HIDZAB I TEME ZA VJERNICE

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
ebubesiir
Mlađi član
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Jan 23, 2006 4:24 am
Lokacija: kairo
Kontakt:

HIDZAB I TEME ZA VJERNICE

Post od ebubesiir » Pet Jan 27, 2006 5:59 am

NEKI DOKAZI IZ SUNNETA DA JE POKRIVANJE LICA VADZIB


U Serijatu, Kur’anski Ajeti se prvo objasnjavaju sa drugim Ajetima, a nakon toga sa dokazima iz Sunneta, prakse Ashaba. Ne moze se na osnovu samo jednog izolovanog Ajeta iz iste teme donijeti HukmSeri tj. Serijatski propis, zato sto moze biti derogiran kasnijim Ajetima. Kao sto znamo alkohol nije zabranjen sa jednim Ajetom, isto tako pokrivanje lica nije odmah naredeno i to samo sa jednim, vec je Allah dz.s. naredio pokrivanje lica u nekoliko Ajeta. Kada se ovo zna onda se sada moze lahko objasniti skretanje (prikrivaju ispravne tefsire, misljenja) nekih koji uzimaju neke Ajete i misljenja Ashaba samo na njih, da bi se na taj nacin dokazale greske ispravnim. Na primjer neki citiraju misljenje Ibn Abasa r.a. o pokrivanju lica samo na neke Ajete, a pri tome se ne govori sta je rekao za zadnji Ajet o pokrivanju lica tj. da je zadnje misljenje o pokrivanju lica Ibn Abasa r.a.; da je pokrivanje lica Vadzib.

Nakon Kur'ana i rijeci Poslanika s.a.v.s. tj. Sunneta se prihvata praksa Ashaba, zato sto su oni bili svo vrijeme svjedoci Objave, Ashabi znaju situacije kada su objavljeni Ajeti, te znaju i razumijevaju Objavu zato sto ih je Poslanik s.a.v.s. licno poducavao. Za pokrivanje lica ima nekoliko Ajeta tako da muslimani trebaju da kada govore o pokrivanju lica prvo da koriste Kur’anske Ajete. Greska je kada se prvo koriste Hadise, zato sto to daje sliku da nema dokaza u Kur’anu za pokrivanje lica.

Tabari u svom Tefsiru navodi da je ibn Masud r.a rekao; “Tako mi Allaha, nema Ajeta Kur’ana a da je ne znam u cijem slucaju i mjestu je objavljen. Da sam saznao da je neko znao Kur’an bolje od mene, ja bih ga nasao, ja bih ga zasigurno vidio.”

U drugom Rivajetu; ”Tako mi Allaha, mimo Koga nema drugog boga, ni jedna Sura iz Knjige Allaha nije objavljena, a da ja ne znam gdje je objavljena. Niti je objavljen Ajet iz Knjige Allaha a da ja ne znam u vezi cega je objavljen. Kada bih znao da je neko do koga moze doci deva, znaniji od mene u Knjizi Allaha, uputio bih se ka njemu.” (Buhari) Ibn Masud r.a. takode kaze; “Kada je neko od nas Ashaba naucio 10 Ajeta Kur’ana, nije isao dalje sve dok ne bi naucio sta ti Ajeti nalazu i koju akciju, djelo zahtijevaju.” A Ibn Masud r.a. kaze da je pokrivanje lica, saka i stopala Vadzib.

Kako onda vjernik da ne slijedi praksu Ashaba a da slijedi njima drugacija misljenja, jer su svi Ashabi Himar smatrali Farzom, a sto je dokaz za pokrivanje lica. Oni koji tvrde da je otkrivanje lica dozvoljeno i da je Himar mustehab grijese, zato sto svi dobro znamo da je veci izazov otkriveno lice nego sto su to stopala, sake zene, vrat pa je opet zenama Farz da pokriju svoja stopala, sake, vrat.

Cesto puta cujemo ljude kako kazu; “Imaju dva misljenja o Himaru, i moze se slijediti bilo koje od njih.” Ili cujemo; “Pokrivanje lica je obaveza, ali imaju i dokazi da se lice ne treba pokriti.” Nemaju dva tacna misljenja o pokrivanju lica, vec imaju sa jedne strane misljenja o otkrivanju lica i zatim ima ispravno sa dokazima, a dokazi onih koji kazu da je dozvoljeno otkriti lice su derogirani Ajetima o pokrivanju lica.

Dokaz za pokrivanje lica jeste; ko bi mogao bolje da razumije Ajete o Hidzabu ako ne A’isa r.a. najucenija zena u pitanjima Islama i zena Poslanika s.a.v.s. Ko bi mogao bolje da razumije Ajete o pokrivanju lica ako ne Ashabijke sa kojima je Allah dz.s. zadovoljan, a one su Himar smatrale Farzom. Ovo znamo zato sto su sve Ashabijke poslije Ajeta o Hidzabu pokrile svoja lica, osim zena robinja i starica i jedino one smiju da otkriju svoja lica, a sto je dokaz da sve ostale zene moraju da imaju Himar, zato sto se ove grupe zena izuzimaju od svih ostalih zena koje moraju da pokriju svoja lica.

ebubesiir
Mlađi član
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Jan 23, 2006 4:24 am
Lokacija: kairo
Kontakt:

Post od ebubesiir » Pet Jan 27, 2006 6:00 am

Pored svih dokaza iz Kur’ana, Sunneta i prakse Ashaba ima vjernika koji slijede misljenja onih koji smatraju da bolje znaju od Ashaba, i time se proglasava pogresnom praksa Ashaba. Neki su Dzihad protiv Taguta zabranili, te prozvali ljude koji ne klanjaju muslimanima govoreci za Hadise Poslanika s.a.v.s. koji proglasavaju one koji ne klanjaju nevjernicima nedovoljnim dokazom, zatim isti tvrde da je kralj Jordana koji sudi sa ljudskim zakonima musliman, isl. U Serijatu za osobu koja namjerno propusti jedan namaz i nece da klanja, se prema nekim ucenjacima smatra nevjernikom, dok prema drugima se poziva na tevbu, pa ako ne ucini tevbu i ne pocne da klanja ubija se kao murtad. Nasihat braci i sestrama koji vjeruju u pokrivanje lica, da se desava kada govore o Serijatskom propisu Hidzaba da ne-daju slicne dokaz-rijeci; “Pa da je pokrivanje lica samo i Sunnet, a zar nije slijedenja Sunneta Farz.” Slijedenje Sunnata jeste Farz, ali ovakve rijeci ne treba govoriti zato sto ima razlicitih vrsta i stepena Sunneta (ovdje navodimo neke dokaze iz Kur’ana i Sunnata za Himar).

Oni koji svjesno koriste samo neke Ajete ili Hadise da bi time opravdali svoje slabosti ili greske pojedinih autoriteta grijese, zato sto se nemoze iz jednog Hadisa ili Ajeta iz iste Teme uzimati/izvlaciti Serijatski propis (HukmSeri). Ako se pocne raditi po nekim Ajetima ili Hadisima a pri tome se ne radi po onima koji su derogirali te prve, onda je to stramputica. Kada se ovo zna, onda se nesmiju uzimati Serijatski neispravna misljenja, a Ashabi nisu uzimali od Muhammeda s.a.v.s. ako to nije bilo dio Objave a ticalo se Dunjaluka i moglo je biti bolje (primjer sa postavljanjem linija na Bedru), ali ako je to bila Objava oni su to sa zadovoljstvom, odmah i bez ikave diskusije prihvatali. A danas ima vjernika koji slijepo slijede sve ono sto kaze Sejh, cak i kada je to jasno protiv prakse Ashaba i Sunneta.


HADIS BROJ – 1 "Kada neko od vas prosi zenu, nije mu grijeh da je vidi. Jabir r.a. kaze; Prosio sam djevojku i gledao je a da ona to nije primijetila, sve dok nisam vidio ono sto mi je ukazalo da je ozenim." (Ah., Buh., Ebu D., Ti., Ibn M., Ibn H., Mu., Nes.) Znaci, zeni je dozvoljeno da pokaze svoje lice samo prosiocu za vrijeme prosidbe, a sto je jasan dokaz za pokrivanje lica. Kada je Mugire r.a. dosao da prosi djevojku; “...Zatim sam cuo djevojku kako iz svoga kutka sobe govori...” (Ibn M.), a sto je jasan dokaz da zena ne pokazuje svoje lice nikome do prosiocu. Mugire r.a. je trazio dozvolu od njenih roditelja da vidi lice, a sto je dokaz za pokrivanje lica, zato sto samo za ono sto je pokriveno i sto mora biti pokriveno se trazi dozvola da se otkrije. Mugire r.a. je cuo samo njen glas, sto znaci da je njeno lice bilo pokriveno a djevojka je bila u istoj sobi. Tek kada je dobio dozvolu (sto je Poslanik s.a.v.s. dozvolio) da vidi lice, djevojka je otkrila lice. Poslanik s.a.v.s. je dozvolio da onaj koji prosi da moze da vidi lice, i Allah dz.s. je zabranio zenama da otkriju lica, a dozvolom Allaha dz.s., Poslanik s.a.v.s. je dozvolio da zena moze da otkrije lice prosiocu. Zasto bi postojala dozvola Poslanika s.a.v.s. da zena moze da otkrije lice samo prosiocu, da pokrivanje lica nije Vadzib. A ibn Mesleme kaze da je za djevojku koju je prosio, gledao sansu da je vidi, pa je vidio ispod palme (Ibn M.), zato sto je djevojka svo vrijeme bila pokrivenog lica, osim u situaciji kada nema muskaraca u blizini, pa je zato ibn Mesleme r.a. uspio da vidi djevojku.

Neki kazu da je muskarcu i zeni dozvoljeno da razgovaraju, setaju, da se sretaju, dogovaraju, tj. da se zabavljaju sve dok jedno drugo ne upoznaju i dok ne budu sigurni kada namjeravaju da se uzmu. Ovo je sve Haram, a jedino sta je dozvoljeno jeste jedno videnje uz prisustvo Valija, te nakon toga razgovori sa valijem. Ako se desi da dode do nesporazuma, vali posreduje u razgovorima. Sve preko ovoga je stramputica i nepokornost Allahu dz.s., a Allah dz.s. ne zavisi od nas, nego mi zavisimo od Allaha dz.s.

Objasnjenje na neispravno protumaceni Hadis; “Muz Subeje bint el-Haris je preselio na zadnjem Hadzdzu, a ona je bila noseca, poslije nekoliko dana ona se porodila. Kada se ocistila, uljepsala se za zaruke. Dosao joj je Ebu es-Senabil i upito je; Zasto si se uljepsala. Kao da zelis da se udas. U tom slucaju, tako mi Allaha, moras cekati cetiri mjeseca i deset dana (iddet). Nakon sto mi je to rekao, kada je omrknulo, skupila sam svoju odjecu pa sam otisla Poslaniku Allaha, i pitala ga o tome. On mi rece da sam slobodna cim sam se porodila. Rekao mi je da se udam.”

ebubesiir
Mlađi član
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Jan 23, 2006 4:24 am
Lokacija: kairo
Kontakt:

Post od ebubesiir » Pet Jan 27, 2006 6:00 am

Ebu es-Senabil je dosao da punudi brak, medutim on je mislio da se ona moze udati tek poslije zavrsenog ideta. Ali posto je rodila dijete, ona nije trebala da saceka zavrsetak iddeta, pa joj je zato Poslanik s.a.v.s. rekao da moze da se uda. Ebu es-Senabil je dosao i prosio je, a kada neko dode da prosi zenu ona otkriva svoje lice pred njim. Zenama poslije razvoda (i smrti muza) se moze dati ponuda za brak, ali nije dozvoljena zenidba sve dok ne istekne iddet. U ovom slucaju Subeja nije trebala da ceka zavrsetak iddeta zasto sto se porodila, pa se zato otkrila pred prosiocem Ebu es-Senabilom, ali je on mislio da ona ne moze da se otkrije pred njim sve dok se cetiri mjeseca i deset dana ne zavrsi, on je pogrijesio a Subeja je ispravno postupila. Ovaj Hadis je dokaz za pokrivanje lica, zato sto zena smije da otkrije svoje lice samo prosiocu, kao sto je to uradila Subeja. Ebu es-Senabil je bio prosioc, sto je i uradio kada je Poslanik s.a.v.s. rekao da Subija ne treba da ceka 4 mjeseca i 10 dana da bi se udala. Idet poslije razvoda je tri mjesecna ciscenja (2:228), a cekanje poslije smrti muza 4 mjeseca i 10 dana (2:234), ali sa porodajem Idet prestaje.

Neki koriste ovaj Hadis (sa netacnim tumacenjem) kao njihov najjaci dokaz protiv Himara, kao ''zastitnik idola bude''. Kako to da sve dokaze koje navodimo za pokrivanje lica, preko Ajeta, Hadisa, Mesela iz Fikha oni preskacu i onda kada govore protiv pokrivanja lica predstavljaju vjernicima da ti dokazi uopste ne postoje. Ako ovo nije svjesno sakrivanje Istine, onda sta to moze biti. I zar nije cudno kada se kaze da je ovaj Hadis najjaci dokaz protiv pokrivanja lica! Zena koja se spremi za prosioce, kao sto je slucaj u ovom Hadisu, moze samo tada da otkrije svoje lice i sake, a to automaski znaci i da neke ukrase koje su na licu i na sakama moze da otkrije. Ovdje se radi o Heni, prstenju na rukama koje mnoge zene stalno imaju, kao i kohl u ocima. Medutim, namjerno ukrasavanje lica je Haram, ali pri posidbi mogu da ostanu kao kohl, hena, i otkrivanje ovih ukrasa u momentima prosidbe je dokaz za pokrivanje lica, zato sto ovo znaci da u svim drugim okolnostima zena mora da pokriva svoje lice i sake, kao sto vidimo preko mnogih dokaza koje navodimo. Jer, zasto bi postojala dozvola da zena pri prosidbi smije da otkrije lice i sake, ako ne zato sto u svim drugim vremenima zena mora da ima pokriveno lice. Ovaj Hadis i situacija kada zena otkriva svoje lice i sake sa nekim ukrasima koji su na njima, jeste dokaz protiv onih koji lazu na Allaha dz.s., Poslanika s.a.v.s. i Ashabe tako sto svjesno krive znacenja nekih Ajeta i Hadisa, zato sto to ne odgovara Nefsu, pogresnom misljenju, isl. i sto ne moze da se sa zadovoljstvom ucini pokornost Allahu dz.s. i da se prihvate neki Serijatski propisi i praksa Ashaba, kao npr. pokrivanje lica.


HADIS BROJ – 2 "...A'isa je imala obicaj da place toliko puno da bi se njen pokrivac na licu natopio suzama." (Buhari 8.98)


HADIS BROJ – 3 Ibn Tejmije kaze; "Zeni je Haram da otkrije svoje lice pred muzevom ocu po mlijeku." Ova tema iz Fikha je dokaz da pokrivanje lica nije mustehab, zato sto da pokrivanje lica nije Farz ne bi ovakve teme u Fikhu postojale, a isto misljenje u ovome ima Ebu Hanifa i dr. ucenjaci. Zena ne smije da otkrije lice pred muzevom ocu po mlijeku, ovo je ispravno misljenje, a sto je dokaz za Himar. Misljenje pojedinaca da zena moze da otkrije lice pred muzevom ocu po mlijeku (i mada je ovo pogresno), je takode dokaz za pokrivanje lica, zato sto se muzev otac po mlijeku izuzima od svih drugih muskaraca.


HADIS BROJ – 4 A'isa r.a. kaze; "Klanjao je Muhammed s.a.v.s. sabah kojem su prisustvovale i neke zene vjernika pokrivene ogrtacima. Zatim su se vracale kucama i nije ih niko prepoznao (bile su pod himarima)." (B. 1.368, M., Ebu D., N., Ibn M., A.). U Buhariji (1.552, 1.831) se kaze; ''...da je bio mrak...'' ''...radi mraka....'' I rekla je; "Kad bi Poslanik s.a.v.s. vidio kod zena sto smo mi vidjele, zabranio bi im da idu u Dzamiju." (Mu., B.) Ovo se isto prenosi od Ibn Mesuda r.a. Sve Ashabijke, ne samo zene Poslanika s.a.v.s. su imale pokrivena lica, a da su lica Ashabijki bila otkrivena one bi poznale jedna drugu. Ako izademo vani u toku noci sa prijateljem mozemo prepoznati lica jedan drugom, a poslije sabaha je bolja vidljivost. Kako to da su Ashabi jedan drugog prepoznavali a Ashabijke nisu, pa zato sto su bile pokrivenog lica, te se zato treba prestati sa izgovorima i ne-prihvatanje Himara.

ebubesiir
Mlađi član
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Jan 23, 2006 4:24 am
Lokacija: kairo
Kontakt:

Post od ebubesiir » Pet Jan 27, 2006 6:01 am

HADIS BROJ – 5 Dosla je Umejme r.a. kod Poslanika s.a.v.s. da dadne prisegu na Islam, pa joj je rekao; "Od tebe trazim da Allahu sirk ne cinis, ne krades, zinaluk ne cinis, ne ubijas svoje dijete, da svojim rukama i nogama ne cinis velike grijehe, da ne narices i da se ne otkrivas i ne pokazujes svoje ukrase kao u pagansko doba." (A., Nesai) U pagansko doba zene su pokrivale kosu a otkrivale lice.


HADIS BROJ – 6 Kada je A'isi r.a. usla mlada zena iz plemena Benu Temim koja je imala njezan i proziran veo, A'isa r.a. je rekla; "Ne vjeruje u suru En-Nur zena koja se tako oblaci." Ova zena je imala pokriveno lice ali je imala previse tanku odjecu, a danas neke zene otkrivaju lice i jos imaju Haram tanku odjecu. Sta onda reci o nekim zenama danasnjice koje imaju odjecu koje one nazivaju Hidzabom, a ta odjeca je u mnogim stvarima puno losija od odjece ove zene koja je dosla kod A'ise r.a. kojoj je rekla; "Ne vjeruje u suru En-Nur zena koja se tako oblaci." Ove rijeci A'ise r.a. su upucene takode i zenama danasnjice sa ''modernim'' Hidzabima tj. onim zenama koje nemaju Dzilbab i Himar po ugledu na A'isu r.a. i Ashabijke. Zar rijeci A'ise r.a.; "Ne vjeruje u suru En-Nur...'' ne zabrinjavaju. Zene koje imaju odjecu koja nije Dzilbab i Himar prema ovom Hadisu ne vjeruju u suru En-Nur sa svojim djelom. Zato pitamo kome vjerovati; A'isi r.a. ili moderanima cija je odjeca losija od zene pomenute u Hadisu. Jedna je odjeca neispravna i nosi Haram sa sobom, a druga je odjeca Serijatska i nosi zadovoljstvo Allaha dz.s. Koju ti imas; da li si u odjeci A'ise r.a. (Dzilbab i Himar) ili u odjeci zene koja ne vjeruje u suru En-Nur!


HADIS BROJ – 7 "Ko bude pustio svoju odjecu da mu se vuce iz oholosti, nece Allah gledati u njega na Sudnjem danu." Rekla je Ummi Seleme; "A sta ce zena raditi sa svojim donjim haljinama? "Poslanik s.a.v.s. je rekao; "Neka spuste jedan pedalj ispod pete", pa je ona rekla; "A sta ako im se otkriju pete?" Poslanik s.a.v.s. je rekao; "Onda neka spuste koliko je lakat i ne nadodaju na to." (Ebu D. 4105, Nesaije, Malik 48.13, i dr.)

Ashabijkama najcistijoj generaciji sa kojom je Allah dz.s. zadovoljan, i svim drugim muslimankama je Vadzib da zastru pete, a znamo da je stopalo zene manje zavodljivo od lica i saka. Pa kada zene moraju da pokriju stopala, kako da pokrivanje lica ne bude Vadzib, a Poslanik s.a.v.s. kaze; "...Poslanik s.a.v.s. je naredio zenama da produze haljine za jedan pedalj. Onda su one pitale da se jos produze, i on je povecao za jedan pedalj. One su slale (Dzilbab) nama, mi smo mjerili jednu podlakticu za njih." (Abu D. 4107) “Zena je pitala majku mumina Umi Seleme r.a.; Ja imam dugu haljinu koja se vuce po zemlji, cak i onda kada prolazim mjesta gdje ima necistoce. Sta da radim. Umi Seleme r.a. je odgovorila; Poslanik Allaha je rekao; Sta bude na odjeci, operi.” (A., Abu D.)

Iznenaduje razmisljanje nekih koji kazu da u vrijeme Ashaba nije bilo carapa. Razlog ovakvih tvrdnji jeste neispravno shvatanje vremena u kojem su zivjeli Ashabi. U vrijeme Ashaba, kao i u vijekove prije, ljudi su znali za carape kao sto su znali za Himar. A oni koji misle da je covjek postao od majmuna su pocinili Kufr zato sto nevjeruju u stvaranje covjeka od Allaha dz.s. Allah dz.s. je slao hiljade Poslanika prije zadnjeg Poslanika Muhammeda s.a.v.s., a od Poslanika je recimo Sulejman a.s. imao dozvolom Allaha dz.s. vojske od zivotinja, znao govor ptica, a vjetar je slusao naredbu Poslanika. U nevjernickim knjigama i enciklopedijama historije se takode kaze da su zene recimo Rimskog i Grkog carstava pokrivale lica kada su izlazile vani, a ovo isto su radile i neke zene Persiskog, a njihove druge zene su imale razgoliceno tijelo. Ova tradicija nije bila zbog pokornosti Allahu dz.s. vec kao nacin prepoznavanja cistoce i bogatstva. Zene nasara i jevreja su imale do nedavno pokrivenu kosu, a neke od njih su imale pokriveno i lice. Otkrivanje lica je simbol i znak pokvarenjastva, dok je pokrivanje lica znak cistoce i Islama. Zar nisu do nekoliko godina unazad nasara imale pokrivenu kosu, a ova praksa se jos moze sresti i danas u nekim mjestima gdje zive tradicionalni katolici i ortodoksi.

ebubesiir
Mlađi član
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Jan 23, 2006 4:24 am
Lokacija: kairo
Kontakt:

Post od ebubesiir » Pet Jan 27, 2006 6:01 am

HADIS BROJ – 8 Esma r.a. kaze; "Zastirale smo svoja lica od ljudi." (Hakim - Sahih) Sve Ashabijke su pokrivale svoja lica, a sto je dokaz za pokrivanje lica.


HADIS BROJ – 9 Ummi Seleme r.a. kaze; "Posto je objavljen ovaj Ajet; "Neka vela svoja spuste niza se", izasle su zene Medine - ensarijke iduci smireno kao da su im na glavama vrane. Na njima su bile crne haljine" "...i tako mi Allaha ja (A'isa) nisam znala boljih od zena Ensarijki u njihovoj cvrstoci u prihvatanju Knjige Allaha i njihovom vjerovanju Objave. U vrijeme kada je sura An-Nur objavljena, u kojoj Allah kaze; "...i neka vela (humurihine) svoja spuste na grudi svoja (dzujubihine)'', ljudi su odmah rekli ove Ajete svojim zenama, kcerkama, sestrama i ostaloj zenskoj rodbini. Svaka njihova zena, bez izuzetka, je (istog momenta) uzela dio (odjece) Mirt i pokrila svoju glavu i lice (time pokrile svoju glavu i lice), kao iskazivanje pokornosti i vjerovanja onoga sto je Allah objavio iz Svoje Knjige. Sljedeceg jutra one su bile iza Poslanika s.a.v.s. pokrivene kao da su crni gavranovi bili na njihovim glavama." (Buhari 4758, 4759, 6282) (Ebu D. 32.4090) Ibn Hadzr al-Askalani koji je priznat kao Emir Mumina u Hadisima, kaze da se pokrivanje odnosi na lice. (Fethul Bari) Sa Ashabima je Allah dz.s. zadovoljan, Ashabi su ispravno razumijevali Objavu i sve slobodne Ashabijke (osim starica, robinja i zarobljenica) su pokrivale lice i to smatrali Farzom, pa zasto se pojedini ne ugledaju na Ashabe, kada su vjernici. U ovom Sahih Hadisu se kaze da su sve Ashabijke bile obucene u crno, te je zato Sunnet da himmar, dilbab, rukavice budu crnkaste boje (vrane, gavranovi mogu biti crni). Muhadisi ovog Hadisa kazu da se izgledale na vrane, zato sto su na licima i glavama imali crne himare.


HADIS BROJ – 10 Vezano za dogadaj kada su munafici iznijeli optuzbu protiv A'ise r.a. se navodi da je A'isa r.a. imala pokriveno lice. (Buhari 6.281, 6.274, 5.462, 3.829) Zene dok su putovale, bile su u hovdama (huvdadz), malim zastrtim kucicama na kamilama, hovde se bile potpuno zastrte, a sto je jos jedan dokaz za pokrivanje lica. Oni koji sumnjaju u nevinost A'ise r.a. su munafici, nevjernici zato sto ne vjeruju u Kur'anske Ajete gdje Allah dz.s. obznanjuje nevinost A'ise r.a. Allah dz.s. je ukazao na munafike preko ovog dogadaja, zato sto su munafici oni koji nece da vjeruju u Rijeci Allaha dz.s. kojima On dz.s. potvrduje nevinost A’ise r.a. (24:11-20,22)


HADIS BROJ – 11 Ali r.a. kaze; "Poslanik Allaha je dobio svileni ogrtac. Poslanik s.a.v.s. poslao mi je taj ogrtac. Ja sam njega obukao. Znao sam da je Poslanik s.a.v.s. bio ljut zbog toga. Poslanik s.a.v.s. je rekao; Ali, nisam poslao ogrtac da ga obuces, vec sam poslao ogrtac da ga mozes poderati i od materijala da mozes napraviti himar za zene." (B., M., Abu D., N.)


HADIS BROJ – 12 Vjernica mora da pokrije lice od svoga roba kada otkupi slobodu. (Ebu D., A., T.) Ovi Hadisi su jos jedan dokaz za Himar, zato sto da pokrivanje lica nije Vadzib, ovi Hadisi ne bi postojali. Ebu Hanifa kao svi drugi ucenjaci imaju isto misljenje u ovom pitanju.


HADIS BROJ – 13 Kada je Hind bint Utbah (ubila Hamzu r.a.) primila Islam, i kada je dosla kod Poslanika s.a.v.s. da obznani primanje Islama, obratila se Poslaniku s.a.v.s. i nakon toga je skinula pokrivac sa svoga lica (da bi je Poslanik s.a.v.s. prepoznao) i rekla Poslaniku s.a.v.s.; "Ja sam Hind..."


HADIS BROJ – 14 Poslanik s.a.v.s. je naredio Sevdi r.a. da se pokrije pred djetetom 'Utbe r.a.; "...Tako da od tada djecak je nije nikada ponovo vidio, niti je Sevda r.a. njega vidjela." (Buhari 3.421, 3.269, 5.596, 3.710, 4.8)

ebubesiir
Mlađi član
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Jan 23, 2006 4:24 am
Lokacija: kairo
Kontakt:

Post od ebubesiir » Pet Jan 27, 2006 6:01 am

HADIS BROJ – 15 Omer r.a. je prije Ajeta o Himaru trazio od Poslanika s.a.v.s. da naredi zenama pokrivanje (lica, saka). (Buhari 1.395) Zene Poslanika s.a.v.s. i Ashaba su prije Ajeta o Hidzabu iz nekih nuznih potreba izlazile is svojih kuca otkrivenog lica. Omer r.a. nije volio da muslimanke izlaze otkrivenih lica, pa je Omer r.a. trazio od Poslanika s.a.v.s. da naredi zenama da pokriju lica. Poslanik s.a.v.s. nije naredio zenama da pokriju lica, sve dok Ajeti o pokrivanju lica nisu Objavljeni.


HADIS BROJ – 16 “...Zene Poslanika s.a.v.s. su izlazile zbog nuzde, na mjestu al-Manasi (mjesto gdje su zene Medine isle). Kada je Sauda r.a. (zena Poslanika s.a.v.s.) izasla, poslije naredbe o pokrivanju. Ona je bila veoma visoka zena, i svako ko je poznavao prije (prija Ajeta o pokrivanju lica) moga je prepoznati. Omer r.a. je vidio, prepoznao je i rekao...” (Buhari 6.318, 7.164, 8.257, 1.148) Ovi Hadisi su jasan dokaz za pokrivanje lica, jer kada su objavljeni Ajeti o pokrivanju lica sve Ashabijke su odmah pokrile lica, a Ashabi koji su poznavali Saudu r.a. prije Ajeta o pokrivanju lica, mogli su je prepoznati po njenoj visini.


HADIS BROJ – 17 Enes r.a. kaze; ja najbolje znam od Ajeta o Hidzabu, kada je Objavljen ovaj Ajet; "...trazite to od njih iza zastora..." (33:53) To je bilo kada je Poslanik s.a.v.s. ozenio Zejneb r.a. Posto je Objavljen ovaj Ajet Poslanik s.a.v.s. je zastro zavjesom vrata izmedu mene i njega. (Buhari 7.95, 7.376...) Ashabi su najcistija generacija sa njima je Allah dz.s. zadovoljan, a Ashabijkama kao i svim drugim muslimankama je Vadzib da pokriju lica. Ovo je prvi Ajet koji je Objavljen o pokrivanju lica i sklanjanju zena, i ovaj Ajet je Objavljen 6 god. p.h. Vazno je da ukazemo da je zena Poslanika s.a.v.s. bila okrenuta zidu, prije nego je Objavljen ovaj Ajet; “...a njegova zena je licem bila okrenuta prema zidu...” (M., Tir.) tj. da je time krila svoje lice, a kada je ovaj Ajet Objavljen, tada su sve Ashabijke pokrile lica. Zasto se onda neki mijesaju sa zenama i zasto neke vjernice ne pokriju lica.


HADIS BROJ – 18 Majke mumina su davale Fetve iza zastora, hidzaba. (B. 7.473, 6.352, Mus. 2.455)


HADIS BROJ – 19 "Zena koja je u ihramu (Hadzdz) ne stavlja himar niti oblaci rukavice." (B.) Ali kada u blizini ima ljudi, zenama je Vadzib da pokriju lice i sake. A'isa r.a. kaze; "Ljudi na kamilama su prolazili pokraj nas (zena) dok smo bile sa Poslanikom s.a.v.s. u ihramu. Mi smo pokrivali nasa lica sa himarom dok su prolazili a poslije bi ponovo otkrivali lica (kada nije bilo ljudi u blizini)." (Buh., Ebu D., A., Ibn M., Muveta) Fatima bint al-Mundhir r.a. kaze; “Pokrivale smo svoja lica, kada smo bili sa Asmom r.a. u ihramu.” (Muveta 20.5.16)

Prvi Hadis se ne moze koristiti kao dokaz da zena kada je u ihramu da treba da otkrije lice. Ovi Hadisi se objasnjavaju tako sto zena ne koristi debeli i fiksirani himar, vec laganiji koji se moze podici i spustiti, kao sto pokazuje praksa Ashaba, kao sto kaze Ibn Tejmije. Zbog velikog broja hadzija i nemogucnosti da zene budu udaljene od ljudi, zenama je danas Vadzib da pokriju lica na Hadzdzu, a takode u namazu kada u blizini ima ljudi. Veoma je vazno da za Hadzdz Himar ne bude debeli pokrivac koji se inace koristi, vec laganiji pokrivac koji se moze podici ako muskaraca ne bude u blizini (ako je iz jednog dijela da se strana ogrtaca koristi kao Himar). Lice i sake su avret, i Ajeti koji su Objavljeni o pokrivanju nisu Objavljeni samo o pokrivanju kose, vec o pokravanju lica, itd. Allah dz.s. je zabranio pokazivanje saka zenama, a sake su manje zavodljive od lica zena. Allah dz.s. je zabranio Ashabijkama sa kojima je Allah dz.s. zadovoljan i svim drugim muslimankama da otkriju sake, a sto je dokaz za pokrivanje lica.

ebubesiir
Mlađi član
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Jan 23, 2006 4:24 am
Lokacija: kairo
Kontakt:

Post od ebubesiir » Pet Jan 27, 2006 6:02 am

HADIS BROJ – 20 A'isi r.a. je usla Hafsa kcerka Abdurrahmana na cijoj je glavi bio tanak prekrivac. A'isa r.a. je uzela njen himar, poderala ga i rekla; "Zar ne znas sta je Allah objavio u suri En-Nur." Zatim joj je dala drugi deblji-neprovidni himar. (Muv.) Imala je pokriveno lice ali je Himar bio providan.


HADIS BROJ – 21 Ashabijke r.a. su isle u Dzihad, donosile vodu ranjenicima tako sto su vodu sipale u njihova usta, prenosile sehide i ranjenike, sve su to Ashabijke r.a.a. radile pokrivenog lica. (Buhari 5.156,393, 6.80, 4.131, Muslim 5.196, Abu D. 7.205, Ti. 5.301,302) A danas gdje su sljedbenice Ashabijki, da bodre i podrzavaju muzeve, sinove u Dzihadu! Da su Ashabijke u Dzihadu bile sa himarima (oci se mogu vidjeti) jeste poznati primjer sa Ashabijkom Havlom r.a. koja je bila u Dzihadu i poslije borbe Halid ibn Velid r.a. je zatrazio od nje da otkrije svoje lice da bi na taj nacin Ashabi saznali ko je osoba koja je u toku borbe ubila mnogo neprijatelja. I mada je od Emira Mudzahida Halida r.a. dobila naredbu da otkrije lice, ona to nije ucinila vec je samo rijecima rekla svoje ime. Danas je cesta praksa policije i vojske nevjernika i Taguta da imaju pokriveno lice a otkrivene oci a sto im ne smeta u borbi.


HADIS BROJ – 22 Ove rijeci Poslanik s.a.v.s. je rekao odmah poslije bitke na Bedru 2 g.p.h. tj. tri godine prije Ajeta o Hidzabu; "...pokrivac, himar sa njenog (Dzenn. hurija) lica je bolji od citavog svijeta i svega onoga sto je na njemu." (Buh. 8.572) Dzennetske hurije imaju pokrivace na licima.


HADIS BROJ – 23 Ove rijeci Poslanik s.a.v.s. je rekao nekoliko godina prije Ajeta o himaru. A'isa r.a. prenosi da je Poslanik s.a.v.s. rekao; "Bila si mi prikazana dva puta u mojim snovima... Ja sam sklonio prekrivac s tvoga lica..." (Buh. 7.57, 9.139)


HADIS BROJ – 24 Zenama je zabranjeno da oblace sandale zato sto time pokazuju djelove stopala. Poslanik s.a.v.s. je zabranio Ashabijkama sa kojima je Allah dz.s. zadovoljan i svim drugim muslimankama da otkriju djelove stopala, a znamo da je stopalo zene manje zavodljivo od lica zena, sto je jasan i dovoljan dokaz za pokrivanje lica. Kada je receno A'isi r.a. da neke zene oblace sandale, A'isa r.a. je odgovorila; "Poslanik Allaha je prokleo takve zene." (Abu D.) Stopala zena mora da pokrije u namazu i to je ispravno misljenje.

Ukazujemo na pogresno misljenje; da kada se zena sagne stopala zene se mogu vidjeti. Ovakvo misljenje nije validno, zato sto je Poslanik s.a.v.s. zabranio da se stopala zene vide, a odjeca prema Hadisima treba ceperak da bude duza, pa kako onda mogu da se vide stopala. Sto se tice saka zene, ako klanja otkrivenih saka nema Harama, ali kada ima muskaraca u blizini treba da klanja pokrivenih saka. Sunnet je da zene u namazu imaju otkriveno lice, ali samo onda kada u blizini nema muskaraca.


HADIS BROJ – 25 A’isa r.a. kaze da je jednom prilikom dosla zena sa pismom i pismo je predala iza zastora. U poznatoj knjizi Miskat se kaze; Ovdje su ucenjaci Hadisa objasnili da su prije Ajeta (33:53) zene dolazile Poslaniku s.a.v.s. direkno, dok su poslije toga praktikovale pokrivanje lica i pred Poslanikom s.a.v.s. (Nisai, Abu D. 33/4154)

Omer r.a. je dosao kod Poslanika s.a.v.s. kada su neke Kurejsi zene bile kod Poslanika s.a.v.s. Kada je Omer r.a. zatrazio dozvolu da ude, zene su pozurile da se pokriju. Poslanik s.a.v.s. je dozvolio Omeru r.a. da ude i Poslanik s.a.v.s. se smijesio... Poslanik s.a.v.s. je rekao Omeru r.a.; “...kada su ove zene cule tvoj glas, na brzinu su pokrile sebe...” (Buhari 4.515, 5.32)


HADIS BROJ – 26 “Zena Arapkinja je dosla na pijacu Benu Kajnuka da proda neku robu. Prodala je robu, a zatim je otisla zlataru. Jevreji se okupise oko nje i zatrazise da otkrije lice...” (Ibn Hisam). Ova Ashabijka nije bila zena Poslanika s.a.v.s., imala je pokriveno lice a upravo je pokrivanje lica Ashabijki iritiralo jevreje, te su zato oni koji imaju nelagodu prema himaru slicni u ovome jevrejima.


HADIS BROJ – 27 Umm Seleme r.a. kaze da je Poslanik s.a.v.s. usao kod nje kada se ona pokrivala i rekao joj je; “Obavij jednom, nemoj dvaput.” (Ebu D.) Umm Seleme r.a. je pokrivala svoju glavu i lice.


HADIS BROJ – 28 Anas r.a. i Ebu Talha r.a. su bili sa Poslanikom s.a.v.s. dok je Safija r.a. bila iza Poslanika s.a.v.s. na kamili. Poslije dijela predenog puta, iznenada se noga kamile podavila, tako da su Poslanik s.a.v.s. i njegova zena pali. Abu Talha je skocio sa svoje kamile, dosao do Poslanika s.a.v.s. i rekao; ...Da li si povrijeden. Poslanik s.a.v.s. je odgovorio; Nisam, ali povedi racuna o zeni. Abu Talha je pokrio svoje lice ogrtacem, i krenuo prema Safiji, bacio je pokrivac preko nje, i ona je tada ustala...” (Buhari 8.204, 4.319, 4.318)


HADIS BROJ – 29 Familija koja ima usvojeno dijete, to dijete moze da vidi lice zene koja ga je usvojila sve dok ne odraste, ali kada dode u pubertet to dijete ne moze da vidi lice zene koja ga je usvojila. Tom djetetu je dozvoljeno da vidi lice zene koja ga je usvojila samo onda ako ga je ta zena dok je bio beba vise puta dojila. Kada je djeci zabranjeno da vide lice zene koja ih je odgajala, kako onda da ne bude Himar Vadzib pred ostalim muskarcima. Ova tema iz Fikha za koju ima desetine Sahih dokaza je jasan dokaz za pokrivanje lica, zato sto da pokrivanje lica nije Vadzib, ovakvih Hadisa i tema iz Fikha ne bi postojalo. Svi ucenjaci Islama imaju isto misljenje u ovom pitanju, a to je da zena ne smije da otkrije svoje lice pred usvojenim djetetom ako ga nije dojila dok je bio beba, a sto je jasan dokaz za pokrivanje lica.


HADIS BROJ – 30 Kada je Poslanik s.a.v.s. naredio zenama da izadu na musalu za Bajram rekle su; "Neke zene od nas nemaju dzilbab. Poslanik s.a.v.s. je odgovorio; "Neka uzmu dzilbab svoje sestre." (Muttefukun alejh) Poslanik s.a.v.s. je zabranio Ashabijkama sa kojima je Allah dz.s. zadovoljan i svim drugim muslimankama da izlaze iz kuca bez dzilbaba koji se ogrce preko haljina, sto je dokaz da je zeni Vadzib da pokrije lice i da se zastre dzilbabom.

Kada Poslanik s.a.v.s. nije dozvolio Ashabijkama i svim drugim zenama da izadu bez dzilbaba na mjesto (‘Id) koje je obaveza da izadu, odakle onda nekima smjeslosti da dozvole svojim zenama da svakodnevno izlaze bez Serijatske potrebe i to otkrivenog lica. Ashabijke koje nisu imale Dzilbab su isle na Id pod Dzilbabom drugih Ashabijki.

Neki koriste ove Hadise da bi dokazali kako zene treba da ucestvuju u Islamskim skupovima i pri dobrim djelima. Naravno da muslimanke moraju da uce Islamske propise, da mogu da ucestvuju u Islamskim skupovima koji su po Serijatskim propisima. Medutim ti skupovi nisu setanje, odlazak u kupovinu bez mehrema, skupovi gdje se mijesaju musko i zensko, isl. Oni koriste iskrivljenja tumacenja Hadisa kako bi sebi i drugima ohalali odlazak na mjesta i skupove koji nisu ispunili Serijatske uslove.

Dzilbab je prekrivac (carsaf) za kompletno tijelo zene kada izlazi iz kuce kao sto prenose (Buharija, Muslim i dr.). Zabranjen je izlazak zenama iz kuce ako nemaju dzilbaba. Poslanik s.a.v.s. je zabranio Ashabijkama sa kojima je Allah dz.s. zadovoljan i svim drugim muslimankama izlazak iz kuca bez dzilbaba na mjesto koje je Allah dz.s. dozvolio da zene mogu izaci, a sto je dokaz za pokrivanje lica. Dzilbab muslimanka treba nositi i u svojoj kuci kada se nalazi u odvojenim sobama dok je u kuci prisutan stranac (ako kuca nema odvojene djelove za zene), zato sto je A'isa r.a. klanjala u svojoj kuci u dzilbabu.

ebubesiir
Mlađi član
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Jan 23, 2006 4:24 am
Lokacija: kairo
Kontakt:

Post od ebubesiir » Pet Jan 27, 2006 6:04 am

Zene treba da kada su u tudim kucama, dok su u kucama prisutni muskarci (ako ta familija ne izvrsava potpuno ove Serijatske propise) da imaju na sebi dzilbab i himar (moze biti podignut sa lica), zato sto se moze desiti da se zastor tj. vrata otvore pa da se na taj nacin pocini Haram, a Poslanik s.a.v.s. kaze; “Zena koja ukloni svoju odjecu, van kuce svoga muza pokidala je hidzab izmedu nje i njenog Gospodara.” (T., Abu D., Ibn M., H.)

Zenama je Haram da imaju na sebi usku odjecu i da pokazu ista drugo do samo lice, kosu, vrat, ruke, isl. drugim muslimankama. Ovo napominjemo zato sto je obicaj da se moderanke skidaju u uskoj, providnoj i previse otvorenoj odjeci pred drugim muslimankama, sto je Haram. Muslimankama je Haram da oblace ovakvu vrstu odjece pred drugim muslimankama, sto je dokaz za pokrivanje lica.


NAPOMENA Ovi Hadisi koje smo naveli su samo dio Hadisa koji su Serijatski dokaz da je pokrivanje lica Vadzib a ne mustehab, a u nastavku se navode ostali Hadisi i dokazi. Pokrivanje lica je Vadzib zato sto je pokrivanje lica naredio Allah dz.s., te znamo da Sunnet Poslanika s.a.v.s. znaci prakticno objasnjenje Kur’ana, a kao sto smo vidjeli svi Hadisi su dokaz za pokrivanje lica. Pokrivanje lica a ostavljanje ociju otkrivenim (tj. da se propisi Hidzaba ne odnose na oci) takode nije dozvoljeno, i za otkrivanje ociju ne postoji direktan dokaz iz Hadisa. Otkrivanje i to samo jednog oka je dozvoljeno u nuznoj potrebi (kao sto se vidi iz prakse i misljenja Ashaba i Tabijina), kao kada se ne vidi put kojim se krece, isl., a otkrivanje oba oka moze biti dozvoljeno muslimankama npr.; dok su u borbi u Dzihadu, djelimicna sljepoca, isl.

Kada sve ove dokaze saznamo (i druge) onda se donosi zakljucuk; Neshvatljivo je da neki bolje poznaju propise Serijata 1.400 god. poslije Poslanika s.a.v.s. i Ashaba koji su bili zivi svjedoci Objavljivanja Kur’ana. Te da podsjetimo i damo nasihat da je Poslanik s.a.v.s. licno poducavao Ashabe a ne odredene Bid’a 'autoritete’, itd., te zato vjernik zna sta je Istina i koju stranu slijediti.

Mucalo_17
Mlađi član
Postovi: 50
Pridružio se: Uto Sep 20, 2005 8:54 pm

Post od Mucalo_17 » Pon Jan 30, 2006 11:25 am


Senad
Veteran
Postovi: 1054
Pridružio se: Čet Apr 21, 2005 7:43 am
Lokacija: Doboj Istok
Kontakt:

Post od Senad » Uto Jan 31, 2006 6:15 pm

Avret
Avret žene su dijelovi tijela koja moraju biti pokrivena. Aiša (r.a) prenosi da ju je jednom njena sestra Esma (r.a) posjetila dok je Poslanik (s.a.w.s) bio kod kuce. On se onda okrenuo od nje i rekao, "O Esma, kada žena dostigne pubertet (tj. kada dobije prvu menstruaciju), nije dozvoljeno da otkrije bilo koji dio osim ovog." Poslanik je potom pokazao na svoje lice i ruke. (prenosi Ebu Davud).

Definicija onoga što cini lice moze se naci u drugom hadisu: "Poslanik (s.a.w.s) je prešao rukom s cela do brade i od obraza do obraza." (prenosi Ebu Davud).
Važno je napomenuti da uši također moraju biti pokrivene, jer one nisu dio lica, nego dio glave, kao što je Poslanik rekao: "Dva uha su dio glave." (prenosi Tirmizi).

Nije dozvoljeno otkriti vrat i grudi. Mahrama mora pokriti cijelu glavu, ukljucujuci uši, svu kosu, vrat i grudi. To je jasno receno u Allahovim rijecima:
"A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi ista osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima…"
(An-Nur 24:31)

"O Vjerovjesnice, reci ženama svojim, i kcerima svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako ce se najlakše prepoznati pa nece napastovane biti. A Allah prašta i samilostan je." (Al-Ahzab 33:59)

ebubesiir
Mlađi član
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Jan 23, 2006 4:24 am
Lokacija: kairo
Kontakt:

Post od ebubesiir » Uto Jan 31, 2006 11:18 pm

"Avret žene su dijelovi tijela koja moraju biti pokrivena. Aiša (r.a) prenosi da ju je jednom njena sestra Esma (r.a) posjetila dok je Poslanik (s.a.w.s) bio kod kuce. On se onda okrenuo od nje i rekao, "O Esma, kada žena dostigne pubertet (tj. kada dobije prvu menstruaciju), nije dozvoljeno da otkrije bilo koji dio osim ovog." Poslanik je potom pokazao na svoje lice i ruke. (prenosi Ebu Davud)."
brate ALLAH da te cuva ovaj hadis je najjaci argument onih koji kazu da nikab nije vadzib ali ovaj je slab,a i da nije slab je derogiran,a ALLAH NAJBOLJE ZNA

Odgovori