POLOŽAJ ŽENE U ISLAMU

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Senad
Veteran
Postovi: 1054
Pridružio se: Čet Apr 21, 2005 7:43 am
Lokacija: Doboj Istok
Kontakt:

POLOŽAJ ŽENE U ISLAMU

Post od Senad » Pet Dec 30, 2005 6:50 pm

POLOŽAJ ŽENE U ISLAMU
Zatekavši ženu u krajnje podredenom položaju, islam ne samo što pokušava da izvjesnim propisima ublaži to ocajno stanje, nego ga iz temelja mijenja. Za vrijeme i prije, prilike u kojima se islam pojavio, promjena, promjena postojeceg stanja žene bila je prva socijalna revolucija, a ujedno i smrtan udarac na dotadašnje poglede i shvatanja naroda u kome se islam pojavio.

Pored mnogih stavova koji specijalno tretiraju žensko pitanje, u Kur'anu ima jedno sure koje nosi naslov "Žene." Ono pocinje rijecima: "Ljudi, bojte se Allah, koji vas je stvorio od jedne duše." (Sura An-Nisa, ajet I). Ovim rijecima se istice da su svi ljudi, i žene i muškarci.

Ujedno se istice da su svi ljudi pred Allahom jednaki; da se ne prave ni rasne ni klasne razlike, pa tako treba da bude i pred svim ljudskim zakonima.

Žena u predislamskom društvu, u momentu objave islama, nije igrala nikakvu ulogu, a to nije bila u mogucnosti ni zbog zapostavljenosti i podredenosti. Ona nije bila licnost, vec je islam takvom napravio.

Islam je takva ideologija koja još onda ženi
daje punu zaštitu. Na prvom mjestu zabranio je zakopavanje žive ženske djece i takve slucajeve strogo progonio. Poliandrija je za sva vremena ukinuta, a poligamija je ogranicena, odnosno strogo uslovljena. Punoljetstvom žena po šeri'atskom pravu postaje slobodna gradanka; sposobna je da vrši sve dopuštene pravne poslove. Ima pravo da raspolaže, kako ona hoce i kako nalazi za shodno, sa svojom imovinom. Punoljetna muslimanka može se obavezati i primati obaveze, ona može ici na sud, podnositi tužbu sudu, a može na sudu svjedociti. Žena može biti zastupnik kao i muškarac samo kada ispuni uslove koji se za to traže, a ti su uslovi jednaki kako za muškarce, tako i za žene. Muslimanka, kad je punoljetna može sama sticati zaradu i izdržavati se...Muslimanka se može nesmetano prosvjecivati i pohadati škole isto kao i musliman muškarac.

Prosvjecivanje i školovanje nije samo pravo koje Šeri'at daje ženi, vec je to ujedno i njena vjerska dužnost. Islam podjednako traži i od muškarca i od žene vršenje svih vjerskih dužnosti. Muslimanka je dužna da klanja, posti, dijeli zekat, hodocasti Kabu, kao što je to dužan musliman muškarac. Kao što islam ne oslobada ženu od vjerskih dužnosti, isto joj tako ne uskracuje pravo koje je dao muškarcu. Kur'an, a.š. na mnogo mjesta podstice na prosvjetu i kulturu, pa cak i ove rijeci koje su objavljene Muhammedu, a.s. bile su takvi naravi, kao npr. : "Uci, u ime Gospodara svoga." Kur'an nigjde ne izdvaja ženu kada je u pitanju prosvjecivanje.

Jedan hadis izricito kaže: "Traženje nauke prvostepena je dužnost svakog muslimana i muslimanke."

Kako van braka, tako i u braku, žena je po islamu ravnopravan clan društva. Stupanjem u brak muslimanka ne gubi ništa od ovih prava, koja je imala dok je bila neudata. Punoljetna djevojka - muslimanka može se udati za koga god muslimana želi. Niko nema pravo, pa ni roditelji, da se miješaju u njen izbor. Brak punoljetne muslimanke pravno je nevažeci ako je sklopljen protiv njene volje.

Primjeri iz historije islama jasno govore da je islam ženi priznao sva prava, punu licnost, otovorio joj je put u život, u ljepšu i sigurniju buducnost. Islam je njene potencijale objelodanio. Dokazalo se u svim sferama djelovanja. Prva licnost koja je položila život za Allaha bila je žena, neustrašiva Sumejja, r.a. Sa šehadetom na usnama i vjerom u srcu, dok su joj neprijatelji oci vadili, ruke i noge lomili, izdahnu, ali ne pronevjeri vjeru u Allaha. Nikakve muke vjeru u Allaha Sumejji ne slomiše. Taj prvi šehid s imenom Allaha na usnama u jednom skoku dosegnu Džennet.

Hrabra Ummu Amir na Uhudu je sa sabljom u ruci stajala na braniku islama, odbijajuci napadaca nazad. Branila je ranjenog Resula, mada je i sama sabljom bila isjecena. Ona je bila karakterna, plemenita i velika.

Sukejna, unuka Muhammedova, a.s. bila je istaknuta pjesnikinja. Žena Haruna er-Rašida važila je kao veliki dobrotvor. Vodovodom koji je izgradila iz vlastitih sredstava napojila je grad Božijeg Poslanika, Mekku. Kasnije, poslije nekoliko vijekova, adaptaciju ovog vodovoda izvršila je opet žena, Mehrema, kcerka sultana Sulejmana.

U halepu je djelovala Fatima, r.a. kao poznati muftija. Izdavala je cak i fetve.

Tokom historije bilo je mnogo ovakvih žena, koje su postale simbol dobrote, darežljivosti, ucenosti, morala, hrabrosti i dr.

Sve žene Muhammeda, a.s. bavile su se naukom, a medu njima prvo mjesto zauzima hazreti Aiša. Ona je jedna od najucenijih žena,a to svjedoci i njen casni naziv: ",uftu-n-nisa" (žena muftija). Aiša zauzima jedno od najzavidnijih mjesta medu prvim šeri'atskim prvacima. Mnogo se bavila i islamskom tradicijom i veoma veliki broj hadisa prenosi od Božijeg Poslanika, što je sasvim i razumljivo, jer je bila životni drug Muhammeda, a.s. Jedan njen savjetnik kaže: "Nisam vidio nikog da bolje poznaje šeri'atsko pravo i pjesništvo od Aiše."

Osim Aiše historija islama bilježi i druge poznate muslimanke kao što su: Zejneba bintu Ebu-Berekat i Fatimu bintu Samarkandi. Zejneba je u Bagdadu držala predavanja iz šeri'atskog prava i bila veoma poznata. Osim pravnih, bila je verzirana i u drugim naukama. Islamska Španija dala je dosta znamenitih žena. Kordovska Aiša bintu Ahmed, poznata je kao odlican govornik i pjesnik. Poznata je i španska pjesnikinja Esma. Mejrema bintu ebi Jakub el-Ensari, takoder, Španjolka, dobro je poznavala islamsku teološku nauku. Držala je javna predavanja u Sevilji. Na španskim univerzitetima muslimanke žene su studirale zajedno sa muškarcima. Vec u IX i X-tom vijeku bilo je kod Arapa ženskih lijecnika, pa i hirurga svjetskog glasa.

Po ugledu na španske muslimanke, i žene u Italiji poceše pohadati razne univerzitete (Bolonja i Palermo), ali im to uskoro bi sprijeceno i zabranjeno.

Ova velika imena, o kojima se pohvalno izražava historija, proizašla su iz cinjenice da je islam potpuno izmijenio polodaj žene u društvu. Dobijala je ne samo pravo na život, pravo nasljedstva, izbora bracnog druga, slobodno raspolaganje imovinom, pravo na razvod u nužnim okolnostima, vec i nejvece ljudsko dostojanstvo. U svemu, osim u dužnosti, izjednacena je sa muškarcem. Muslimanke su uvijek u historiji svoga postojanja pokazale svoje pravo lice. Muslimani su dali veci broj žena u svim podrucjima nauke i zanimanja u srednjem vijeku, nego svi ostali narodi svijeta.

Žena muslimanka nekada se isticala i radila na svim poljima ljudske djelatnosti. To je bilo vrijeme kada su muslimani bili nosioci kulture i civilizacije, kada se nauka gajila radi nauke i kada mracnjaštvu nije bilo mjesta. Medutim, kasnije kada muslimani pocinju da nazaduju i kao takvi propadaju, a to je period kada su skrenuli s pravog puta, puta koji ih je doveo do te slave, glas islamske žene više se ne cuje ili veoma rijetko. Od tada su ženu muslimanku poceli istiskivati iz društva. Ona se prestala baviti naukom, skoro je prestala da se koristi pravima koja joj islam daje, pa je došlo i do toga da je bila potpuno zanemarena u citavom islamskom svijetu.

Za ovakvo stanje žene-muslimanke, neupuceni najviše krive islam, iako za to ni najmanje nemaju pravo, jer pravi razlog takvom stanju prije svega leži u skretanju sa pravog kur'anskog puta i nepridržavanju osnovnih islamskih principa.


Senad
Veteran
Postovi: 1054
Pridružio se: Čet Apr 21, 2005 7:43 am
Lokacija: Doboj Istok
Kontakt:

Neki Hadisi o ženama

Post od Senad » Pet Dec 30, 2005 6:52 pm

------------------------------
Neki Hadisi o ženama
------------------------------


"One su (zene), uistinu,druga polovica muskarcima." (Ahmed, Ebu Davud, Tirmizi, Ed-Daremi)
"Medju stvarima vasega svijeta, najdraze su mi bile zene i mirisi: a svjezina moga oka (radost moga srca) jeste u namazu." (Nesai, Ahmed, Ibn Sa’d)
"Neka vjernik ne mrzi vjernicu, jer ako nije zadovoljan sa nekim njezinim svojstvom, zadovoljan je sa nekim drugim." (Muslim)
"Cetiri elementa dolaze u obzir i utjecu na covjeka prilikom odabiranja odredjene osobe za zenu: ljepota, porijeklo, bogatstvo i moralni kvaliteti (vjera). A ja ti preporucujem da pazis na moralne i dusevne kvalitete i da trazis takvu zenu." (Buhari)
"Ljudi su stradali kad god su bili potcinjeni zenama" (Ahmed,slab)
"Poslije moje smrti ljudima nece ostati vece iskusenje od onoga u koje ce ga dovoditi zene."(Ibn Madze)
"Gresno je svako oko koje gleda sto je zabranjeno, jer time vrsi cin bluda. Zena koja se namirise i lijepo nakiti u namjeri da zavede grupu ljudi kraj kojih prodje, grijesna je zbog takvog postupka, kojim moze izazvati pobudu i odvesti u blud." (Ahmed, Tirmizi)
"Dvije vrste ljudi bice stanovnici Dzehennema i ja ih poslije ovozemaljskog zivota, necu vise vidjeti: silnici, u cijim su rukama bicevi debljine kravljih repova, kojima tuku svijet, i zene koje nose prozirnu odjecu kao da su gole, koje okrecu lice od Allahovih zapovijedi i sklone su zlim djelima, a glave su im kao grbe u deva. Takve zene nece uci u Dzennet, niti ce osjetiti njegov miris! A miris njegov se siri na sve strane veoma daleko."(Ahmed)
"Allahovo prokletstvo je na zene koje oponasaju muskarce i na muskarce koji oponasaju zene."(Ahmed, Ebu Davud)
"Zena koja stavlja periku na glavu, obmanjuje, a svaka obmana je zabranjena." (Nesai)
"Ne zabranjujte sluskinjama Bozijim hramove Bozije." (Buhari, Muslim)
"Zeni nije dozvoljeno da putuje ni koliko iznose dva dana hoda bez muza ili najblizeg rodjaka (mahrema – sa kojim ne moze stupiti u brak)." (Buhari)
"Zena nece putovati osim s mahremom" (Buhari, Muslim)
"Zenska ce osoba kod udaje gledati da se uda za pobozna, cudoredna, ljubazna i darezljiva muza, a pazice da se ne uda za pokvarena covjeka. Mlade djevojke ne treba udavati za stare, niti za pokvarene ljude. Treba da se udaju za svoju priliku." (Ibni Abidin)
"Zena koja redovito klanja pet vakata namaza, posti mjesec Ramazana, cuva svoju cast i postenje i bude pokorna svome muzu, uci ce u Dzennet." (Bezzar)
"Poslije poboznosti i bogobojaznosti muslimanu nije nista korisnije dato kao dobra zena: kada joj muz nesto naredi, ona to izvrsi: kada je pogleda, ona ga svojim pogledom razveseli i raspolozi; ako je za neku stvar zakune, ona to izvrsi; ako cuva svoje postenje i muzevu imovinu kada je on odsutan."(Ibn Madze)
"Da sam ikome naredio da cini sedzdu drugome, naredio bih zenama da cine sedzdu svojim muzevima, radi prava koja im je Allah dao nad njima." (Ebu Davud, Hakim, Tirmizi)
"Neka zene iz plemena Has’am je dosla kod Allahova Poslanika i rekla mu:
- Allahov Poslanice, objasni mi kakve su obaveze zene prema muzu. Ja sam bez muza, pa ako mognem tim obavezama udovoljiti, udacu se, inace, i dalje cu ostati da zivim bez muza.
Muhammed (a.s.) joj rece:
-Zena je duzna na poziv muza stupiti u intimni odnos kad god on to bude trazio. Zena ne smije postiti dobrovoljni post (nafilu) bez muzevog odobrenja, jer ako to uradi samo je gladovala, jer u tom slucaju post nece biti primljen kod Allaha. Duznost joj je da ne izlazi iz kuce bez muzevog znanja i odobrenja, jer ako to radi proklinjace je nebeski meleki, meleki koji donose ljudima Allahovu milost i meleki koji su zaduzeni da izvrse kaznu." (Taberani)
"Hazreti Aisa prica:"Pitala sam Allahova Poslanika kome zena najvise duguje svoju poslusnost, a on mi rece: Muzu.
A kome covjek najvise duguje?
Majci – odgovori mi Allahov Poslanik."" (Ahmed, Nesai)
"Zena koja umre, a njezin muz bude zadovoljan s njom, uci ce u Dzennet." (Tirmizi)
"Nije nas onaj koji odvrati zenu od njezina muza." (Ebu Davud, Nesai)
"Najblagosljovenija je ona zena koju je najlakse opskrbiti." (Ahmed)
"Zeni koja zatrazi od svog muza razvod braka, bez opravdanog razloga, bice uskraceni dzennetski mirisi." (Ahmed, Ebu Davud)
"Kad god zena uznemiri svoga muza na ovom svijetu, njegova hurija na onom svijetu uzvikne: "Ne uznemiravaj ga, jer je on kod tebe samo privremeno, i uskoro ce se nama pridruziti, a tebe ostaviti."" (Tirmizi)
"Ummi Habiba je upitala Allahova Poslanika: Allahov Poslanice, nasa zena koja se uda dva puta, pa umre, kojem od njih dvojice ce pripasti na drugom svijetu? Pripast ce plemenitijem po vladanju, Ummi Habibo! Cudoredje ide sa dobrom ovog i onog svijeta."(Ibn Kutejbe)
"Cuvajte se lijepe zene koja je loseg porijekla i odgoja." (Darekutni)
"Cuvajte se sedam stvari koje upropastavaju onoga ko ih cini: sirka, sihra, ubijanja na pravdi Boga, kamate, imetka siroceta, bjezanja sa bojnog polja i potvore za blud pobozne i cestite vjernice." (Buhari, Muslim, Ebu davud i Nesai)
"Zenite se, jer vam zene doista donose blagoslov u kuce." (Bezzar)
"Trazite nafaku stupanjem u brak." (Dejlemi)
"Ako vam dodje onaj ko vam odgovara po izgledu i vladanju, sa zeljom da se ozeni od vas, ozenite ga. Ako to ne budete cinili, dolazice do smutnje na Zemlji i poroka sirokih razmjera." (Ibn Kutejbe, Tirmizi)
"Ne uzimajte zene zbog njihove ljepote, jer ih ljepota moze upropastiti; ne uzimajte ih zbog njihova imetka, jer ih imetak moze uciniti obijesnim; uzimajte ih zbog njihove poboznosti, jer cete imati dobro odgojene, solidne i vrijedne supruge." (Ibn Madze)
"Brak je dio mog sunneta; svako ko se udalji od naseg pravca udaljava se od nas." (Ibn Madze)
"Nema braka bez (privole) staratelja i dvojice pravednih svjedoka." (Imam Safi)
"Najbolji medju vama su oni koji su najbolji prema zenama." (Ahmed)
"Prema zenama su velikodusni i pazljivi samo plemeniti ljudi, a zene ponizuju i zlostavljaju samo oni koji su losi i niske naravi." (Ibn Asakir)
"Oporucujem vam lijep postupak sa svojim suprugama." (Buhari)
"Bojte se Allaha u pogledu zena! Vi kod njih imate svoja prava, a i one kod vas imaju svoja prava." (Muslim)
"Kod Allaha na Sudnjem danu najgore mjesto ce imati onaj covjek koji objelodani ono sto mu njegova zena povjeri pri spolnom snosaju kao i on njoj." (Muslim,Ahmed)
"Dozvoljen vam je izlazak zbog vasih potreba." (Buhari)
"Kada neka od vas podje na jaciju, neka se ne mirise te veceri; a koja god se namirise neka ne dolazi te veceri na jaciju." (Ahmed)
"Uzviseni Allah ne gleda u zenu koja ne zahvaljuje svome muzu, a ne moze bez njega." (Nesai)
"Allahov Poslanik me ozenio u mjesecu sevvalu i zapoceo bracni intimni zivot u tom mjesecu. Koja je od zena Poslanika a.s. imala veci udio kod njega od mene?
Kaze Urve: Aisa je smatrala mustehabbom da zene zapocnu svoj intimni bracni zivot u sevvalu."

Odgovori