Sejtan"Otvoreni Neprijatelj Insanu"

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Sejtan"Otvoreni Neprijatelj Insanu"

Post od AbuAmRibnFadL » Pon Apr 18, 2005 9:54 am

selam alejkum we rahmetullahi we berekatuhu

Sto se tice kuranskog teksta kaze Allah u prevodu znacenja: A kad smo rekli melecima: Poklonite se Ademu! svi su se poklonili osim Iblisa, on je bio jedan od dzinova... (18;50). Kaze Hasan al Basri: Iblis nije nikad bio melek, ni za trenutak. On je otac dzinova bas kao sto je Adem otac ljudi. Ovo se prenosi od Taberija, sa dobrim lancem.

Sto se tice Iblisovih fizickih svojstava, Allah kaze da ga je stvorio od vatre. Prevod znacenja: On je covjeka od sasusene ilovace, kao sto je grncarija, stvorio, a dzinna od plamena vatre.(55;14-15). A prenosi se u Sahih Muslimu (2996) iz hadisa od Aise, r.a., da je Poslanik savs rekao: Meleci su stvoreni od svjetla, djini od vatre (bez dima) a Adam je stvoren od onoga sto vam je opisano.
Znaci vidimo jasnu razliku izmedju fizicke razlike meleka i djina a Iblis zasigurno nije jedan od meleka.
Sto se tice Iblislovog stava, on je odbio da se pokori Allahu i da ucini sedzdu Ademu a znamo iz Kurana da je nemoguce da meleci odbiju Allahovo naredjenje. Kaze Allah u prevodu znacenja: ...o kojoj ce se meleci strogi i snazni brinuti, koji ce ono sto im se naredi izvrsiti. (66;6).

Neke predaje koje nisu sahih se prenose u kojima stoji da je Iblis bio najbolji od meleka, jedan od cuvara Dzenneta i tako dalje. Imam ibn Kesir kaze na to: Mnoge predaje na ovu temu koje se prenose od selefa, (o tome da je Iblis bio od meleka) su israilijati (zidovski izvori) i Allah zna najbolje o njihovoj istinitosti. Mnogi se mogu odbaciti jer se kose sa istinom koju imamo pred sobom. U Kur'anu imamo dovoljno dokaza da nemamo potrebom za takvim predajama, jer je slabo koja cista od fabriciranja dokaza u njoj. Prijasnji narodi nisu imali uleme koja bi ocjenila one koji su istiniti kao sto ovaj umet ima ulemu koji imaju veliko znanje i bogobojazni su koji su zapisali hadise i ocjenili sahihe medju njima, a koji lazni i izmisljeni. Ovo sve da bi se sacuvao Poslanik savs, pecat objave, vodja covjecanstva, da se ne bi koja laz mogla njemu savs pripisati niti da bi se moglo reci da je uradio nesto sto nije. Molimo Allaha da bude sa njima zadovoljan i da im Firdeus ucini prebivalistem.

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Uto Apr 19, 2005 11:01 am

selam alejkum we rahmetullahi we berekatuhu

Sredstva koja šejtana pomažu u izvršenju njegove misije

Što se tiče sredstava koje šejtanu pomažu u izvršavanju njegove misije su sledeća:

1. Džehl (neznanje)

Tako da je alimu (učenjaku) teže da se odupre šejtanu od hiljadu pobožnika.

2. Strast, neiskrenost i slabost u vjeri

Uzvišeni Allah dž.š. kaže: "Reče (Iblis) " E tako mi dostojanstva tvoga -reče- , sigurno ću ih sve na stranputicu navesti, osim Tvojih medju njima robova iskrenih."
3. Zabluda i nepažnja na šejtanske spletke (nepažnja na načine njegovog djelovanja)
_________________
Kada Allah i Poslanik Njegov nešto odrede, o­nda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo po svome nahođenju postupiti. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne posluša, taj je sigurno skrenuo s Pravoga puta. (Al-Ahzab 36)

Kako Sejtan vara ljude!

Šejtanove metode

Šejtan postepeno upotrebljava razne metode u pozivanju na zlo, i vrlo je precizan u tim metodama.

Ibnu Kajjim El-Dževzijeh (Allah mu se smilovao) je spomenuo šest (šejtanovih) metoda postepenog pozivanja na zlo:

Prvi metod:

Najprije što šejtan pokuša kod čovjeka je to da ga učini kjafirom (nevjernikom), a ako čovjek bude ustrajan u Islamu, onda on upotrebi drugi metod.

Drugi metod:

Putem bid'ata. Tako što će ga natjerati da čini bid'ate (novotarije u vjeri), kako bi ga učinio od onih koji slijede bid'ate, a ako čovjek bude ustrajan u sle|enju sunneta Allahovog Poslanika s.a.v.s. onda šejtan upotrebi treći (sledeći) metod.

Treći metod:

Putem velikih grijeha. Pokušat će ga navesti na velike grijehe, pa ako je tog čovjeka Allah dž.š. zaštitio od velikih grijeha, on neće ni tada izgubiti nadu, nego će upotrebiti četvrti metod.

Četvrti metod:

Putem malih grijeha. Pa ako je i od njih zaštičen on odmah upotrebi sledeći metod.

Peti metod:

Zaposli čovjeka mubah (pohvalnim) djelima, navodi ga da svoje vrijeme utroši u izvršavanju mubaha (pohvalnih dijela), kako ne bi izvršavao stroge obaveze (farzove) koje mu je Allah dž.š. zapovjedio.

Šesti metod:

Na kraju utiče na čovjeka da radi dobra dijela da bi zapostavio bolja od tih. Natjera ga na primjer, da izvršava neki sunnet da bi zapostavio farz.

Ovdje donosimo zaključak da je šejtan vrlo precizan (pažljiv) u svom pozivanju. Njegov način rada je vrlo postepen, korak po korak. Allah dž.š. kaže: "Jedite od onoga čime vas je Bog obdario i ne slijedite šejtanske korake; on vam je otvoreni neprijatelj."5

Na početku utiče na čovjeka samo u nekim stvarima i tako postepeno radi sve dok ne postigne konačni cilj. Njegov način uticanja na ljude se razlikuje u odnosu na osobe kojima prilazi i na koje utiče. Kod siromašnih ljudi utiče skromnošću, kod učenjaka putem znanja, a kod neznalice putem neznanja (džahilijeta).

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Ned Maj 01, 2005 12:06 pm

selam alejkum we rahmetullahi we berekatuhu

Biljezi se od Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: - "Covjek kada je na umrlu, dodu mu dva sejtana, pa mu jedan sjedne s lijeve a jedan s desne strane. Onaj koji mu je s desne strane dode mu u liku njegova oca i kaze mu: - Sinak, bio sam milostiv prema tebi i volio sam te, ali te molim da umres kao Krscanin jer je to najbolja vjera. – Onaj s lijeve strane mu dode u liku njegove majke i kaze mu: - Sinak, moj trbuh ti je bio staniste, moja prsa pojiliste, moje krilo odmaraliste, ali te molim da umres kao Jevrej, jer je njihova vjera najbolja."
Ovu predaju biljezi Kabisi, tumaceci pismo koje mu je poslao Ibn Ebi Zejd s pribliznim znacenjem, predaju navodi i Gazalija u knjizi Kesfu ulumi-l-ahireti. U duhovnom uspinjanju covjeka, se isprecava sejtan sa svojim pomocnicima i postavlja mu razna iskusenja. Oni covjeku dolaze, narocito na samrti, i prikazuju mu se u likovima onih ljudi koje je on posebno volio i od kojih je savjet primao, a koji su pomrli prije njega; otac, majka, brat, sestra, prijatelj… i govore mu: - Ti sada umires, a mi smo to vec prosli, pa ti savjetujemo da umres kao Zidov, jer je njihova vjera primljena kod Allaha. – Ako ih odbije i naljuti se na njih, onda mu dolaze drugi i kazu mu: - Umri kao Krscanin, jer je to vjera Mesiha, Isaa, a.s. a on je dosao i dokinuo vjeru Musaa a.s…i onda mu navode i ostale vjere i nacine vjerovanja. – Tada Allah, kome hoce, dozvoli da se tako izjasni i propadne. To je znacenje rijeci: “Gospodaru nas, ne dopusti srcima nasim da skrenu, kad si nam vec na pravi put ukazao.” (Kur’an, Ali Imran, 8 )

Ne dopusti da nam srca prsnu u samrtnim trenucima, a vec si nam uputu dao prije toga, dugo vremena, pa ako Allah hoce da ucvrsti svoga roba i ostavi ga na pravome putu, onda ga prekrije svojom miloscu, a kaze se da dode Dzibril koji rastjera sejtane, obrise svaku smrknutost s lica umiruceg, pa se umiruci nasmije. Mnogo ljudi se moze vidjeti osmjehnuto, jer su radosni zbog mustulukdzije koji im je dosao od Allaha i rekao im: - Covjece, zar me ne poznajes? Ja sam Dzibril, a ovo su tvoji neprijatelji, sejtani. Umri kao cisti vjernik i sljedbenik Ibrahimovog milleta. – Nema nista sto je covjeku draze od ovog meleka. To znace Allahove rijeci: “…i daruj nam svoju milost; Ti si uistinu, onaj koji mnogo daruje!” (Kur’an, Ali Imran, 8 ) a potom mu se izvadi dusa.

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Čet Maj 26, 2005 12:32 pm

selam alejkum we rahmetullahi we berekatuhu

Musliman, takoder, vjeruje da, i medu ljudima, sejtan ima svojih prijatelja kojih se domogao, njima zavladao, naveo ih da zaborava da se sjecaju Allaha, pa ih navraca na zlo, uliva im neistinu i cini gluhima da ne cuju istinu i slijepima da ne vide ocite dokaze, do te mjere da su mu potcinjeni i njegovim zapovijedima pokorni. On ih – prikazujuci im ruzna djela lijepim, a lijepa ruznim – navodi na zlo i ocarava neredom, dotle da postaju neprijatelij Allahovih miljenika i njihova susta suprotnost, protiv kojih se svim silama bore: jer jedni prema Allahu pokazuju naklnost, a drugi, neka je na njih Allahovo prokletstvo i gnjev, mrze i gledaju kako ce Ga rasrditi.
Sejtanovi prijatelij ostaju neprijatelji Allahu i Njegovom miljenicima, cak i u slucaju da pokazu natprirodne sposobnosti; da lete u zraku ili hodaju po vodi, jer to moze biti samo rezultat ili: Allahova zavodenja onih koji Mu se suprostavljaju ili sejtanove obmane onih koji se sa njim pirjateljuju. Potvrda toga su sljedeci dokazi:

1. Govoreci o tome, Uzviseni Allah veli:
Allah je zastitnik onih koji vjeruju I On ih izvodi iz tmina na svjetlo, a onima koji ne vjeruju – zastitnici su sejtani I oni ih odvode sa svjetla u tmine; oni ce biti stanovnici Dzehennema, oni ce u njemu vjecno ostati. (El Beqare, 257)

A sejtani navode sticenike svoje da se s vama raspravljaju, pa ako biste im se pokorili i vi biste sigurno, mnogobosci postali. (El En’am, 121)

A na Dan kada On sve sakupi: “O skupe sejtanski, vi ste mnoge ljude zaveli!” – “Gospodaru nas” – reci ce ljudi, sticenici njihovi – “mi smo jedni ddrugima bili od koristi i stigli smo do roka naseg koji si nam odredio Ti!” – “Vatra ce biti prebivaliste vase”- reci ce On – “u njoj cete vjecno ostati osim ako Allah drukcije ne odredi.” (El En’am, 128)

Onome ko se bude slijepim pravio da ne bi Milostivog velicao, Mi cemo sejtana natovariti, pa ce mu on nerazdvojan drug postati; oni ce ih od Pravoga puta odvracati, a ljudi ce misliti da su na Pravome putu. (Ez Zuhurf, 36-37)

Mi smo ucinli sejtana zastitnicima onih koji ne vjeruju. (El A’raf, 27)

Oni mjesto Allaha, sejtane za zastitnike uzimaju i misle da dobro rade. (El A’raf, 30)

Mi smo im bili odredili lose drugove koji su im lijepim prikazivali ono sto su uradili i ono sto ce uraditi. (Fussilet, 25)

A kada smo rekli melekima: “Poklonite se Ademu!” – svi su se poklonili osim Iblisa, on je bio jedan od dzinna I zato se ogrijesio o zapovjest Gospodara svoga. Pa zar cete njega i porod njegov, pored Mene, kao prijatelje prihvatiti, kad su vam oni neprijatelji? (El-Kehf, 50)

- Upitan sta misli o vracarima, Allahov Poslanik, s.a.v.s., je odgovorio: “Nisu oni nista.” Pa su ga upitali: “Da, ali nam oni ponekad nesto kazu sto, zaista bude tako?” Na to je on rekao: “To je rijec istine koju ugrabi dzinn i dosapne je u uho svoga prijatelja, dodajuci uz nju stotinu lazi.” (Buharija)
- Drugom prilikom, Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Nema od vas niko, a da nema svoga druga (koji ga stalno prati).” (Muslim)
- Allahov Poslanik, s.a.v.s., je, takoder, rekao: “Sejtan kruzi covjekom kao sto krv kruzi krvnim sudovima. Stijesnite mu prolaze postom!” (Hadis se, u nesto drugaciojoj verziji, nalazi i u zbirkama od Buharije i Muslima)

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Sub Jun 25, 2005 3:11 am

a) Moc i snaga
Uzviseni Allah, dz.s., dao je dzinima neka svojstva i moc koje ne posjeduju insani. O tome nas je obavijestio u tradicionalnim izvorima kao sto su specificnosti:

1. Brzina pokreta i kretanja, o cemu se govori u kur’anskom kazivanju kada Sulejman, a.s., trazi da mu se donese prijesto kraljice od Sabe a dzin ga obavjestava: “…Ja cu ti ga donijeti – rece Ifrit, jedan od dzinova – pijre nego iz ove sjednice svoje ustanes, ja sam za to snazan i pouzdan.” “A ja cu ti ga donijeti – rece onaj koji je ucio iz Knjige – prije nego sto okom trepnes.” (27, 39-40) Dakle stotine ili hiljade kilometara oni prelaze za djelic sekunde.

2. Mogucnost njihovog prirodnog kretanja kroz kosmos (do odredene granice), jer su dzini od momenta svog stvaranja imali mogucnost da se penju po nebeskim sferama i prisluskuju nebeske vijesti, kao sto stoji u vjerodostojnom predanju Ibni Abbasa zablijezenom kod Muslima: “Dok je Poslanik, s.a.v.s., bio medu grupom nas Ensarija, na nebesima je zabljestala zvijezda padalica koja je sve osvijetlila. On upita: ‘Sta ste govorili u predislamsko doba za ovakve slucajeve? Govorili smo: ‘Umro je neki velikan ili rodi se neki velikan. Poslanik, s.a.v.s., rece: “Zvijezda padalica ne pada zbog smrti ili zivota nekog velikana, nego Allah, dz.s., kada odredi nesto, tada Ga Nosaci Arsa i stanovnici tih nebesa spomenu tesbihom, potom i stanovnici slijedecih nebesa sve dok se to ne prenese do nasih sfera. Onda stanovnici sedmera nebesa pitaju Nosace Arsa: ‘Sta je rekao nas Gospodar?’ pa ih oni obavijeste. Tako se vijest prenese do nasih nebesa. Sejtani ugrabe ono sto cuju i dobacuju ga do svojih sticenika. Ono sto donesu u originalnoj verziji, istina je, medutim, oni mnogo toga dodaju.”

U verziji predanja Ma’mer je rekao Zuhriju: “Je li se gadalo zvijezdama u predislamsko doba?’ On rece: ‘Da. Medutim, to se pojacalo kada je poslan Allahov Poslanik, s.a.v.s.” U suri “Dzin” se kaze: “I mi smo nastojali da nebo dotaknemo i utvrdili smo da je mocnih cuvara i zvijezda padalica puno; i sjedili smo okolo njega po busijama da bismo sto culi, ali ce onaj, ko sada prosluskuje, na zvijezdu padalicu, koja vreba, naici.” (72, 8-9)
U komentaru ovih ajeta Ibni Kesir navodi: “Uzviseni obavjestava o dzinima u vrijeme poslanstva Muhammeda, s.a.v.s., i objave Kur’ana kada je, cuvajuci Kur’an, postavio na nebesima “mocne cuvare” koji su istjerivali sejtane iz njihovih busija ne dozvoljavajuci im da cuju nesto od Kur’ana i prenesu svojim sticenicima i sihirbasima onemogucavajuci tako kradu gajba i njegovu upotrebu prejudiciranjem Objave u svrhe zabludivanja.” (Muhammed Nesih Er-Rifa’i, Tejsirul-alijjil-kadir lihtisari tefsir Ibn Kesir (Olaksavanje Uzivsenog Mocnog u sizeiranju komentara Ibn Kesira),(Bejrut, 1978), 4, 433)

Oni imaju i laksi nacin otkrivanja tajni prosluskujuci meleke i njihove razgovore u obalcima, kako prenosi Aisa, r.a., od Poslanika, s.a.v.s.: “Meleci u oblacima razgovaraju o nekom dogadaju koji ce se desiti na Zemlji. Sejtani cuju rijec i uliju je u uho proroka, kao sto se ulijeva u staklenku, nadopounjujuci to sa stotinu lazi.” (Dr. Omer Sulejman El-Eskar, A’lemul-dzinni ves-sejatin (Svijet dzina i sejtana), (Darun-nefais, 1995, Oman, Jordan), 36)

Dzini ne znaju stvari gajba, osim ako sta saznaju na pomenuti nacin. A da su znali, onda ne bi ostali radeci teske poslove u pokornosti Sulejmanu, a.s., kada je umro, sve dok crv nije rastocio stap na koji se bio oslonio. Kada je stap popustio, nakon godinu dana i kada je Sulejman, a.s., pao tek tada su shvatili da je umro. A sve do tog momenta bili su u pokornosti (Muhammed Nesib Er-Rifa’I, Tejsirul-Alijjil-kadir lihtisari tefsir Ibn Kesir (Olaksavanje Uzvisenog Mocnog u sizeiranju komentara Ibn Kesira), (Bejrut, 1978), 3, 528). Kur’an kaze: “A kad smo odredili da umre, crv koji je bio rastocio stap njegov – upozorio ih je da je umro, i kad se on srusio, dzinovi shvatise da ne bi na muci sramnoj ostali da su buducnost prozreti mogli.” (34, 14)

Iz ovog dogadaja izvode se dva vazna zakljucka:
1. Tijela poslanika se ne raspadaju. Dzini koji su radili pred Sulejmanom, a.s., nisu primijetili da je umro ni nakon godinu dana poslije njegove smrti.
2. Ovo je dokaz da dzini ne znaju stvari gajba (tajne) u sta su nastojali uvjeriti ljude. Kada du ostali i pored smrti Sulejmana, a.s., da rade pokorno ono sto im je on naredio kao vid kazne, ljudi su shvatili da oni ne znaju buducnost niti skrivene tajne.
Kada je tako sa dzinima, onda, tajne gajba i buducnosti pogotovo ne znaju razni proroci i sihirbasi kojima se ne smije ici radi “otkrivanja” nekakvih nepoznatih stvari, “otvaranja zvijezda” i sl. Gajb zna samo Allah, dz.s., koji u Kur’anu kaze: “On tajne zna i On tajne svoje ne otkriva nikome, osim onome koga On za poslanika odabere; zato On i ispred njega i iza njega postavlja one koji ce ga cuvati.” (72, 26-27)
Muslim biljezi predanje:
“Ko ode proroku i upita ga o necemu, nece mu biti primljen namaz cetrdeset dana.”
Medutim, ko te prorokove informacije bude drzao za istinu, onda je to vid kufra, apostazije, kao sto se navodi u predanju koje biljezi Ahmed od Ebu Hurejre:
“Ko ode astrologu, (vrac, prorok) pa mu povjeruje, on je time pogazio ono sto je objavljeno Muhammedu, s.a.v.s.”

3. Sposobnost sofisticirane gradnje i naucno-tehnickih dostignuca koja su bila vijekovima ispred ljudskih, kao sto se kaze u Kur’anu o Sulejmanovoj vladavini nad njima: “I da dzinovi, voljom njegova Gospodara, pred njim rade…Oni su mu izradivali sto god je htio; hramove i spomenike, i zdjele kao catrnje, i kotlove nepokretne.”(34, 12-13)
Ibni Tejmijje (1263-1328) spominje neke sejhove koji su imali kontakte sa dzinima. Neki od njih pripovijeda “da su mu dzini pokazivali ‘berrakan’ (nesto blistavo, sjajno) kao da je od vode i stakla (ovo je sigurno bio vid nekakvog ekrana; bilo da se radi o video-telefonu, TV-u ili necem slicnom sto govori da su nas, kao insansko-ljudski svijet, naucno-tehnicki pretekli i otsli daleko ispred, jer je Ibni Tjemijje zivio, radio i djelovao u trinaestom stoljecu.) na cemu bi mu prikazali ono sto su htjeli da se obavijeste o njemu…
Dalje kaze: Posredstvom toga oni bi mi prenijeli govor mojih prijatelja. Ja bih odgovorio, a oni bi moj odgovor, onda posredstvom istog sredstva, prenijeli njima.” (Sejhul-Islam Ibni Tejmijje, Fetava Sejhul-Islam Ibni Tejmije (Decizije Ibni Tejmije), (Izdanje princa Fehda ibn Abdul-Aziza, 1398), 11, 309, vidi, sejh Ibni Tejmijje, El-furkanu bejne evlijair-Rahmani ve evlijais-sejtan (Razlikovanje evlija Milostivog i evlija necastivog), 158)

4. Sposobnost da se materijalizuju, kao sto se sejtan na dan Bedra pojavio medu idolopoklonicima u liku Surake ibn Malika stimulirajuci ih obecanjima da je uz njih i da ce ih pomoci u borbi protiv muslimana. Medutim, kada je do susret ai sukoba prakticno doslo, on ih j e po sejtanskokm obicaju, u velikom strahu od meleka pristiglih u pomoc muslimanima pod vodstvom dzibrila, ostavio i pobjegao sa bojista. U suri El-Enfal se kaze: “I kada im je sejtan kao lijepe njihove postupke predstavio i rekao: “Niko vas danas ne moze pobijediti, i ja sam vas zastitnik!” – onda je on, kad su se dva protivnicka tabora sukobila, natrag uzmaknuo, i rekao: “Ja nemam nista s vama, ja vidim ono sto vi ne vidite, i ja se bojim Allaha, jer Allah strasno kaznjava.’” (8, 48)

5. Sposobnost (sejtana) da kolaju po ljudskom tijelu poput krvi, kao sto Buharija biljezi hadis: “Sejtan, doista, kola po ljudskom tijelu krvnim sudovima.”

b) Nemoc i slabost

1. Dzini, sejtani nemaju moc i supremacija nad dobrim, pokornim Allahovim robovima, jer Allah, dz.s., to eksplicite navodi u Kur’anu: “Ali, ti, doista, neces imati nikakve vlasti nad robovima Mojima!” (17, 65)
“Ti neces imati nikakve vlasti nad robovima mojim, osim nad onima koji te budu slijedili, od onih zalutalih.” (15, 42)
To je isitna koju i sam sejtan priznaje a o cemu obavjestava Kur’an: “I potrudicu se da ih sve zavedem, osim medu njima Tvojih robova iskrenih.” (15, 39-40)
Ibnul-Dzevzi navodi predanje od Hasana Basrija iz kojeg se razumije da covjek moze pobijediti sejtana ako radi u ime Allaha, dz.s., i obratno, sejtan pobjeduje njega, ako mu poslovi nisu u ime Uzvisenog:
“Postojalo je drvo koje su idolopoklonici obozavali umjesto Allaha, dz.s. Neki covjek se rasrdio i zarekao u ime Bog da ce ga posjeci. Kada je posao da to izvrsi, susretne ga sejtan u liku covjeka i upita:
- Sta hoces?
- Hocu da posijecem drvo koje se obozava umjesto Allaha.
- Ako ga ti ne obozavas, pa sto ti smeta ako to cini neko drugi?
- Ja cu ga, ipak, sigurno posjeci!
Sejtan mu predlozi:
- Hoces li nesto bolje od toga? Nemoj ga posjeci, imaces svako jutro dva cekina kod jastuka.
- Otkud to?
- Ja cu ti dati.
On se vrati I doista sutradan nade pored uzglavlja dva cekina. Medutim, slijedeci dan ne nade nista. Rasrdi se ponovo I krene da posijece drvo. Sejtan mu se poinvo predstavi u poznatom liku pitajuci ga:
- Sta hoces?
- Hocu da posijecem drvo koje se obozava umjesto Uzvisenog Allaha.
- Lazes! Ti to ne mozes.
Posao je da izvrsi svoju nakanu, medutim, sejtan ga baci na zemlju I pode gusiti da ga gotovo rastavio sa dusom, a onda mu rece:
- Ja sam sejtan! Prvi put kada si posao bio si sa srdzbom u ime allaha I ja te nisam mogao sprijeciti. Prevario sam te sa dva cekina pa si promijenio namjeru, Kada si dosao drugi put, tvoja srdzba je bila u ime dva cekina I ja sam te pobjedio.” (Ebul-ferdz el-Dzevzi, Telbisul-Iblis (Iblisova obmana), (Daru Omer ibn El-Hattab), 32)

2. Boje se nekih Allahovih robova bjezeci od njih da ih ne susretnu, kao sto se spominje u vise verzija da je Poslanik, s.a.v.s., rekao Omeru ibn El-Hattabu:
”Tako mi onoga u cijoj ruci je moja dusa, sejtan se ne susretne s tobom na putu a da ne promijeni pravac.”
“Omere, sejtan te se boji!”
“Doista, gledao sam sejtane ljudi I dzina kako bjeze od Omera.”

3. Bili su potcinjeni Sulejmanu, a.s., cija dova se uslisila: “Gospodaru moj – rekao je-, oprosti mi i daruj mi vlast kakvu niko, osim mene, nece imati !’” (38, 35)
Na osnovu uslisene dove imao je nad njima vlast tako da “su mu oni izradivali sto god je htio: hramove i someinke, zdjele kao catrnje, kotlove nepokretne.” (34, 12-13)

4. Nisu u stanju da cine mu’dzize, kako se to doslovno spominje u Kur’anu: “Reci: ‘Kad bi se svi ljudi i dzini udruzili da sacine jedan ovakav Kur’an, oni, kao sto je on, ne bi sacinili , pa makar jedni drugima pomagali.’” (17, 88)

5. Ne mogu se predstaviti u snu pravim likom Poslanika, s.a.v.s., koji je rekao, kao sto biljezi Muslim: “Ko me vidi u snu, vidio me je. Sejtan se ne moze predstaviti u mome liku.”
Medutim, postoje vjerodostojne predaje i sa tekstom “ne bi trebalo da se sejtan predstavlja u mome liku,” sto u komentaru nekih ucenjaka znaci da nije svako sanjavanje Poslanika, s.a.v.s., njegovo istinsko sanjavanje, osim u slucaju da sanjani lik odgovara njegovom vjerodostojnom opisu.

6. Ne mogu pregraniciti odredene nebeske sfere u kosmosu, kao sto se potvrduje u Kur’anu: “O druzine dzinova i ljudi, ako mozete da preko granica nebesa i Zemlje prodrete, prodrite, moci cete prodrijeti jedino uz veliku moc!” (55, 33)

7. Ne mogu otvoriti vrata zakljucana spominjanjem Allahovih imena.
Buharija biljezi predanje: “Kada se spusti noc, kada omrkente, pokupite i zastite djecu jer se tada sejtani spustaju na Zemlju. Kada prode jedan cas onda ih pustite, zaljucajte vrata i spomeinte Allahovo ime. Sejtan ne otvara zakljucanja vrata.”

korisnik
Posmatrač
Postovi: 5
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 6:05 pm

Re: Sejtan"Otvoreni Neprijatelj Insanu"

Post od korisnik » Pon Dec 05, 2011 12:41 am

Vidio sam nocas zvijezdu padalicu! Zna li neko tumacenje?

Haris
Veteran
Postovi: 1466
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 6:35 pm
Lokacija: Zavidovici, Bosna i Hercegovina
Kontakt:

Re: Sejtan"Otvoreni Neprijatelj Insanu"

Post od Haris » Pon Dec 05, 2011 4:28 am

Čini mi se da ima ono kao prema ajetu da zvijezde gađaju šejtane koji prisluškuju meleke koji pričaju o stvarima koje će se desiti kod prvog neba.

Da li je to preneseno značenje, ili doslovno, nisam siguran. Allah zna najbolje.

Nemoj nikako uzimati za shvatanje da je to sretna zvijezda i da trebaš zaželiti želju. To je praznovjerje, da nas Allah sačuva tog.

Senad
Veteran
Postovi: 1054
Pridružio se: Čet Apr 21, 2005 7:43 am
Lokacija: Doboj Istok
Kontakt:

Re: Sejtan"Otvoreni Neprijatelj Insanu"

Post od Senad » Pon Dec 05, 2011 3:07 pm

Al-Ginn - Džini / Kur'an

i mi smo nastojali nebo dotaknuti i utvrdili smo da je moćnih čuvara i zvijezda padalica puno;/8/. i sjedjeli smo okolo njega po busijama da bismo šta čuli, ali će onaj, ko sada prisluškuje, na zvijezdu padalicu koja vreba naići;/9/. i mi ne znamo da li se onima na Zemlji želi zlo ili im Gospodar njihov želi dobro; /10/

Odgovori