniti malo o tome. Hvala!


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Naglasavam da postoje dvije vrste lijecenja: ne dozvoljeno i dozvoljeno lijecenje. Pod ne dozvoljenim lijecenjem podrazumjevamo koristenje zapisa, raznoraznih talismana (zecija sapa, drvo tisovine i sl). Poslanik s.a.w.s. kaze: "Ko ode gataru ili vracu, porekao je ono što je objavljeno Muhammedu."( Prenose ga cetvorica autora Sunena i El-Bezzar sa dobrim lancem prenosilaca. Takoder ga prenosi i Muslim s dodatkom "i ne prima mu se namaz cetrdeset dana)U "Sunenu" se kaze: "Ko zaveze cvor i puhne u njega, napravio je sihr."

Pod dozvoljenim lijecenjem podrazumjeva se lijecenje ucenjem Kur'anskih ajeta, kao i poslanickih dova. Postoji vise nacina pregleda bolesnika. Bez obzira da li se radi o bratu ili sestri potrebno je da ima neko prisutan ko im je u rodu a kod sestara potreban je ukoliko je udata suprug a ukoliko nije jedan od roditelja ili brat, sestra ali uz saglasnost roditelja.
Podrazumijeva se da bolesnik mora biti propisno obucen tj. ako je sestra u pitanju: mahrama, duga suknja i rukavi a sve mora biti neprozirno i siroko da ne ocrtava konturu tijela.

Onaj ko je bolestan dolazi kod lijecnika i prvo porazgovara sa njim o svom problemu, pri cemu ce mu lijecnik postaviti nekoliko pitanja, kao na primjer:
Sta sanja, ima li bolove u stomaku, ima li glavobolju, da li je trazio pomoc od lijecnika medicine i sl?

Nakon obavljenog razgovora bolesnik i svi koji prisustvuju lijecenju moraju da abdeste a nacini lijecenja koji se koriste su:

Prvi nacin - bolesnik stoji u pravcu kible:

Onaj ko je bolestan ustane, okrene se prema kibli, opusti se i zazmiri a lijecnik pocinje da uci Kur'an na uho bolesnika. Bolesnik ne treba da ponavlja ista od onoga sto lijecnik uci. U toku ucenja bolesnik moze da osjeti da mu trnu dijelovi tijela, strujanje kroz tijelo, bolove u nekim dijelovima tijela, otezano disanje i da ga nesto obara da padne naprijed ili nazad. Bolesnik ne treba da se suprotstavlja u tom stanju. Ukoliko dolazi do gubljenja ravnoteze lijecnik ili neko ko pomaze lijecniku ce uhvatiti bolesnog i spustiti ga u lezeci polozaj. Lijecnik i dalje uci kur'an a u odredjenim trenutcima govori na maternjom jeziku ( na bosanskom) prevod kur'anskih ajeta i opominje dzina da se pokaje i da napusti tijelo oboljelog.

Dzin moze da napusti tijelo i nakon jednog tretmana a isto tako moze se desiti da je potrebno vise puta da se uci pa da napusti tijelo a isto tako kao i kod svake bolesti u savremenoj medicini, da nema lijeka nego samo da se olaksa oboljelom, ali da nikada neci biti u potpunosti zdrav.

Ukoliko dzin zeli da napusti tijelo, ovisno od lijecnika, on ga pusta da izadje ili na usta ili mu otvori prolaz sterilnom iglom na nekom od prstiju a najcesce se koristi kaziprst lijeve ili desne ruke da dzin izade.

Ukoliko je dzin iskren i iskreno se kaje, on sa svojim izlaskom nosi bolesti koje je prouzrokovao bolesnom a to se manifestuje u vidu spricanja krvi i do 1m u daljinu od prsta na kojem je otvoren prolaz.
Nakon tretmana kod lijecnika, on daje terapiju, bez obzira da li je gotovo ili ne, koje bolesnik mora da se pridrzaje. Kako ce terapija izgledati ovisi o lijecniku i o vrsti bolesti.

Drugi nacin - dizanje ruku

Kod ovog nacina lijecenja bolesnik sjedi, ispruzi noge, a ruke ispruzi na koljena i zatvori oci. Tada lijecnik stane ispred njega ili sa strane i na uho bolesnika uci kur'an. Ruke pokazuju odredjene znakove. To moze biti u jednom momentu i da odmah prestane, pa se nece pojaviti dok se ne ponovi cijelo ucenje.Bolesnik mora bit miran i opusten i dobro slusati ucenje Kur'ana. Ne smije opirati pokret ruku ili prstiju.

Treci nacin - pregled posmatranjem

Ovaj nacin pregleda je veoma efikasan, uz napomenu da su neki rekli da ovaj nacin moze se primjeniti samo kod muskaraca, jer su neki zlouoptrijebili ovu metodu, vidjevsi priliku u njoj da gledaju zenama u oci.
Sejh Refik Tahhan, je dao objasnjenje ove metode i rekao je:''Tajna ovog pregleda lezi u bogobojaznosti onoga ko lijeci, a zatim u nuru (svjetlosti) koja zraci iz njegovih ociju, te u Poslanikovim rijecima:
'Vjernik je ogledalo vjerniku.'

U ovom slucaju lijecnik je ogledalo bolesniku. Ako bolesnik gleda u lijecnika dok uci odredena Kur'anska ajeta, dzin ce gledati i u ocima lijecnika vidjeti sebe i svoju pokvarenost, a to ce se odraziti na bolesnika pa ce osjetiti da je vidjeo majmuna, crno lice sa rogovima, glavu zmije, glavu psa ili neko sasvim drugo nestvarno lice, moze osjetiti vrtoglavicu, toplotu ili hladnocu u tijelu, bol u nekom dijelu tijela i sl. Bolesnik moze i da padne u nesvijest a odnda se lijecenje nastavlja ucenjem rukje. Ovo su najcesci nacini a Allah najbolje zna koliko ih jos ima.

prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Jan 03, 2008 6:30 am

Punicin sihr
Pitanje:

Sellam alejkum!

Molim Vas da mi odgovorite na ovo moje pitanje. Rasto sam se sa zenom, a imamo hvala dragom Allahu dva zdrava sina. Prije nego sto smo se rastali njena mati nam je poslala "dugmad" koja smo prisili na jastuke i njoj neke crvene konce da ih nosi sa sobom. Poslije toga pocela me je boliti glava i noge trnuti, stalno mi se spavalo i nakon kratkog vremena smo se rastali.

Ja sam zvao jednog hodju, hafiza, koji mije ucio preko telefona. Prvo mi se pocela tresti glava, poslije toga cijelo tijelo, plakao sam, ali nisam znao zbog cega placem. Nakon toga, a u toku ucenja, cijelo tijelo mi
je bilo utrnuto, a pluca su mi htjela eksplodirati. Poslije ucenja sam povracao i izbacio sam malo krvi. Nisam nikad klanjao, osim kada je bajram. Sada klanjam svaki vakat. Interesuje me je li u mene usao dzin, sejtan, preko tih dugmadi koje smo dobili od njene matere.

Moja bivsa zena je krenula u blud, u po lijepog Ramazana, i sada govori kako me mrzi. Uz Allahovu dz.s. pomoc poceo sam klanjat i sve otkrio. Da vas Allah dz.s. nagradi.



Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Ono sto se navodi u knjigama jeste da urok i sihir uistinu postoje. Sama cinjenica da su komplikacije nastupile po dolasku te dugmadi, dovoljan je pokazatelj da nesto s njima nije u redu. Kako god da je bilo, nastoj da odrzis sebe na putu istine poduci se propisima vjere, potrazi ispravnu literature i posjecuj predavanja to je ono za sto ces biti nagradjen.

Rekao je Poslanik alejhisSelam:”Kome Allah zeli dobro poduci ga propisima vjere”. Sto se tice tvoje supruge nema sumnje da je sejtan upleo i kod nje svoje prste, jer nije normalno da se insane musliman oda takvom jednom poroku kao sto je blud preko noci.

Molim Allaha subhaneh da ti ojaca iman i ucvrsti tvoje stope preko Sirat Cuprije I uvede te Svojom miloscu u Dzennet.Amin!
A Allah najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Jan 03, 2008 6:32 am

Horoskopi


Pitanje:

Esselamu alejkum!

Smije li covjek reci da neki ljudi imaju iste ili slicne osobine zato sto su rodjeni u isto doba godine, recimo u jesen? A u pozadini tog je ustvari povezanost radi istog horoskopskog znaka, i ako se to ne zeli priznati.

Odgovor:


We alejkumu Selam,

Nema opravdanja niko nesto slicno ili isto da zagovara
ili zastupa jer Allaha subhaneh nam je pojasnio u suri
Et-Tin i rekao da je covjeka stvorio u najljepsem(najpotpunijem i najsavrsenijem) obliku.
Kako se onda neko moze pozivat na gatke ili horoskope
i tumacit drugima i siriti rijeci neistine, samo da bi
postigao prolazna dobra ovoga svijeta??

Vratimo se izvorimo nase vjere Kur’anu i sunnetu i pogledajmo sta nam Allah naredjuje a sta zabranjuje. Uz njih sigurno necemo zalutati. A Allah upucuje na ono sto je najispravnije!

prof. Jamin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Jan 03, 2008 6:34 am

Sta sa odrezanim noktima

Es-selamu alejkum!!!

Stare zene neke kazu,da treba nokte sakupljati i cuvati,jer navodno ih dusa poslije trazi, pa kazu bolje da su na jednom mjestu nego da su rasuti svuda.
Pa mene zanima koliko ima istine u tome - molim za objasnenje. Selam


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Meni nije poznat taj govor starijih ljudi niti zena niti sam imao priliku da cujem od ucenih da smo duzni da ih sakupljamo,jer Uzviseni Allah ce ljude na Sudnjem danu ponovo stvoriti iz repnjace koja ne istruhne cak ni u kaburu, a na to je lahko dodati i sve ostale dijelove i to je Allahu veoma jednostavno da ucini.

Jedino sam nasao predaju da su neki poboznjaci iz proslosti zakopavali svoje nokte, ali najbitnije je da se ne ostavljaju na necista mjesta. Nema smetnje da se bace sa ostalim otpadom i oko toga mislim da ne treba da se mnogo strasis. A Allah najbolje zna!

prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Jan 03, 2008 6:37 am

Da li je sihr toliko opasan


Pitanje:

Esselamu 'alejkum,

Prije nekoliko dana umrla mi je rodica pod cudnim okolnositma. Ni lijecnici neznaju od cega. Porodila je se sedmicu dana prije smrti, imala je 22 godine.
Porodica sumlja na sihre. Moje pitanje je dali se moze od sihira umrijeti?

Unaprijed hvala


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

uistinu sihir ima jak uticaj po muslimana i tacna je
konstatacija da se od njega moze umrijeti, kao i od
uroka. U nastavku dajem ti pregled situacija pod kojima
je najcesce i najlakse da sihirbaz ili sejtan djeluju,
uz molbu Allahu subhaneh da nas sauva i zastiti
njegovog uticaja i djelovanja.Amin!

Način ulaska džina - uzroci

Postoje razni uzroci i načini ulaska džina u
ljudsko tijelo a neki su poznati a neki nepoznati,
zbog toga postoje velike razlike među džinima,
baš kao što postoje i kod ljudi. Uzvišeni Allah ih je
stvorio kao i ljude i kaže Allah:Džine i ljude sam
stvorio da samo Meni robuju.(Ez-Zarijat, 56)

Velika žalost:

Vriska i udaranje po obrazima i prsima, bacanje tijela
o zemlju, što neki rade kada ih zadesi velika žalost,
sve su to znakovi i radnje onih koji su daleko od
Allaha, pa stoga njihovo tijelo nije zaštićeno.
Prenosi se od Ibn Mes'uda da je rekao. Rekao je
Allahov poslanik a.s: 'Nije od nas onaj ko se udara po
obrazima, razdire po prsima i oplakuje džahilijetskim
oplakivanjem.

Žalost je velika prilika džinima da napadne ljudsko
tijelo i uđe u njega. Srce čovjeka, u
velikoj žalosti, zaboravlja na Allaha, zaboravlja na
vjerovanje da sve sto se događa i biva, biva
Božijom voljom i određenjem. U tim momentima
čovjek nije strpljiv, niti misli na Allaha u
teškim trenutcima. Na taj način tijelo postaje
potpuno nezaštićeno pred napadom džina.

Veliki strah:

Strah, je u stvari šejtanovo navraćanje,
čovjeka na zle misli, nakon čega se njegovo
srce stisne, što čovjek dobro osjeća, ako
što, prije, počinje osjećati jezu i u drugim
dijelovima tijela. Neko to osjeća u kosi, neko na
nogama, neko u stomaku. Uzrok osjećaja jeze
dolazi zbog toga što se čovjek povede za
šejtanovim nagovaranjima i spletkarenjima. Kada bi to
čovjek shvatio, uvidio bi da nema razloga za
strah. Na taj način bi se sačuvao od straha,
a i džina.

Uzvišeni Allah nam je dao lijek protiv straha.
On kaze da šejtan plaši ljude, ali istinski
musliman odbacuje šejtanove spletke i samo se Allaha
boji. Uzvišeni Allah u kur'anu kaže: i onima kojima se
, kad im je svijet govorio:'Okupljaju se ljudi protiv
vas, pa ih se čuvajte!' – vjerovanje njihovo
povećalo! Takvi su govorili:'Dosta je nama Allah!
Divan li je On zaštitnik!' I oni se povratiše s
blagodatima i obiljem od Allaha i ništa ih ne zadesi
od zla! Pa Allahovo zadovoljstvo slijediše. A Allah je
posjednik obilja golemoga! To vas je samo šejtan
zastrašio družinom svojom. Njih se ne bojte, Mene se
bojte, ako ste vjernici.(Al-Imran, 173, 175).

Ovi kur'anski ajeti nam jasno govore šta je
zastrašivanje. Čovjek uvjek pomišlja: Kakav je
ono zvuk, šta se ono čuje, čujete li vi to?
Tada pomišlja da bi to mogao biti šejtan, zmija ili
nešto drugo što hodi zemljom a može da naškodi. Kada
bi čovjek sam sebi rekao da to nije ništa, pa i
ako jeste, ja imam Allaha i On mi je dovoljan – kada
bi to rekao sa čvrstom vjerom i ubjeđenjem,
Allah bi ga sigurno zaštitio i spasio od svakog zla.

Zato odbacite strah od sebe i ne sljedite šejtanova
nagovaranja. Kad to primjetite, odmah i bez straha
učite:HASBUNAL-LAHU WE NI'ME-L-WEKIL

Nemarnost

Nemarnosti ima više vrsta. Onaj ko ne klanja, nemaran
je. Onaj ko ne posti, nemaran je. Onaj ko ne spominje
Allaha jutrom i večerom, nemaran je. Onaj ko
svoje srce zabavi nečim što ga odvlači od
Allaha i on je nemaran. Onaj ko čini grijehe,
nemaran je. Onaj ko se zabavi dunjalukom i njegovim
ukrasima i zaboravi na Ahiret, nemaran je. Onaj ko se
sav preda sticanju imetka i sljedjenju svoje strasti,
nemaran je. Dovoljno je da nemarnima spomenemo hadis
kojeg prenosi Buharija u Sahihu: Razlika između
onoga ko spominje Allaha i onoga ko ga ne spominje
ista je kao i razlika između živog i mrtvog.

Uzvišeni Allah kaže:
Ne budite kao oni koji su na Allaha zaboravili pa je
Allah učinio da i oni zabrave na same sebe! Takvi
su grešnici.(El-Hasr, 19)

Oni samo znaju vanjsko od života ovosvjetskog, a
nemarni su spram svijeta onoga.(Er-Rum, 7)

Sjećajte se vi Mene pa ću se i Ja vas
sjećati!(El-Bekare, 152)

Onaj ko se ne sjeća svoga Gospodara, ni njegov
Gospodar se neće sjećati njega, a onaj koga
se Allah ne sjeća, izložen je napadima šejtana,
koji ulazi u njegovo tijelo i izlazi kako hoće i
kada hoće. Šejtan postaje tijelo za čovjeka,
a od takvog nema nikakve opasnosti po šejtanovu
vojsku. Uzvišeni Allah kaže:

A onome ko se nemarnim pravi da Svemilosnog spominjao
ne bi, šejtana ćemo mu navaliti, i on će mu
drug biti! I on će ih od puta odvračati, a
ovi će misliti da su na pravoj stazi.(Ez-Zuhruf,
36,37)

Svi moramo obnoviti svoj ugovor sa Allahom. Moramo
biti svjesni Allaha u svakoj situaciji, u našem govoru
i u našem djelovanju, da se budimo sa Allahovim imenom
na usnama, da jedemo i pijemo s namjerom da
ojačamo naše tijelo za ibadet, za izdržavanje
porodice, da dajemo zekat i sadaku, da ukupno naše
djelovanje i kontakt sa ljudima bude u skladu sa
Allahovim zakonom.
Na taj način čovjek će biti u stalnom
ibadetu uzvišenom Allahu.

Srdžba

Svaki čovjek se ljuti, ali postoji pohvalna i
pokuđena ljutnja. Pohvalna ljutnja je ljutnja u
ime Allaha, njegove vjere i njegovog poslanika a.s. ,
ljutnja prilikom kršenja Allahovih zabrana. Allahov
poslanik, nikad se nije ljutio radi sebe, uvijek se
ljutio kada bi neko prekršio Allahovu zabranu.

Pokuđena ljutnja je kada se čovjek ljuti
radi sebe, kada ga obuzme osjećaj ponosa zbog
grijeha kojeg je učinio, kada se ljuti radi nekog
postupka svoje žene i djece, kada se ljuti na nekoga
zbog ružnog postupka prema njemu, kada se ljuti na
onoga ko ga ogovara. Sve to je pokuđena ljutnja i
u momentima takve ljutnje šejtani okupiraju
čovjeka pa ga navrate na djela za koja se on,
poslije toga, kaje, nakon što se oslobodi utjecaja
šejtana. Uzvišeni Allah kaže:

A kada te šejtan hoće zavesti zavođenjem
svojim, ti od Allaha utočište potraži! On,
doista, sve čuje i sve zna!.

Buharija i Muslim bilježe da je Sulejman B. Sard
rekao: Sjedio sam sa Allahovim poslanikom a.s. , a
dvojica ljudi su se posvađali. Svađa je bila
oštra toliko da je jedan sav pocrvenio, a vratna žila
mu nabrekla. Tada je poslanik a.s. rekao.' Uistinu,
znam riječi koje kad bi izgovorio, nestalo bi
onoga što ga je obuzelo – kada bi rekao. E'uzu billahi
mineššejtan nirradžim, ljutnja bi prestala.

Ebu Davud bilježi od 'Atijje b. 'Urve, a on od
poslanika a.s. , da je rekao:Ljutnja je od šejtana, a
šejtan je stvoren od vatre, a vatra se gasi vodom.
Zato, kada se neko od vas naljuti neka uzme abdest.
Kada bi nekoga obuzela ljutnja, poslanik bi
naređivao da sjedne, ako je stajao; a ako je
sjedio, naredjivao bi mu da se ispruži.

Odavanje strastima

Postoje dvije vrste strasti: strast stomaka i strast
polnog organa. Imam Ebu Hamid El Gazali u svome djelu
Ihja' 'ulum eddin kaže:Stomak je izvor strasti, mjesto
gdje nastaju sve vrste bolesti. Slijedi strast polnog
organa i snažna želja da se on zasiti. Ove dvije
strasti (hrana i seks) slijedi snažna želja za ugledom
i imetkom, potom slijedi umnožavanje imetka i
jačanje utjecaja što proizvodi različite
vrste gluposti, natjecanja i zavidljivosti.

Iz ove dvije strasti (umnožavanje imetka i jačanje
utjecaja) rađa se bolest dvoličnosti,
pokvarenog ponosa, umnožavanja i arogancije, što
prelazi u zlobu, zavist, neprijateljstvo i mržnju.
Onaj ko se tome oda, to ga vodi u nasilništvo, zlo i
razvrat, a sve to je rezultat zapostavljanja želuca i
njegovog zasićenja i nekontrolisanog
ispunjavanja. Kada bi rob ukrotio svoju strast za
hranom gladovanjem i sužio šejtanske tokove, na taj
način bi prisilio svoj nefs na pokornost
uzvišenom Allahu. Ovo je komentar na hadis poslanika
a.s: Mi smo narod koji ne jede dok ne ogladni, a kad
jede ne zasićuje se.

Zato, slijedimo uputu našeg poslanika i dobro pazimo
da se ne odamo strastima stomaka i polnog organa. Obe
strasti uništavaju čovjeka i udaljavaju ga od
Allaha, a to znači izloženost napadima šejtana.

Način uklanjanja sihra!

Postoje dvije vrste liječenja: ne dozvoljeno i
dozvoljeno liječenje.

Pod ne dozvoljenim liječenjem podrazumjevamo
korištenje zapisa, raznoraznih talismana (zečija
šapa, drvo tisovine i sl). Poslanik saws kaže: "Ko ode
gataru ili vraču, porekao je ono što je
objavljeno Muhammedu."( Prenose ga četvorica
autora Sunena i El-Bezzar sa dobrim lancem
prenosilaca. Također ga prenosi i Muslim s
dodatkom "i ne prima mu se namaz četrdeset dana).
U "Sunenu" se kaže: "Ko zaveže čvor i puhne u
njega, napravio je sihr."

Pod dozvoljenim liječenjem podrazumjeva se
liječenje učenjem Kur'anskih ajeta, dova
Poslanika saws.

Bez obzira da li se radi o bratu ili sestri potrebno
je da ima neko prisutan ko im je u rodu a kod sestara
potrebno je ukoliko je udata suprug, a ukoliko nije
jedan od roditelja ili brat, sestra ali uz saglasnost
roditelja.

Podrazumijeva se da bolesnik mora biti propisno
obučen tj ako je sestra u pitanju: mahrama, duga
suknja i rukavi a sve mora biti ne prozirno i široko
da ne ocrtava konture tijela.

Onaj ko je bolestan dolazi kod liječnika i prvo
porazgovara sa liječnikom o svom problemu, pri
čemu će mu liječnik postaviti nekoliko
pitanja, kao na primjer: šta sanja, ima li bolove u
stomaku, ima li glavobolju, da li je tražio pomoć
od liječnika medicine i sl?

Nakon obavljenog razgovora bolesnik i svi koji
prisustvuju liječenju moraju da se abdeste a
načini liječenja koji se koriste su:

Prvi način - bolesnik stoji u pravcu kible:

Onaj ko je bolestan ustane, okrene se prema kibli,
opusti se i zažmiri a liječnik počinje da
uči kur'an na uho bolesnika. Bolesnik ne treba da
ponavlja išta od onoga što liječnik uči. U
toku učenja bolesnik može da osjeti da mu trne
dio tijela, strujanje kroz tijelo, bolove u nekim
dijelovima tijela, otežano disanje i da ga nesto obara
da padne naprijed ili nazad.

Bolesnik ne treba da se suprostavlja ukoliko dolazi do gubljenja ravnoteže. Liječnik ili neko ko pomaže liječnikuće uhvatiti bolesnog i spustiti ga u ležeći
položaj. Liječnik i dalje uči kur'an a u određenim trenutcima govori na maternjom jeziku (u ovom slučaju na bosanskom) prevod kur'anskihajeta i opominje džina da se pokaje i da napusti tijelo oboljelog.

Džin može da napusti tijelo i nakon jednog tretmana a
isto tako može se desiti da je potrebno više puta da
se uči pa da napusti tijelo a isto tako kao i kod
svake bolesti u savremenoj medicini, da nema lijeka
nego samo da se olakša oboljelom, ali da nikada
neće biti u potpunosti zdrav.

Ukoliko džin želi da napusti tijelo, ovisno od
liječnika, on ga pušta da izađe ili na usta
ili mu otvori prolaz sterilnom iglom na nekom od
prstiju a najčešće kažiprst lijeve ili desne
ruke da džin izađe.

Ukoliko je džin iskren i iskreno se kaje, on sa svojim
izlaskom nosi bolesti koje je prouzrokovo bolesnom a
to se manifestuje u vidu špricanja krvi i do 1m u
daljinu od prsta na kojem je otvoren prolaz.

Nakon tretmana kod liječnika, on daje terapiju,
bez obzira da li je gotovo ili ne, koje bolesnik mora
da se pridržaje. Kako će terapija izgledati ovisi
o liječniku i o vrsti bolesti.

Drugi način - dizanje ruku

Kod ovog načina liječenja bolesnik sjedi,
ispruži noge, a ruke ispruži na koljena i zatvori
oči. Tada liječnik stane ispred njega ili sa
strane i na uho bolesnika uči kur'an. Ruke
pokazuju određene znakove. To može biti u jednom
momentu i da odmah prestane, pa se neće pojaviti
dok se ne ponovi cijelo učenje.

Bolesnik mora bit miran i opušten i dobro slušati
učenje kur'ana. Ne smije opirati pokret ruku ili
prstiju.

Treći način - pregled posmatranjem

Ovaj način pregleda je veoma efikasan. Neki su
zlouoptrijebili ovu metodu, vidjevši priliku u njoj da
gledaju ženama u oči.

Tajna ovog pregleda leži u bogobojaznosti onoga ko
liječi, a zatim u nuru (svjetlosti) koja
zrači iz njegovih očiju, te u Poslanikovim
riječima:

'Vjernik je ogledalo vjerniku.' U ovom slučaju
liječnik je ogledalo bolesniku. Ako bolesnik
gleda u liječnika dok uči određena kur'anska ajeta, džin će gledati i u očima liječnika vidjeti sebe i svoju pokvarenost, a to će se odraziti na bolesnika pa će osjetiti da je vidio majmuna, crno lice sa rogovima, glavu zmije, glavu psa ili neko sasvim drugo nestvarno lice, može osjetiti vrtoglavicu, toplotu ili hladnoću u
tijelu, bol u nekom dijelu tijela i sl. Bolesnik može
i da padne u nesvijest a onda se liječenje
nastavlja učenjem rukje.

To su najčešći načini a Allah najbolje zna koliko ih još ima, najviše se koriste ove tri metode a prva metoda najčešće.

prof. Jasmin Djanan

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pet Jan 04, 2008 6:33 am

Tumacenje sna


Pitanje:

Sellam allejkum braco,

Imam jedno pita pa bi bio sretan ako mi mozete dati validan odgovor,a Dragi Allah najbolje zna.

Sanjo sam vec po drugi ili treci put,nemogu se tacno sjetit,da hodam kroz neki nepoznati grad sa strana umjesto kuca nalaze se Djamije.Hodajuci kroz te ulice spominjem ime Dragog Allaha dizem ruke i ucim sure na glas.

Neznam tacno sta znace ti snovi ali kad se probudim osjecam se nesto neobicno ali sretan.

Fala unaprijed na odgovoru,nek vas Dragi Allah nagradi svim najboljim na ovom i na onome svijetu.


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Prenosi se od Abdul-Aziza ibn Ebi Davuda koji je rekao: - Neki beduin je napravio sebi džamiju u kojoj je klanjao i na sred nje postavio sedam kamenova. Kad god bi klanjao neki namaz, obraćao se kamenju riječima: - O kamenje, pozivam vas za svjedoke da ja vjerujem da nema Boga osim Allaha. Zatim se taj beduin razbolio i umro i njegov ruh je uzdignut (na nebo). Ja sam usnio tog beduina, koji mi je u snu rekao: - Bilo je naređeno da me vode u Džehennem. Tada sam vidio da je jedan od onih kamenova narastao toliko da je preda mnom začepio jednu od džehennemskih kapija. Tako su i ostali kamenovi pozačepljali džehennemske kapije.

Poznati učitelj Ebu Sa'ad je rekao: - Ko sanja dobro utemeljenu i dobro napravljenu džamiju, ta džamija je simbol nekog učenjaka kod kojeg se okupljaju ljudi u svrhu dobra i spominjanja Allaha dž.š., shodno riječima Uzvišenog: "... u kojima se mnogo spominje Allahovo ime."

Ako neko sanja da se neka džamija ruši , to znači da će umrijeti vjerski poglavar.
Ako neko sanja da gradi džamiju , to znači da on dobro postupa prema svojoj rodbini i da objedinjuje svijet u činjenju dobra.

Građenje džamije u snu simbolizira i pobjedu nad neprijateljem, shodno riječi­ma Uzvišenog: "Rekoše oni čije je mišljenje o njima bilo jače: - Napravite na ulazu u nju džamiju."

Ako neko sanja da neki nepoznati čovjek imami u džamiji , pa ako je imam te džamije bolestan, on će umrijeti.

Ako neko sanja kao da je džamija pretvorena u kupatilo , to znači da neki prikriveni čovjek čini pokvarenost.

Ko sanja da se njegova kuća preobrazila u džamiju postići će ugled i pozivaće ljude iz neistine ka istini.

Ko sanja kao da sa nekim narodom ulazi u džamiju i kao da mu oni kopaju jamu - to znači da će se on oženiti.
Ako neko sanja kao da on klanja u mihrabu , to mu je neka radosna vijest, shodno riječima Uzvišenoga: "Pa su ga pozivali meleki, dok je on stigao u mihrab klanjajući..." Ako ovo sanja žena, to znači da će roditi muško dijete.

Ako neko sanja da u mihrabu klanja neki namaz čije vrijeme nije još nastupilo, to je neko dobro nekom od njegovih potomaka.

Ako neko sanja kao da je u mihrabu ispustio jednu, dvije ili tri kapi mokraće, to znači da će mu se roditi onoliko plemenitih i viđenih sinova koliko je kapi ispustio.

U osnovi mihrab simbolizira glavnog imama.

Prenosi se da je neki čovjek sanjao da mokri u mihrabu, pa je za san upitao tumača snova, koji mu je rekao: - Rodice ti se sin i on će postati imam. -

Sanjanje munare simbolizira čovjeka koji okuplja svijet u dobru, a ako se sanja da se džamijska munara srušila, to znači da će taj čovjek umrijeti, da će pasti u zaborav i da će se džema! te džamije razjedmiti
Munara glavne džamije simbolizira šefa pošte ili čovjeka koji poziva ljude u Al-lahovu dž.š. vjeru.

Ako neko sanja kao da je sa munare pao u bunar, to znači da će on izgubiti vlast, ili da će, pored lijepe i pobožne žene koju ima oženiti neku jezičaru.
Priča se da je neki graditelj sanjao kao da se popeo na visoku drvenu munaru i proučio ezan, pa je svoj san ispričao tumaču snova, koji mu je rekao da će biti postavljen za namjesnika, da će dobiti moć i da će postati čuven po darežljivosti. Kasnije je on postavljen za namjesnika Belha.

Priča se da je (poznati vojsko­vođa) El-Ka'ka' bio dužan deset hiljada dirhema i da mu je dug zadavao brige, pa je sanjao svog oca kao da na šerefi munare tespiha i ilače, i kad ga je ugledao, zovnuo ga je. Tada se probudio iz sna. Kada je tumača upitao za svoj san, on mu je rekao: - Ta munara ukazuje na to da će tvoj otac steći ugled i popularnost. -Ali, moj otac je umro! - rekao je AI-Ka'ka. -Jesi li ti njegov sin? - upitao je tumač. - Jesam! - odgovorio je, a onda mu je tumač rekao: - Ti bi mogao biti učenjak ili zapovijednik. To što ti je otac tespihao znači da si u brizi i tuzi i da će te Allah dž.š. toga osloboditi, shodno riječima Uzvišenog: "...pa je dozivao iz tmina: - Nema Boga osim Tebe! Ti si iznad svega! Ja sam zaista silnik".

- Nije zatim dugo potra­jalo kad mu dođe neki čovjek, uhvati ga za ruku i upita: - Jesi li ti El-Ka'ka'? On je u sebi pomislio da to nije ruko drugi nego ugonitelj duga. Tada mu je taj čov­jek rekao: Ima tu jedna žena, zove se Sa'dana. Ona sastavlja oporuku pa zove i tebe. - El-Ka'ka' je pošao s njim, i kad su stigli tamo, već su se bili okupili stari­ji i učeniji ljudi, i bila je napisana oporuka kojom Sa'dana trećinu svog imetka ostavlja El-Ka'ka u. Ta žena je umrla tri dana poslije sastavljanja oporuke.

Ko sanja da klanja u Kudusi šerifu dobiće neko nasljedstvo ili će se prihvatiti dobročinstva. Ko sanja da je na musalli, otvorenom mjestu za klanjanje, otići će na hadž i steći sigurnost, shodno riječima Uzvišenog: "Neka vam mjesto na kojem je stajao Ibrahim bude prostor iza koga će te obavljati namaz!"
Ko sanja da klanja u Kudusi šerifu, ali ne prema Kibli, to znači da će otići na hadž.

Ako neko sanja da u Kudusi šerifu uzima abdest, otići će mu jedan dio imetka.
Ako neko sanja da izlazi iz Kudusi šerifa, to znači da će otići na neko putovanje i da će izgubiti nasljedstvo ukoliko ga posjeduje.

Ako neko sanja da je u Kudusi šerifu upalio svjetiljku, to znači da će mu se nešto dogoditi nekom od djece, ili je dužan da ispuni neki zavjet koji se zavjetovao za neko svoje dijete.
Alim simbolizira vjerskog Liječnika , a onaj koji opominje simbolizira čovjeka koji dijeli savjete, shodno riječima Uzvišenog: "I opominji; zaista opomena koristi vjernicima."

Ako neko sanja da opominje druge (u vjeri) , a inače nije pozvan za to, to znači da je on u brizi ili bolesti i da moli Allaha dž.š. da ga toga oslobodi.
Ako neko sanja da izgovara mudre riječ i , to znači da će ozdraviti ili se riješiti du­ga ako ga ima, i da će biti potpomognut protiv onoga ko mu čini nasilje.
Ako neko sanja da izgovara nepristojne riječi, to znači da će imati poteškoća i da će postati predmetom podsmijeha i omalovažavanja.
Pripovjedač simbolizira čovjeka lijepe vanjštine, shodno riječima Uzvišenoga: "Mi ti pričamo najljepšu priču..."

Ako neko sanja da priča neku priču to znači da će biti sačuvan od onoga od če­ga strahuje, shodno riječima Uzvišenoga: "A kada mu je došao i ispričao priču, reče: - Ne boj se!" Ako ovakav san sanja trgovac, riješiće se gubitka.

Ako neko sanja da je negdje gdje se uči zikr , Kur'an, dove i pobožne pjesme, to znači da će na tom mjestu biti utemeljena i napravljena neka zgrada, zavisno od toga koliko je učenje bilo ispravno.

Ako su prilikom učenja Kur'ana pravljene greške, to znači da se ta zgrada neće dovršiti, a ako su umjesto pobožnih pjevane ljubavne pjesme, to ukazuje na lošu upravu.

Ovo je ono sto sam uspio da sakupim o znacenju snova,ako sam potrefio to je od Allaha a ako sam pogrijesio od mene I sejtana.
Neka I vas Uzviseni Allah nagradi najboljom nagradom na oba svijeta.Amin! A Allah najbolje zna!

prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pet Jan 04, 2008 5:14 pm

Tjeskoba u prsima


Pitanje:

Esselamu 'alejkum

Mozeteli mi objasniti jednu pojavu koja je vezana za iman, ljubav prema Allahovoj vjeri, ljubomoru prema Allahovoj vjeri i jos toga sto je vezano za covjekovo pridrzavanje vjere. Naime, radi se o tome da se u mom slucaju, a primjetio sam i kod jos neke brace, vjera u pocetku praktikovanja, prihvatanja, saznavanja, je bila slatka, draga, imali smo veliku ljubav prema njoj i prelijepo misljenje, stalno bi govorili o Allahovim
blagodatima, Dzennetu pa o Dzehennemu, uzivali slasti imana, cini mi se da bi se osjecali kao ashabi koji su rekli poslaniku s.a.w.s da, kada bi u dzennetu bilo ovako lijepo kao sto oni osjecaju u prsima, bi bili zadovoljni (nije doslovice al odprilike tako nesto), i to nam je davalo samo nove energije da jos vise, sa slasti i ljubavi, radimo po Allahovoj vjeri, sretni
i zadovoljni.

Ali vrjeme je prolazilo, i sada, iskreno da kazem, nemam skoro ni deseti dio ovakvih osjecaja. Naprotiv, sada se nepraktikuje sa tom nekom slascu i ne govori se sa ljubavi o Allahovoj vjeri kao sto je to prije bilo, bas kao da sam popustio jer, estagfirullah, kao da mi se vjera otezala pa sad samo gledam da radim ono sto znam da mi je stroga obaveza. Desi se da cujem da neko govori o nekim propisima, ili slusam neko predavanje a da mi se stegne u grudima jer nemogu ja to da podnesem. Naravno ima i toga da su neka braca jako zestoka i kritikuju, po mom misljenju, malo previse.

Ali opet hvala Allahu ima onih daija koji nisu tako zestoki i imaju razumjevanja za ljude slabijeg imana itd pa mudro, blago, razumno govore o vjeri i takvi mi daju
nade, jer tako bi mogao prihvatiti. Ali nazalost ima i onih koji, samo kritikuju i kritikuju pa cak kritikuju ovakve sto sam spomenuo da su mudri i blagi daije i onda poenta u svemu ovom je da osoba kao sto sam ja se
jednostavno izgubi!!!! Ako ovi nevaljaju (blagi) ja ove druge nemogu podnijeti!!!

Jer su strogi sa nekim propisima i zestoki. Tako da su mnoge vesvese ubacene u mojim grudima jer sejtan vreba i ceka covjeka da oslabi i tako dodje period kada ne'uzubillah mi se vjera cini teskom a to je, vjeruj te mi, gadan osjecaj tako da ti se ni zivot nemili. Zatim period kada zestoke vesvese imam o nekoj braci, koji su mozda nesto pogrijesili sto bi se trebalo oprostiti ali ne, te vesvese samo dolaze s vremena na vrijeme.

Dragi brate, utjehu u svemu ovom nalazim da neslusam neke "zestoke" kriticare koji samo prijete kur'anom, hadisima, ali opet mi to daje neki osjecaj kao da sam munafik, jer nemogu da slusam govor o Allahovoj vjeri i
tako da je jedan nered kod mene u prsima. Brate ako moze analiza ovog sto sam napisao jer vrhunac ovog teskog perioda mi daje osjecaj otpadnika, munafika, velike depresije, da je vjera teska i svega najgoreg. Halali sto sam oduzio a nadam se da ce te me razumiti.

Nek te Allah nagradi

Selam alejkum


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,
Uistinu na ovu temu se moze nadugo i nasiroko govoriti. Ali ono sto je bitno da se istakne je slijedece:

Cesto puta sam imao obicaj da i putem predavanja ili direktnog savjeta skrenem paznju na cinjenicu da je nama muslimanima onoga trena kada se odlucimo slijediti pravi put,bitan detalj da TASFIJA(potpuno odricanje sveg onoga sto nas je vezivalo za dzahilijetski period zivota),bude prije TERBIJE( odgoja i ukrasavanja lijepim islamskim vrlinama.

Mnogi od nas su spoznali propise vjere u toku ratnog vihora,ali malo ko je planski razmisljao i nastojao da da konkretne savjete i smjernice kako i na koji nacin ustrajat u vjeri.Zbog toga i jeste Allahu draze djelo koje je malog obima ali na kome smo ustrajni tokom cijeloga dunjaluckoga zivota.

Nije cilj islama da odredjene ibadete centraliziramo ili fiksiramo za nekoliko ibadeta ili datuma tokom godine a da ostatak vremena se odamo dunjaluckim strastima i porivima.Druga stavka jeste da spoznamo da bilo koje djelo nece biti primljeno kod Allaha ako se u njemu ne spoje dva preduslova koja su pojasnjena rijecima Fudajla ibn Ijjada kada je upitan da prokomentarise rijeci Uzvisenog:“ On(Allah),je onaj koji je stvorio zivot i smrt da bi vas iskusao(propitao) ko ce biti boljeg postupka“—Bolji postupak je pojasnio rijecima:ko ce ciniti djela koja su iskrenija i sevapnija,tj.ko ce iskreno Allaha radi ih ciniti i ko ce ih ciniti po uputi ispravnih generacija prije nas,i sve dok ova dva preduslova:ISKRENOST I ISPRAVNOST,se ne objedine u jednom djelu,nece biti primljena kod Allaha subhaneh.

Treca stavka:Moramo o Allahu i islamu imati najljepse misljenje,jer Allah kao nas Stvoritelj najbolje poznaje sta je dobro po nas pa nam je to naredio da cinimo i najbolje poznaje sta je lose po nas pa nam je to zabranio.Usavrsio je ovu vjeru rijecima:“Danas sam vam usavrsio vasu vjeru i Svoju blagodat prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.“(El-Maida,3)

Mnogi ljudi i zene koji su u skorije vrijeme primili islam,konstatovali su sljedece:“Hvala Allahu koji nam je omogucio da upoznamo islam pa tek onda muslimane.“
Zalosno ali istinito je to da se djela mnogih muslimana danas ne podudaraju sa smjernicama koje nalazimo u kur'anu ili hadisu.To nas ipak ne smije pokolebat i dat mogucnost sejatnu da steknemo los dojam o nasem Stvoritelju.

Niko od nas nece nositi breme tudjih grijeha.Mnogi se danas povode za drugima i ako vide vecinu da grijesi kazu: idemo i mi s njima.Ali mi ne smijemo dopustit da nam protice nas dunjalucki zivot u takvim shvatanjima,nego treba da sistematski upoznamo temeljne stavke nase vjere i da vecinu onoga sto spoznamo nastojimo primjenit u praksi.Hasan el-Basri rekao je:“ O covjece ti si samo niz izbrojanih dana,sa svakim danom odlazi i dio tebe“. Uceni ljudi nisu se razisli oko temeljnih postulata vjere niti oko akidetskih temelja.
Tamo gdje imamo dva ili vise misljenja koja imaju potporu s dokazima nemamo pravo da primoravamo ostale da nas slijepo slijede jer smo mi dali prednost jednom alimu nad drugim.

Cetvrta stavka odnosi se na na sam nacin i metod prenosenja informacija. Naime ako imamo takvu zajednicu ljudi koji nisu na takvom stupnju ili rezonovanja ili skolske naobrazdbe,onda moramo paziti i gledati njihovo stanje,snimit ko su, sta znaju sta ne, sta im je u datom trenu najpotrebnije da savladaju, a ne uzimat gradit kucu od njenog krova pa do temelja.Mislim da u vecini slucajeva ukoliko nema temeljne obrade gradiva pred ucenim ljudima,onda se vecina zadovolji iscitavanjem nekoliko skripti i tumacenjem istih po svome nahodjenju i smatraju da sve poznaju i da im ne treba dodatno znanje ili pojasnjenje.

Peta stavka: odnosi se na stanje depresije koju osjecas u svojim prsima.Naime nasa akida je takva da se s radjenjem dobrih dijela povecava a sa cinjenjem grijeha se smanjuje.To znaci da ako zelimo da budemo pokorni Allahu treba da se klonimo rasprava i da svoje vrijeme koje je dragocijeno koristimo u ibadetu samo Njemu Subhaneh a s druge strane da nastojimo da ozivimo halke u nasim dzematima a ako nema dzemata onda u nasim kucama,gdje i nosimo najveci stupanj odgovornosti.
Danas su nam sredstva komunikacije olaksana tako da sve ono sto nam nije jasno treba da pitamo ucene,jer Uzviseni nam porucuje:“Pitajte ucene ukoliko vi ne znate“ i „Ako se u necemu razidjete onda se povratite Allahu i Poslaniku“.

Samo na ovakvim principima moci cemo se suprotstavit sejtanu i njegovim vojskama.Za ovaj odgovor ovoliko,iako se dosta toga na ovu temu moze reci.Molim Allaha subhaneh da te nagradi najboljom nagradom jer nastojis da budes od onih koji tragaju za znanjem.Rekao je Poslanik a.s.:“Onome kome Allah zeli dobro,poduci ga propisima vjere(fikhu)“.Amin. A allah najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 06, 2008 12:32 am

Najbolje vrijeme za dovu


Pitanje:

es-selamu alejkum.

Da li mi mozete reci koje je najbolje vrijeme za dovu? Hvala vam i srdacan selam.


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Sto se tice vremeskih razdoblja kada je najbolje uciti dovu, ona su kako slijedi:

-zadnja trecina noci,koja se mjeri tako da se od nastupa aksama pa do zore sljedeceg dana podijeli taj vremenski interval na tri jednaka dijela i onda se vidi kada tacno nastupa zadnja trecina

-kada cujes pijetla da kukurice,jer je on po hadisu tada vidio meleka

-kada se spusta kisa

-izmedju ezana i ikameta

-kada se imam na dan petka popne na mimber

-kada si na putovanju

-kada ti je ucinjena neka nepravda, jer u hadisu se navodi da izmedju te dove i Allaha subhaneh nema
prepreke

-zadnji dio dana, uoci aksam namaza, nekih pola sahata kada je vrijeme za vecernji zikr.

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pon Jan 07, 2008 2:23 am

Ucenje Kur'ana na bosanskom
Pitanje:

Esselamu alejkum,

Zeljela bih da ucim Kur’an, ali ne znam arapski jezik, ne znam arapska slova. Imam prijevod Kur’ana na bosanski jezik, da li se mogu uciti ajeti Kur’ana na bosanskom jeziku ? Je li i to lijepo i sevap ? Puno iskrenih selama


Odgovor

Ve alejkumusSelam,

Sto se tice ucenja Kur'ana na prevodu, to je pohvalno djelo, ali ni u kom slucaju sevapi, koji su obecani u brojnim hadisima, ne odnose se na prevod ili neku transkripciju originala, nego bas na arapski tekst Allahova govora.

Tako da dok ne savladas sufaru i osnovna pravila arapskog izgovora,nemoj prestat crpit pouke i poruke iz prevoda a potom ih primjenit u praksu,jer kakva je korist od znanja ako se ne radi po njemu.
A Allah najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pet Jan 11, 2008 7:18 am

Drugi mi je u mislima

Pitanje:

Selam alejkum!
Ja sam udata zena, muslimanka, ali mi u zadnje vrijeme dolazi jedan drugi covjek u misli, preko moje volje. Cak razmisljam da mi je sihr napravljen, jer ne zelim da razmisljam o njemu ali ne mogu da sebe kontrolisem, pa me zbog toga poslije puno pece savjest i osjecam da padam u depresiju. Stra da radim? (pitanje je skraceno i prepravljeno na zahtjev ove sestre koja je postavila ovo pitanje)


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Uistinu onaj ko je istinski spoznao Allaha I prihvatio Ga kao svoga Stvoritelja,treba da zna da ce biti iskusan kako bi Allah provjerio istinitost vjerovanja. To su sejtanske vesvese kojima zeli da skrene iskrene vjernike s pravoga puta. Posto I sama kazes da ne poznajes dovoljno dobro tu osobu,nije nikako mi jasno da izludjujes sebe radi takvog neznanca.

Pokaj se Allahu sto prije I nemoj sebi dopustiti da te Melek smrti doceka nespremnu. Onako kako insan rasporedi I odvoji vrijeme da napuni svoj novcanik trceci po dunjaluku, isto tako bi trebao da odvoji vrijeme da oplemeni dusu I srce. Nije dovoljno busat se u prsa I govoriti da smo dobri vjernici a ne primjenjivati ono sto nam je nas Stvoritelj naredio.

Sjedi sa covjekom I zajednickim snagama otkrijte uzroke vase depresije. Samo uz otvoreni dijalog I obostrano povjerenje mozete krociti sretno stazama ispravnih vjernika

A Allah najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 13, 2008 5:58 am

Da li se smije zatražiti smrt od Allaha...???



Pitanje na koje je odgovorio: Šejh Muhammed ibn Salih el-Usejmin, rahimehullah,


Pitanje: Suočila sam se u životu s nekoliko problema koji su učinili da mrzim život i kad god se uznemirim obratim se Allahu s molbom da mi uzme život što prije, to je moja želja i sada zato što ne vidim rješenja za moje probleme osim smrti, jedina koja mi može riješiti ove patnje. Da li je ovo haram?


Odgovor: Ukoliko osoba zaželi smrt zbog nevolje koja ga zadesi, učinio je ono što je Allahov poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio kada je rekao:" Neka niko od vas ne zaželi smrt zbog nevolje koja ga zadesi, a ako već mora neka kaže, Moj Allahu, poživi me dok je život dobar po mene, i usmrti me kada smrt bude bolja po mene." Nije dozvoljeno onome koga je zadesila nevolja, tjeskoba ili problem da zaželi smrt, nego treba da se strpi, računa na nagradu kod Uzvišenog Allaha i čeka olakšanje na osnovu riječi Allahovog poslanika, sallallahu alejhi ve sellem:" Znaj da je pobjeda sa strpljenjem, da je utjeha s žalosti, i da je s teškoćom olakšanje. Neka zna svako onaj koga je zadesila kakva nevolja, da je ona iskup za grijehe koje je počinio i ne zadesi vjernika briga, tuga, niti uznemirenje, a ni ubod trna a da mu Allah zbog toga ne oprosti grijehe"...



Sa strpljenjem i računanjem na nagradu postiže stepen strpljivih, visoki stepen za čije je stanovnike Uzvišeni Allah rekao: "A ti obraduj strpljive, one koje kada ih kakva nevolja zadesi kažu mi smo Allahovi i mi ćemo se Njemu vratiti." Mislim da je zapažanje ove žene koja ne vidi riješenje za svoje probleme osim smrti pogrešno jer smrću se ne umanjuju problemi, šta više mogu se povećati, jer koliko ljudi umre u nevolji zbog problema ili uznemirenja, a bio je nemaran prema svojoj duši, nije molio za oprost grijeha, niti se se pokajao Uzvišenom Allahu, tako da mu smrt biva ubrzanje kazne, a da je ostao u životu i Allah ga uputio ka pokajanju i traženju oprosta, strpljenju, podnošenju teškoća i čekanju olakšanja bilo bi po njega veliko dobro.


Na tebi je da se strpiš, računaš na nagradu i čekaš olakšanje od Uzvišenog Allaha koji je u Svojoj knjizi rekao: "Ta zaista je s teškoćom olakšanje." I rekao je Allahov poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:" Znaj da je pobjeda sa strpljenjem, da je utjeha s žalosti, i da je s teškoćom olakšanje."

Prevela i prilagodila:
Ummu Muhamed, student islamskog fakulteta u Rijadu

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 13, 2008 6:07 am

Da li je haram živjeti zajedno a nismo vjenčani...

PITANJE: Selam. imam jedno pitanje, zivim sa covjekom zajedno, obadvoje smo muslimanske vjere, i ocekujemo djete, ali nimo seriatski a nit ... vjencani, jeli to haram za djete?? ili haram za nas?



ODGOVOR: Zahvala Allahu Gospodaru svjetova, neka su salat i selam Njegovom odabranom robu i poslaniku Muhammedu, njegovoj porodici ashabima i svima onima koji njegovu uputu slijede.


Takav život je haram i veliki grijeh. Polni odnos bez predhodno sklopljenog braka je zinaluk kojeg je Allah strogo zabranio, a Poslanik sallallahu alejhi we sellem ga ubraja u sedam teških grijeha. Obavezni ste prekinuti vašu vezu sve dok se ne vjenčate na šerijatski ispravan način. Dužni ste, također, donijeti tevbu tj. iskreno se Allahu pokajati i od Njega oprost tražiti, a Allah je milostiv i puno prašta.


Ako se iskreno pokajete Allah će vam...



grijehe obrisati i sevapima ih zamjeniti. Rekao je Uzvišeni: "I oni koji se mimo Allaha drugom bogu ne klanjaju, i koji one koje je Allah zabranio ne ubijaju, osim kada pravda zahtjeva, i oni koji ne bludniče – a ko to radi iskusiće kaznu, patnja će mu na onom svijetu udvostručena biti i vječno će u njoj ponižen ostati. Ali onima koji se pokaju i uzvjeruju i dobra djela čine, Allah će njihova rđava djela u dobra promijeniti, a Allah prašta i samilostan je." (El-Furkan, 68-70)....


Što se tiče djeteta ono nema nikakvog grijeha, grijeh je na onom ko ga počini. "Šta god ko uradi, sebi uradi, i svaki grešnik će samo svoje breme nositi." (El-En'am, 164).


A Allah najbolje zna.

Na pitanja odgovorio iz Rijada;
Hakija Kanurić, svršenik fakulteta islamskog prava

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jan 15, 2008 5:13 pm

Kako biva uputa


Pitanje:

Esselamu alejkum!

Slava i hvala pripada samo Allahu i neka je salavat na
naseg dragogo Muhammeda saws.

Mene zanima zasto su neki ljudi vjernici od rodenja,a drugi to postaju kasnije u zivotu? Zasto ta razlika?
Kako to da neko postane svjestan vjere poslije i da podje shvatati vjeru, hadise.. kasnije? Sta se to u stvari desi? Kako to da drugi to praktikuju od malena? Da vas Allah nagradi za odgovor i da prosiri nase znanje.

Selam alejkum!


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Rekao je Poslanik a.s.: "Svako dijete se rodi u prirodnoj vjeri islamu(fitri),ali ga onda njegovi roditelji ucine zidovom, krscaninom ili vatropoklonikom.". Mi nikoga ne mozemo uputit na pravi put, jer uputu daje Allah kome on hoce, a ostavlja u zabludi onoga koga On zeli. Sve je to radi uzvisene mudrosti koju samo On subhaneh poznaje.

Allah je mogao naciniti da ljudi svi na dunjaluku budu vjernici jednom naredbom »BUDI I ONO BIVA», ali nam je dao ovaj dunjaluk da se trudimo i da zavrijedimo Njegov Dzennet kao nagradu za ono sto smo cinili u zivotima na ovomesvijetu.

Drugi bitan faktor je po hadisu citiranom uloga roditelja, koji ako su islamski odgojeni, nastojat ce svoj evlad da odgoje u duhu islama. Na taj nacin djevojcicama nece biti tesko da se islamski oblace i
da budu ponosne na svoju odjecu i hidzab i namaz.Isto vazi i za muskarce, koji kad se islamski odgoje i ukrase islamskim edebom, budu uzori koje svaka porodica zeli da ima, kako bi na prvom mjestu Allah bio nama zadovoljan, a potom i sami roditelji.

Samo na takav nacin izbjet cemo medijski rat koji se na svakom koraku vodi protiv sveg onoga sto ljudski razum prihvata lijepim i dobrim, a natura nam se nesto sto se kosi s ljudskom prirodom. Zbog toga neki ranije a neki kasnije, opet podvlacim, Allahovom voljom i htijenjem bivaju upuceni na pravi put.
A Allah najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Odgovori