Pitanja i odgovori

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 20, 2008 6:08 pm

Bracni odnosi pri punom mjesecu

Pitanje:

Selam alejkum!

Da li smiju muz i zena imati odnose kada je pun mjesec?
Ve alejkumusSelam!


Odgovor:

We alejkumusSelam,

U Kur'anu i sunnetu nema serijatski validnog dokaza koji zabranjuje da u tom periodu je zabranjen intimni odnos. A Allah najbolje zna.

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Jan 26, 2008 6:41 am

Izlazenje iz vjere

Pitanje:

Selam alejkum!

a)
Ako kazes "ona nije moja sestra/brat ili kad ona/on bude izasla/izasao iz ove kuce onda mozemo biti muslimani", dali takve rijeci mogu te izbaciti iz vjere..?

b)
Mozes li mi nabrojati koje su to stvari sto te mogu odbaciti iz vjere..?


Odgovor:

We alejkumus-Selam,

a)

Ovakve rijeci ne dolikuju da se koriste medju muslimanima,pogotovo vjernicima.Pretezno se izgovaraju u stanju srdzbe ili ljutnje,kada sejtan ima najjaci uticaj na covjeka.Treba bit oprezan glede ovih izraza.

b)
Djela koja izvode iz vjere su:

A: Ko pripise sudruga Allahu u obozavanju i pocini na taj nacin sirk

B: ko izmedju sebe i Allaha postavi posrednika,njima se moli,od njih zauzimanje trazi i na njih se oslanja.

C: Ko mnogobosce ne smatra nevjernicima,sumnja u njihovo nevjerstvo ili njihov put drzi ispravnim,postaje nejvjernik

D: Ko vjeruje da je necija uputa pored Poslanikove upute bolja ispravnija i potpunija,ili da je neciji zakon bolji od Poslanikovog postaje nevjernik

E: Ko ne podnosi neki od propisa s kojima je dosao Poslanik alejhisSelam pa makar ga u praksi sprovodio postaje nevjernik

F: Ko se izigrava s necim od Poslanicke vjere,ili se ismijava vjerskom nagradom ili kaznom,postaje nevjernik

G:Sihr-carolija.Ko se time bavi ili je tim djelom zadovoljan,postaje nevjernik

H: Ko podrzava nevjernike i potpomaze ih protiv muslimana,postaje nevjernik

I: Ko vjeruje da je pojedinim ljudima dozvoljeno da izadju iz okvira serijata,postaje nevjernik

J: Ko se okrene od Allahove vjere,ne trudeci se da je spozna i shodno njoj djeluje,postaje nevjernik

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Feb 07, 2008 4:08 am

Nosenje zapisa

Pitanje: Kada se nekome od nas rodi djete, obicaj je da mu se na papir napise neka od dova iz Kur'ana i sveze za nadlakticu ili objesi za vrat, i djete, stvarno, nakon toga izgleda dobro. Pa, da li je dozvoljeno da se radi spomenuto?


Odgovor: Vjesanje zastitnih dova ili drugog napisanog nije dozvoljeno, svejedno radilo se o starima ili mladima, jer to nalikuje vjesanju zapisa, a Allahov poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio je vjesanje zapisa. Ukoliko ti zapisi ...

budu sacinjeni od lazi i izmistjotina, ili talismana, ili budu sadrzavali nekakav nerazuman govor, ili sejtanska imena, ili imena dzina, ili nekakva nepoznata imena i drugo, takvi zapisi su haram, jer suprostavljaju se ispravnom vjerovanju i po konsenzusu muslimana sigurno vode u sirk.

Ukoliko zapisi budu sacinjeni od Kur'ana ili serijatskih dova, ispravno misljenje, od dva misljenja medju Islamskim ucenjacima, jeste da vjesanje takvih zapisa, takodje, nije dozvoljeno, jer putem njega moze doci do vjesanja zapisa koji su haram.

Ako se narodu otvore vrata s ovom stvari, vremenom ce poceti stavljatl i ono sto nije dozvoljeno. Ovo s jedne strane gledista. S druge strane gledista: Stavljanje zapisa sacinjenih od Kur'ana dovodi do omalovazavanja samog Kur'ana, jer malo djete, stalno je izlozeno necistoci, ulazi u nuznik i na taj nacin ulazak s Kur'anom na takva mjesta dovodi do omalovazavanja plemenitog Kur'ana.

Cinjenica da se dijete nakon toga dobro osjeca ili da time postize izlijecenje od neke bolesti ne ukazuje na dozvoljenost te stvari. Ponekad smirenost i izlijecenje bolesnika nakon stavljanja slicnih zapisa podudari sa Allahovom odredbom (tj. Uzviseni Allah je istom covjeku odredio ozdravljenje), dok ljudi misle da je izlijecenje doslo s tim zapisom.

Dok ponekad to ozdravljenje moze da bude prividno i moze da postepeno dovede do kazne, upadajuci u stvari koje su vece zlo od samog tog vjesanja zapisa. Dakle, spomenuto nije dozvoljeno, jer postepeno moze odvesti u teze stvari koje za sobom povlace kaznu, a izlijecenje moze da se podudari s Allahovom odredbom i da nema nikakve sa vjesanjem zapisa, dok Ijudi mislivsi da je u zapisu lijek mogu biti dovedeni u smutnju i iskusenje.

( El-Multeka min fetava es-sejh Salih el-Fevzan, 1/166-168)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sre Feb 13, 2008 4:29 am

Pojasnjenje o snovima

Pitanje:
Esselamu alejkum werahmetullahu weberekatuhu!
Sanjao sam dva puta našeg poslanika MUHAMEDAs.a.w.s.i jedan put đennetska vrata, molim odgovor s komentarom.


Odgovor:

Ve alejkumusSelam,

Ono sto je bitno jeste spomenuti predaju u kojoj se kaze da se sejtan ne moze prikazati u liku Poslanika. Savjetujem ti da preslusas audio predavanje o snovimaprof.Halila Makica.Putem istoga ces se upoznati sa propisima koji su vezani za snove, ko i na koji nacin moze tumaciti snove.

Ucenjak Muhammed ibn Sirin, rekao je:˝Ne mora sve sto covjek sanja biti tacno, tacno je ono sto ti dodje od Allaha preko meleka koji je zadužen za san, koji se zove Ruhail, a on to donosi iz Levhi Mahfuza. Neki kazu da se melek zadužen za san zove Sidikun.

Ashab Ebu Derda je rekao: ˝Kada zaspe covjek, uzdigne se njegov duh prema nebesima sve dok na stigne do Arsa, pa ako je ta osoba cista po serijatsko-pravnim propisima dozvoli joj se da ucini sedzdu˝. Neki poslanici su primali Objavu iskljucivo putem sna.

Ucenjak Abdul Gani Nablusi se bavio raznim islamskim disciplinama. On o snovima kaze:
˝Snovi se dijele na lazne i istinite.

Laznih je sest grupa;

1. govor duse (nefs), njene ambicije i preokupacije,
2. san zvani hulm. To je onaj san koji se sanja kada covjek zaspi necist. Takav san se ne komentarise.
3. snovi koji dolaze kao zastrasivanje i sl. od strane sejtana.
4. lazni san kojeg sejtan pokazuje. Takav san i ne treba ubrajati u snove.
5. snovi koji nastaju zbog poremecaja u ljudskom tijelu npr. visoke temperature i dr.
6. snovi koje izazivaju bolovi, tj koji su rezultat ljudskih bolova.

Istiniti snovi se dijele na pet grupa:

1.san koji je jasno istinit i on je dio vjerovjesništva, kako kaže Uzvišeni: ˝Allah je obistinio san svoga Poslanika da će ući u Sveti Mesdžid˝.Ovo se odnosi na san Muhammeda a.s.; ovakav san se ne tumači. Takav je bio i san Ibrahima a.s. u kome je vidio da treba sina da žrtvuje.

2. dobar san koji je radost od Uzvišenog Allaha kao što kaže Poslanik Muhammed a.s.:˝Najbolje što od vas neko može usniti je da sanja svoga Gospodara, Njegova Vjerovjesnika ili svoje roditelje muslimane˝.

3. san kojeg ti pokaže melek koji se zove Sidikun prema onome kako ga Allah dž.š. poduči iz ˝Majke knjige˝.On pomoću mudrih primjera za svaku stvar pokazuje to znanje.

4. san koji se zove mermezeh, tj. Onaj san kojim se aludira. On ide preko duša (Ervah). Ovi snovi se tumače.

5. san kojega treba tumačiti potpuno suprotno. Jasno je da se ovdje misli na pojedine snove.

Iz kur'anskog teksta se vidi da ima direktnih (Ibrahim a.s.) i indirektnih (Jusuf a.s.) snova. Muhammed a.s. je rekao:˝Ispričaj san svojoj dragoj osobi ili lebibu˝.

Često je Muhammed a.s. pitao ashabe je li ko šta lijepo sanjao. I sam je ispričao mnoge svoje snove. Zaveo je učenje ezana u šerijatu na osnovu sna hazreti Omera, r.a. i još jednog ashaba. Iz toga se vidi koliko je držao do pravog sna.

O fenomenu sna bi se moglo dugo govoriti, skrećući pažnju da se preko sna i u akaidskom smislu može mnogo naučiti. Tako npr. Kad sanjamo bilo šta tad smo svojim razumom uvjereni da je to realnost, a kada se probudimo vidimo da nije tako.

Nije li razum tada u zabuni za vrijeme sna? Šta ako je ovaj svijet u budnom stanju sličan snu ili je možda vrsta sna pa je razum zbunjen i misli da je ovo što vidi realnost. Neće li se možda desiti istinsko buđenje u na smrtnom času, pa će se onda pojaviti stvarna realnost.

Ja licno nisam od onih kojima je dato znanje tumacenja snova, tako da bih se suzdrzao od komentara, uz preporuku da se obavezno preslusa audio predavanje navedeno u gornjem dijelu teksta. A Allah najbolje zna!


Na pitanja odgovorio prof. Jasmin Djanan!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Feb 28, 2008 4:58 am

liječenje bioenergijom, parapsihološkim tretmanima, vidovitošću i salijevanjem strave.

Pitanje:
Dozvolite mi da vam se putem E-maila obratim u želji da mi, shodno vašim mogućnostima, pojasnite par stvari koje me muče već duže vremena. Ja sam inače diplomirani inžinjer elektrotehnike. Nastojim svakim danom da se uz stručno obrazovanje, obrazujem u islamskim znanostima i da spoznam svoga Stvoritelja Allaha, dž.š. Međutim, iskušenja na koja nailazim sve su veća i veća.
U posljednje vrijeme sam okupiran alternativnom medicinom tj. liječenjem bioenergijom, parapsihološkim tretmanima, vidovitošću i salijevanjem strave.
Vjerovatno vam je poznato da se u skoro svim medijima non-stop vrte oglasi o osobama koje liječe alternativnom medicinom ”sve vrste bolesti”, skidaju sihire i otkrivaju počinioca. Jednom sam prisustvovao takvom liječenju. Jedan parapsiholog liječio je moju rodicu. Zbunilo me da je koristio zbirku dova, zatim neke kristale, svoju bioenergiju i vidovitost. Iako je učio određene dove iz zbirke, nisam vidio da uzima abdest, a u pauzama liječenja često je u razgovoru koristio psovke.
Uprkos svemu, njegovi pacijenti tvrde da su oduševljeni tretmanom, da mnogi padaju u trans tokom liječenja, da povraćaju, da odgovore na upit ”ko te je poslao” i spomenu osobu koja je sihr napravila itd. Desi se da pacijent dođe u kolicima, a ode na svojim nogama.
Dalje, vidio sam kako rade one osobe koje salijevaju stravu i iz figurica čitaju sudbinu. I one, također, uče sure iz Kur‘ana. Na osnovu svega viđenog ostajem zbunjen, jer sve to dolazi u sukob sa mojom spoznajom da Kur‘an mogu učiti samo čiste osobe, pod abdestom. Da li je moguće da Allah, dž.š, nadari pojedine osobe da bioenergijom liječe druge, da izgone džine, otkrivaju tajne itd. Neka vas Allah, dž.š, nagradi za vaš trud!


Odgovor:
Da bi se odgovorilo na vaše pitanje bilo bi potrebno daleko više prostora od onog koji ova rubrika dozvoljava. Ipak, mogu ukratko kazati da alternativna medicina može biti prihvatljiva, s islamske tačke gledišta, ukoliko nije u suprotnosti sa islamskim principima. Čini mi se, a Allah, dž.š, najbolje zna da je većina onoga što u naše vrijeme nazivamo alternativnom medicinom, kao što je liječenje bioenergijom, parapsihološkim tretmanom, vidovitošću, salijevanjem strave itd., povezano sa lošim džinima. To znamo po tome što loši džini postavljaju ljudima, kao uslov za suradnju, da čine određene velike grijehe među kojima su i oni koji izvode iz vjere. Tako možemo vidjeti da osobe koje se bave alternativnom medicinom čine određene grijehe, ponekad čak i nelogične. Npr. nelogično je da osoba koja inače ne klanja koristi pri liječenju ajete, dove, prije liječenja klanja dva rekata i tome slično. Osobe koje surađuju sa šejtanom i lošim džinima prepoznat ćemo po tome što krše šerijatske propise: npr. piju, psuju, ne klanjaju itd, a koriste se dovama, ajetima, klanjaju dva rekata prije liječenja itd. Te osobe, ustvari, ne upućuje dove Allahu, dž.š, ne klanjaju Njemu, nego svojim džinima i šejtanima koji im pomažu. Ne treba da nas zavara ako te osobe budu uspješne u liječenju, pošto im suradnja s džinima omogućava tu uspješnost. Ukoliko je npr. džin napao neku osobu pa je ta osoba postala paralizovana, sihirbaz (koji se predstavlja kao alternativni medicinar) uspjet će je izliječiti jer će ga džin poslušati i napustiti tu osobu, ili će ga on preko drugih džina s kojima surađuje na to prisiliti.
Treba istaći da, ponekad, osobe koje se bave alternativnom medicinom ne znaju da im ta snaga i sposobnost dolazi od džina. One, jednostavno, samo znaju da kada urade nešto (uglavnom se radi o određenim velikim grijesima) dolazi im određena energija, snaga, sposobnost i one osjećaju da su u stanju da liječe. Isto tako, ono što danas nazivamo alternativnom medicinom nije uvijek grijeh, jer ukoliko nije u suprotnosti sa islamskim principima, tada je ta medicina dozvoljena, a osoba koja se takvom medicinom bavi nije sihirbaz.
Ovdje je potrebno posebno naglasiti da sva izlječenja u kojima su uspješni sihirbazi mogu se, uz Allahovu, dž.š, pomoć, postići i na halal način. Mi i u našoj sredini imamo one koji liječe u skladu s Kur‘anom i sunnetom. Njih ćemo prepoznati lakše ukoliko pročitamo knjigu Vehida Abdusselama Balija ”Oštri mač u borbi protiv zlih sihirbaza” i mr. Muharema Štulanovića ”Liječenje Kur‘anom”.
Treba istaći da džinu koji progovori iz osobe ne treba uvijek vjerovati, jer možda laže. Ako je džin učinio takav grijeh i ušao u čovjeka on je sigurno spreman i da slaže kako bi napravio još veći nered.

priredio: dr. Šukri H. Ramić

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Feb 28, 2008 5:03 am


Pitanje:
Šta treba učiti da bi se dijete zaštitilo od uroka?


Odgovor:
Treba mu proučiti dovu: ”U'izuke (za žensko u‘izuki) bi kelimatillăhit-tămme min kulli šejtănin ve hămme ve min kulli ‘ajnin lămme.” (Tražim zaštitu za tebe Allahovim savršenim riječima od svakog šejtana i otrovnih životinja i insekata i od urokljiva oka.) (Tirmizi, Sunen, ”Kitabut-tibb”, br. 2060) Ovu dovu učio je Poslanik, s.a.v.s, svojim unucima Hasanu i Husejnu i govorio da ju je i Ibrahim, a.s, učio svojim sinovima Ismailu i Ishaku. (Vidi: Ebu Davud, Sunen, ”Kitabus-sunne”, br. 4737) Isto tako, osoba kojoj se nešto svidi kod druge osobe treba joj dovu proučiti kako bi je zaštitila od svoga uroka. To je posebno važno za osobe koje su urokljive.

priredio: dr. Šukri H. Ramić

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Feb 28, 2008 5:21 am

Dali se je dozvoljeno batinanje?
Pitanje:
U mom kraju sve je učestalija pojava liječenja Kur'anom osoba koje imaju duševnih problema. Tom prilikom pojedine hodže koriste se batinanjem. U nekoliko slučajeva, zbog batinanja, neke osobe su bile povrijeđenem zbog čega su morali intervenisati i ljekari – ortopedi i traumatolozi. Skoro je jedan takav slučaj rodbina prijavila i policiji. Molim vas, o kakvoj metodi je riječ i ima li ona uporište u islamskom učenju?


Odgovor:
Preventivno liječenje i liječenje nakon oboljenja, psihičkog i fizičkog, je obaveza (vadžib). Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: 'Za svaku bolest postoji lijek, pa ako se upotrijebi odgovarajući lijek – dođe do ozdravljenja, s Allahovom dozvolom.' (Muslim)
U drugom hadisu Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: 'Liječite se, jer Uzvišeni Allah nije dao bolest a da za nju nije odredio lijek, izuzev jednog, a to je starost.'(Ebu Davud i Tirmizi)
Uzvišeni Allah kaže: 'Mi objavljujemo u Kur'anu ono što je lijek i milost vjernicima.' (El-Isra', 82.)
Učenje rukje (kur'anskih ajeta i dova kojim se upućuje molba Uzvišenom Allahu za izlječenje) je propisani vid liječenja. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je podučavao rukji za izlječenje od bolova i temperature. (Tirmizi) Allahov Poslanik, s.a.v.s., podučavao je i svoju porodicu, učeći rukju za zaštitu, tako što bi svojom desnicom dotakao bolesnika i rekao: 'Allahu, Gospodaru ljudi, otkloni bolest i izliječi, jer si Ti onaj koji daješ ozdravljenje, nema lijeka osim Tvoga, lijekom koji će ukloniti bolest.' (Buharija)
Za ispravnoist rukje uvjeti su: da se liječenje izvodi upotrebom jasnih i razumljivih riječi, da liječenje ne bude nečim (riječima, djelom) u čemu je kufr, ili širk, i da se ne upotrebljava zakletva kojom se garantuje izlječenje, nego to treba biti u vidu dove Allahu, dž.š., jer samo On određuje ozdravljenje.
Dozvoljena rukja može biti na sljedeće načine: Učenjem Kur'ana bolesniku ili određenih dova koje se upućuju Allahu, dž.š. Dozvoljeno je puhanje učača u pravcu bolesnika. Dozvoljeno je i da učač prouči rukju na vodu koju bolesnik popije, ili se njome okupa, jer je to postupak Aiše, r.a. (Kurtubi, El-Džami'u li ahkamil-Kur'ani, 10/318).
Bolesnik može i nositi uza se papir na kojem je rukja ispisana, jer je Omer, r.a., to činio kada se radilo o maloj djeci, a odrasliju djecu bi podučavao da uče: 'Utječem se Allahu ovim potpunim riječima od Njegove ljutnje i Njegove kazne, od zala šejtanskih i njihovog prisustva.'(Ebu Davud i El-Džami'u od Kurtubija, 10/319). Dozvoljeno je osobi u stanju džunupluka, i hajza ili nifasa, da nosi taj papir, ali ga neće doticati bez omota. Također je dozvoljeno da se uzme naknada za liječenje, a dokaz je hadis u kojem je jedan od ashaba proučio oboljelom El-Fatihu, pa je bolesnik ozdravio, a učač je uzeo naknadu - 30 ovaca. Poslanik, s.a.v.s., je to odobrio. (Buharija i Muslim)
Onaj ko uči rukju treba da ima iskren nijjet, da bude bogobojazan i da on, zajedno s bolesnikom, uputi iskrenu dovu Allahu, dž.š., za ozdravljenje. Zatim, da uči određene kur'anske ajete, poput Ajetul-kursije, sura: El-Fatihe, El-Felek, En-Nas i drugih, te da traži od Allaha Uzvišenog pomoć, utočište i zaštitu od džina. Učač će zatražiti od džina da izađe i prestane s uznemiravanjem te osobe (Ahmed u Musnedu). Dozvoljeno je učaču da priziva prokletstvo na džina koji odbija da prestane s uznemiravanjem osobe koja traži lijek u učenju i da napusti njeno tijelo. Također mu je dozvoljeno i da upotrijebi udarce koji neće ostaviti posljedice na tijelu oboljelog, pod uvjetom da ti udarci imaju efekta, da su korisni u borbi protiv džina, te da, u isto vrijeme, ne nanose štetu bolesniku. To je evidentno onda kada ti udarci ne ostave traga, tj. ozljeda na oboljelom, ali ako ti udarci nanose štetu, kao što ste Vi naveli u svom pitanju, onda nije dozvoljena njihova upotreba. Allahov Poslanik, s.a.v.s., je zabranio svaki vid nanošenja štete i naredio je da se šteta mora otkloniti.

priredio: dr. Šukri H. Ramić

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Feb 28, 2008 6:15 am

Pojava vjetrove u toku namaza
Pitanje:
Hvala Allahu, već nekoliko godina redovno obavljam namaz i prakticiram islam koliko mogu. Međutim, u posljednje vrijeme, čim stupim na namaz javljaju se vjetrovi koje jednostavno ne mogu zaustaviti. Po nekoliko puta obnavljam abdest misleći da će prestati, ali uzalud. Šta mi savjetujete?


Ibn 'Abbas, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Nekome od vas dolazi šejtan dok je u namazu, pa puše u pravcu njegove zadnjice, a njemu se učini da je izgubio abdest, a on ga nije izgubio. Pa ako mu se to bude dešavalo, neka ne prekida namaz, osim ako čuje zvuk (puštanja vjetra), ili osjeti (neugodan) miris.“ (Bezzar, a sličan hadis bilježe i Buharija i Muslim. Pogledaj Subulus-selam, 1/149)
Musallija neće prekidati namaz u spomenutoj situaciji, osim ako bude siguran (čuje zvuk ili osjeti neugodan miris) da je izgubio abdest. U suprotnom, on se neće obzirati na sumnje i pretpostavke, nego će nastaviti da klanja namaz, i namaz mu je ispravan. Ako se uvjeri da zaista dolazi do puštanja vjetra, onda se ta osoba tretira kao sahibi 'uzr (osoba posebnog statusa koja ima šerijatsko opravdanje jer joj se stalno dešava ono što kvari abdest) i ona će abdestiti za svako namasko vrijeme onda kad ono nastupi i u tom periodu može klanjati namaze, bez obzira na puštanje vjetra u toku namaza. Konsultujte se i s ljekarom, jer se možda radi i o nekom problemu koji se može određenom terapijom riješiti.

priredio: dr. Šukri H. Ramić

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pon Mar 24, 2008 2:27 am

Nekoliko hadisa o hidžami.

Pitanje: Ako mi mozhete navesti par hadisa o hidzami i njenim koristima...


Odgovor: Hidžama je vid poslaničkog liječenja odstranjivanjem nečiste krvi iz organizma na specifičan način. U Poslanikovom  sunnetu navode se brojne predaje koje aludiraju na vrijednost i propise hidžame. Možemo ih svrstati u nekoliko narednih poglavlja:

Prvo: Allahovi meleki su oporučili Poslaniku  hidžamu
Ibn Abbas prenosi da je Resulullah  kazao: “Nisam prošao pored skupine meleka, u noći Isra, a da mi nisu oporučili: ‘O Muhammede, prihvati se hidžame.’” Tirmizi, (2053), Ibn Madže, (3542), Hakim, 4/209. Hakim i Zehebi ovu predaju smatraju vjerodostojnom. U drugom predanju stoji: “O Muhammede, naredi svome ummetu da čine hidžamu.” Tirmizi, (2052), Ibn Madže, (3544), Bezzar, 3/388 (El-kešf), sa ispravnim lancem prenosilaca. Ova predanja ukazuju na milost meleka prema ovome ummetu, želeći mu svako dobro, oporučujući mu hidžamu.

Drugo: Hidžama je najbolji lijek
Enes b. Malik prenosi od Poslanika : “Najbolji lijek kojim se možete liječiti je hidžama.” Muslim (1577), Tirmizi, (1278), Ahmed, 3/174, Ibn Sad, 1/443.-444. U drugom hadisu stoji: “Ono čime se liječite ako u njemu, uistinu, ima lijeka onda je u hidžami.” Buhari, (5697), Muslim, (2205). Međutim, neki učenjaci smatraju da se ove predaje odnose na stanovnike Hidžaza i drugih toplih krajeva. U hadisu koji prenosi Džabir Poslanik  kaže: “Uistinu u hidžami ima lijeka.” Muslim, (2205), Ibn Hibban, 3/440, Ebu Jala, (2037), Hakim, 4/409, Bejheki, 3/387.

Treće: Hidžama u određenim vremenima ima posebne odlike i daje (posebno) efikasne rezultate
Ebu Hurejre kaže da je Allahov Poslanik  rekao: “Ko učini hidžamu sedamnaestog, devetnaestog ili dvadeset prvog dana (lunarnog mjeseca), bit će mu lijek od svake bolesti.” Ebu Davud, (3861), Tirmizi, (2053), Ibn Madže, (3551) slično tome, Hakim, 4/210 sa vjerodostojnim lancem prenosilaca. U drugoj predaji spominje se samo sedamnaesti dan. Hakim, 4/210. Hakim i Zehebi su ga ocijenili vjerodostojnim po Muslimovim kriterijima. Tako je Resulullah  činio hidžamu ovim danima. Tirmizi, (2051) i u Eš-šemailu, (313), Hakim, 4/210 sa ispravnim lancem prenosilaca. U jednom hadisu Poslanik  preporučuje činjenje hidžame ponedjeljkom, utorkom i četvrtkom. Ibn Madže, (3552, 3553) i Hakim, 4/409 sa dobrim lancem prenosilaca.

Četvrto: Hidžama nije poželjna u određenim vremenima
Resulullah  je zabranio činjenje hidžame srijedom, petkom, subotom i nedjeljom. Ibn Madže, (3552, 3553) i Hakim, 4/409 sa dobrim lancem prenosilaca. U drugoj predaji Resulullah  kaže: “Ko učini hidžamu srijedom ili subotom, pa ga pogodi šuga, neka ne krivi, nikoga osim sebe.” Bezzar, 3/388 (El-kešf). Vidjeti, također Zadul-mead, 4/61.

Peto: Hidžamu čine žene kao i ljudi
Ummu Seleme, žena Allahovog Poslanika , zatražila je od njega  dozvolu da sebi učini hidžamu, pa joj je dozvolio. Muslim, (2206), Ebu Davud, (4105), Ibn Madže, (3545). Vidjeti komentar imama Kurtubija na ovu predaju u El-mufhimu, 5/596. U drugoj verziji se navodi da je to bila Aiša, r.a., Hakim, 4/209.-210. Hakim i Zehebi su ovaj hadis ocijenili vjerodostojnim.

Šesto: Hidžama se može činiti na različitim dijelovima tijela
Prenosi se da je Resulullah  činio hidžamu na glavi (općenito), na sredini glave, sa obje strane vrata, ispod potiljka, na kuku i stopalu. Buhari (5700), Ebu Davud (3559, 3860, 3861), Ibn Madže, (3546, 3548, 3550), Tirmizi, (2051), Ibn Huzejme, (2658, 2659, 2660) sa vjerodostojnim lancima prenosilaca. Tako je Allahov Poslanik  svakome ko bi se požalio na glavobolju kazao: “Učini hidžamu.” Ebu Davud, (3858) sa dobrim lancem prenosilaca. U drugom hadisu Poslanik  kaže: “Kada nastupe jake žege olakšajte sebi hidžamom, da ne bi nekome porastao krvni pritisak pa ga to ubilo.” Hakim, 4/212. Hakim i Zehebi su ovaj hadis ocijenili vjerodostojnim

mr. Safet Kuduzović

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Maj 04, 2008 10:51 pm

Veza između tumačenja
snova i njihovog ostvarenja


Pitanje:
Tumačenje snova je stvar koja me posebno
privlači. Čuo sam da tumačenje sna
može biti uzrokom njegovog ostvarenja.
Da li je to tačno? I kada se može reći za
tumačenje da je ispravno?


Odgovir:
Kolegij za fetve na portalu islamweb.
net, br. fetve br. 15785

Hvala Allahu i neka je mir i spas na
posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu
alejhi ve sellem. Ebu Davud i
drugi autori hadiskih zbirki zabilježili
su hadis od Ebu Rezina, radijallahu
anhu, u kome se kaže da je Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem, rekao: “San lebdi
na nozi ptice sve dok se ne protumači,
a kada se protumači, ostvari se.’’ Mislim
da je još rekao: “Ne pričaj svoj san osim
onome koga voliš i onome čije mišljenje
ima svoju težinu.’’ Autor Avnul-ma’buda,
poznatog komentara na Ebu Davudov
Sunen, ovaj hadis tumači na sljedeći
način: “San se ne može vezati za neku
posebnu formu niti mu se može pripisati
neko posebno stanje. On je nestabilan
i promjenjiv. Zato se za njega i kaže da
lebdi na nozi ptice, jer ono što se nalazi
na ptičijoj nozi, teško da može ostati
i zadržati se na tom mjestu. Tek kada
se protumači, dobiva stalnu formu, ali
kada se protumači na ispravan a ne na
bilo koji način. Rekao je imam Nevevi:
’Nije tačno da će se san ostvariti nakon
prvog ili bilo kojeg tumačenja, nego nakon
prvog ispravnog tumačenja.’’’ Prema
tome, poželjno je da onaj ko usnije lijep
san, svoj san ispriča dragoj osobi i da
njegovo tumačenje traži od osobe koja
zna tumačiti snove. Što se tiče ružnih
snova, njih je zabranjeno prenositi i
prepričavati, na što upućuju vjerodostojni
hadisi u kojima također stoji da oni
neće nauditi onome ko ih usnije. (Izvor:
www. islamweb.net)

Preveo i prilagodio:
Mr. Semir Imamović
Poslednja izmena od Yassin u Ned Maj 04, 2008 10:56 pm, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Maj 04, 2008 10:55 pm

Ružni snovi
Pitanje:
Šta je razlog pa da čovjek konstantno
sanja ružne snove, da u njegovim snovima
dominiraju mrtvački motivi, a redovno uči
Kur’an i dove propisane pred spavanje?
Može li to imati ikakve veze sa sihirom
koji mu je napravljen nekada u prošlosti?


Kolegij za fetve na portalu islamweb.
net, br. fetve br. 4473
Hvala Allahu i neka je mir i spas na
posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu
alejhi ve sellem. Razlog i glavni
krivac ružnih snova je šejtan. On jednostavno
želi putem takvih snova rastužiti
i ražalostiti vjernike, ali im ne može
nauditi, osim ako to Allah bude htio.
Prenosi Muslim od Džabira, radijallahu
anhuma, da je neki čovjek došao kod
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i
rekao mu da je sanjao kako mu je neko
odsjekao glavu. Poslanik, sallallahu alejhi
ve sellem, samo se nasmijao i rekao:
“Kada se šejtan poigra sa nekim od vas
u snu, neka nikome ne govori o tome.’’
Muslim, također, bilježi od Ebu Katade,
radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem, rekao: “Lijepi snovi
su od Allaha, a ružni snovi su od šejtana.’’
Najbolji način da se čovjek sačuva ovakvih
snova jeste da redovno prakticira
zikrove koji su propisani pred spavanje,
uči ih sa razmišljanjem i bude ubijeđen
u njihovu korist i Allahovo čuvanje
onoga ko ih bude učio. Ako i pored toga
takvi snovi ne prestanu, nastavit će se
pridržavati Poslanikovih, sallallahu alejhi
ve sellem, uputstava, svjestan da mu
ti snovi, ma kakvi bili, neće i ne mogu
nauditi. Ebu Seleme ibn Abdur-Rahman
priča: “Imao sam takve snove da sam se
poslije njih redovno osjećao bolesnim.
Sreo sam Ebu Katadu, radijallahu anhu,
i ispričao mu šta mi se dešava, a on mi je
rekao: “I ja sam imao iste probleme sa
snovima sve dok nisam čuo Poslanika,
sallallahu alejhi ve sellem, kada je rekao:
’Lijepi snovi su od Allaha. Kada usnijete
nešto lijepo, ispričajte to samo vama
dragim osobama, a kada usnijete nešto
ružno, puhnite na lijevu stranu tri puta,
utječite se Allahu od zla šejtana i nikome
ne pričajte šta ste sanjali.’’’ (Muslim) U
jednoj od verzija kaže se: “Neka promijeni
stranu na kojoj je ležao.’’ U drugoj,
Muslimovoj verziji, koju on bilježi od
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, stoji:
“Kada usnijete nešto ružno, ustanite i
klanjajte.’’ Prema tome, ko bude sa njao
ružne snove, i uradi svih pet stvari:
zatraži zaštitu od Allaha, dželle šanuhu,
od šejtana i zla snova, puhne tri puta na
lijevu stranu, promijeni stranu na kojoj
je ležao, ustane i klanja i nikome ne
bude pričao svoj san, ti snovi mu neće
nauditi, bez obzira koliko uznemirujuće
i deprimirajuće djelovali. Muslim je
zabilježio od Ebu Seleme da je rekao:
“Sanjao sam snove koji su mi bili teži od
brda, a kada sam čuo za ovaj hadis, prestao
sam se opterećavati njima.’’ (Izvor:
www. islamweb.net)

Preveo i prilagodio:
Mr. Semir Imamović

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Maj 04, 2008 11:02 pm

Poklanjanje Kur’ana
nemuslimanu


Pitanje:
Da li je dozvoljeno pokloniti Kur’an
nemuslimanu?


Odgovor:
Prof. dr. Halid el-Mušejkih

Hvala Allahu i neka je mir i spas
na posljednjeg poslanika Muhammeda,
sallallahu alejhi ve sellem.
Prenosi Abdullah ibn Omer, radijallahu
anhuma, da je Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem, zabranio nošenje
Kur’ana na neprijateljsku teritoriju
(Buharija i Muslim). Razlog ove zabrane
je preventivna zaštita Kur’ana
od bilo kojeg oblika omalovažavanja
i obezvređivanja kojem bi mogao biti
izložen ako dospije u neprijateljske
ruke. Ista ili jača pretpostavka postoji
u slučaju poklanjanja Kur’ana nemuslimanu,
i stoga se može reći da je ono
obuhvaćeno spomenutom zabranom,
osim u situaciji kada postoje jasne
naznake da bi osoba kojoj želimo pokloniti
Kur’an mogla prihvatiti islam
ili razmišlja o prihvatanju islama, takvoj
osobi dozvoljeno je na određeni
period posuditi Kur’an, a još je bolje u
tu svrhu dati Kur’an s prijevodom ili
prevedenim komentarom. Ako takvo
nešto nije moguće, dozvoljeno je pod
spomenutim uvjetima i na određeni
vremenski period posuditi Kur’an,
poslije kojeg će on biti vraćen svom
vlasniku. (Izvor. almoslim.net)

Preveo i prilagodio:
Mr. Semir Imamović

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Maj 04, 2008 11:08 pm

Rad u firmi u kojoj ima
dozvoljenih i zabranjenih
poslova


Pitanje:
Radim u jednoj programerskoj firmi
čiji su vlasnici nemuslimani. Osim programiranjem,
firma se bavi izradom i
dizajniranjem web stranica. Prije nekoliko
dana sklopili su jedan takav ugovor
sa firmom koja se bavi proizvodnjom i
prodajom alkoholnih pića. U mom programerskom
segmentu još uvijek nema aktivnosti
takve vrste, ali se pribojavam da bi
moglo doći do ispreplitanja poslova u ova
dva segmenta, te zbog toga razmišljam o
napuštanju firme. Šta mislite ima li osnove
za ovakvo razmišljanje?


Odgovor:
Kolegij za fetve na portalu islamweb.
net, br. fetve 98062
Hvala Allahu i neka je mir i spas
na posljednjeg poslanika Muhammeda,
sallallahu alejhi ve sellem. Ako
se tvoje programerske aktivnosti još
uvijek kreću u dozvoljenim okvirima,
i ne postoji nikakva veza između njih
i spomenutih web stranica, dozvoljeno
ti je da ostaneš na tom poslu, s obzirom
da se u tvom slučaju radi o najamnom
ugovoru sa poslodavcem koji se bavi
zabranjenim poslovima, kao što je lihvarenje,
konzumiranje alkohola i sl.,
što je u osnovi dozvoljeno, osim ako
ugovor bude nalagao saučestvovanje i
potpomaganje u grijehu. Neki drugovi
Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi
ve sellem, radili su kao nadničari kod
jevrejskih poslodavaca, iako su oni
bili poznati po lihvarenju i nepravednom
uzimanju tuđeg imetka. S druge
strane, pokuđeno je imati poslovne i
partnerske veze sa osobama koje, pored
dozvoljenih sredstava i puteva,
zaradu ostvaruju i na zabranjen način,
tj. u njihovom imetku ima i halala i
harama. Posmatrana s tog aspekta,
tvoja odluka o napuštanju firme čini
se sasvim ispravnom i logičnom. Ako
u budućnosti dođe do objedinjavanja
programerskih aktivnosti sa aktivnostima
izrade i dizajniranja web stranica
i stavljanja ovih aktivnosti u službu nezakonitih
i zabranjenih poslova, daljnji
ostanak u firmi ne bi bio dozvoljen, jer
kako god nije dozvoljeno činjenje zabranjenih
stvari, isto tako nije dozvoljeno
saučestvovanje u njima. (Izvor: www.
islamweb.net)

Preveo i prilagodio:
Mr. Semir Imamović

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pon Maj 12, 2008 5:52 pm

Ucenje Jasina uz hediju

Pitanje:

Eselamu alejkum!

Imam jedno pitanje vezano za ucenje Jasina. Jeli haram uzimati pare, koje mi se daju za proucen Jasin. Da naglasim da ja pare ne iscem nego mi sami daju, a znam za neke ljude da od ti para znaju hadz obaviti.

Da vas Allah nagradi.


Odgovor:

We alejkumus-Selam!

Sto se tice ucenja bilo kojeg dijela Kur'ana bez izdvajanja ove ili one sure mrtvima (a ovdje je rijec o suri koja je rasirena iz neznanja ili nekih slabih ili izmisljenih hadisa) treba da podvucemo i istaknemo da niko od ispravnih generacija prije nas nije to praktikovao niti se prenosi od Poslanika alejhisselam da je nekom ucio suru Ja-sin mrtvim. Allah swt nas je upozorio rijecima u Kur'anu:" Ono sto vam dadne Poslanik to uzmite,a ono sto vam zabrani,to napustite ".

U samoj suri Ja-sin je dokaz koji potvrdjuje nas stav neispravnosti ucenja mrtvom bilo kojeg dijela Kur'ana osim dove za umrlog. U 70.ajetu sure Ja-sin stoji vezano za Kur'an: " Da opomene onoga koji JE ZIV, i da zasluze kaznu nevjernici ".

Zakljucujemo:

1.nije ispravno ucit Kur'an mrtvom

2.treba te ljude koji iz neznanja placaju i sto je jos gore zaduzuju se da bi narucili ucenje, poducit sunnetu Resula alejhisselam u smrtnim casovima.

3.Treba se prekinut taj lanac i javno da se progovori na tu temu,jer Poslanik je rekao:" Onaj ko uvede u nasu stvar(dini islam),nesto sto nije od nje,to mu nece bit primljeno" .

4. Praksa pojedinih, koji na ustrb drugih se bogate, nije nam dokaz u vjeri da i mi tako postupamo ili povodimo se za istima, jer niko nece breme tudjih grijeha nositi

5. Poducit sebe i druge ispravnim radnjama i dovama koje se uce u tim prilikama,obligatna duznost je svakog od nas. A Allah najbolje zna!

Na pitanje odgovorio prof. Jasmin Djanan

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sre Maj 14, 2008 6:22 pm

Kako da izadjem iz depresije

Pitanje:

Postovani Sellam Alejkum!
Obracam vam se uz iskrena ocekivanja da mi vi, naravno uz Allahovu pomoc, pomognete da izdjem iz depresije u koju sam zapao kao i stanje bezpomocnosti i izgubljenosti. Imam 24 god. i tekom svog mladalackog zivota vodio sam veoma raskolasan zivot. Mislio sam da je provod, alkohol, nekad uzimanje narkotika nesto sto je treba proziveti dok si mlad i hvala Allahu kao mlad sam i shvatio da sam bio u zabludi. Pre jedne sedmice, izasao sam u grad i uzeo ekstazi koji sam do pre toga...

samo jednom uzimao, dobio sam napad koji me je vodio u smrt, od peta ka gore osetio sam hladan talas koji se brzo sirio na sve delove tela i osecao sam se bez pomocno, izasao sam iz prostorije u kojjoj sam se nalazio trcecim korakom i pobegao od svega sto se tu noc desavalo, pokusavao sam da se smirim, ali bez uspesno, setnja mi je bila jedini saveznik u tom trenutku, tako da sam naredna 2.5 h setao ulicama grada, da sam cak i stigao na izlaz iz grada koliko sam bio uplasen, pokusavao sam da ne mislim sta mi se desilo.

Nako nekoliko sati dejstvo je prestalo i ja sam upao u josh vecu depresiju i strah, kuci nisam mogao da spavam, sanjao sam uzasne snove, bio sam van svih aktivnosti, izbegavao sam drustvo, curu, porodicu, zatvorio sam se i nisam mogao da smirim, sve mi smeta. Resio sam da porazgovaram sa bivsom curom koja me je u svim zivotnim trenucima bila uz mene, koju sam zbog mog takvog zivota i izgubio, naime i ona je bila u depresiji, ali uzrok je potpuno drugaciji, rekla mi je da postojite vi kao sajt i rekla da ste joj mnogo pomogli.

Uz nadu da cete i meni pomoci, puno SELLAMA i srdacnih pozrava...


Odgovor:

We alejkumu selam dragi brate!

Drago nam je sto nam se javljas i iskreno molimo Uzviseno Allaha dz.s. da ti podari spas i izlaz iz teske situacije u kojoj se nalazis! Znaj dragi brate, da nam je Uzviseni Allah dao vjeru koja odgovara nasoj prirodi. U njoj se nalazi spas i smiraj za nasa srca. Samo u njoj mozemo naci istinsku srecu i zadovoljstvo. Samo pravi vjernici zive istinski sretnim zivotom. Kao takvima nije im potrebno nikakvo vjestacko sredstvo kako bi ih usrecilo.

Njihova sreca se nalazi u pokoravanju Uzvisenom Allahu. Pravi vjernici, najvecu srecu na ovom svijetu dozivljavaju kada su u namazu. Jer tada su stali pred Uzvisenim Allahom, Koji zna njihovo stanje i probleme koje imaju, i On je Jedini Onaj koji im moze pomoci. Zato se oni mole samo Uzvisenom Allahu da im pomogne jer On je Gospodar svih stanja i problema i On je Gospodar nasih srca i Jedini ih On moze i usreciti. A tu srecu je vezao za pokornost samo Njemu Jedinome.

Zato se otvori Allahu Uzvisenom i zamoli Ga iskreno za ono sto zelis i videjt ces insa Allah da ce ti Allah uslisati molbi. Dragi brate, znaj da nisi jedini koji ima slicne probleme. Mnogi su pokusavali i jos uvijek pokusavaju da nadju srecu u nekim dunjaluckim stvarima ali nazalost ne mogu da je nadju jer tu se ne krije istinska sreca. Istinska sreca se krije u pokoravanju Uzvisenom Allahu! Ali hvala Allahu, kada si odlucio da se izbavis dok nije kasno, jer znam za jednog momka koji je nazalost podlegao zbog droga i loseg drustva a bio je na pragu da se izlijeci. Da nas Allah sacuva i tebe od toga.

Mi ti samo mozemo dati, shodno nasem iskustvu, savjete i uputu kako da radis da bi se lakse izbavio iz svih problema. Sigurno da je nama spas u Islamu i zato te, dragi brate, savjetujemo da se vratis istinski svome Gospodaru koji te je stvorio i da zivis zivotom vjernika. Znaj da je Allah Milostiv i da "jedva ceka" da mu se vratis i zatrazis pomoc i oprost.

Ko se Allahu primakne koliko pedalj, Allah ce se njemu primaknuti koliko je hvat. Znaj da ce ti Allah biti na pomoci, jer On voli kada se Njegovi robovi Njemu vrate. Zato te savjetujemo isto tako, da pronadjes istinske vjernike u svom mjestu, ako ih ima, s kojima ces se sprijateljiti i steci povjerenje u njih i zajedno sa njima se ucvrscavati u vjeri Islamu. Vidjet ces da ce ti biti lakse sa njima. A kada steknes u njih povjerenje mozes im ispricati svoje muke i zatraziti od njih savjete i pomoc.

Mi molimo Allaha da ti pomogne da ostavis lose drustvo i drogu i sve ostalo sto te cini nesretnim i molimo Ga da ti podari srecu i zadovoljstvo u dusi. Preporucio bih ti ovom prilikom da preslusas i pogledas ovaj material koji ce ti uz Allahovu pomoc, pomoci da shvatis i saznas o svom Gospodaru i da Mu se vratis.

Preporucio bih ti da pregledas ovaj video "Pokajanje" na nasoj stranici: http://www.n-um.com/?q=node/1141 i ovo audio predavanje na istu temu:http://www.n-um.com/?q=node/1010 .

Zatim, preporucio bih ti da preslusas i ovaj audio koji govori o tome gdje se sreca nalazi i kako covjek do nje da dodje: http://www.n-um.com/?q=node/1352 . Preporucujem ti takodjer i predavanje: "Kako se osloboditi brige i tuge" - na ovom linku:
http://www.n-um.com/?q=node/592
Nadamo se da ce ti ovo biti od koristi insa Allah.

Molimo Allaha da ti pomogne, da ti da, spas, pomoc i izlaz i rjesenje. Da te ucini istinskim vjernikom jer samo istinski vjernici imaju sretan zivot ukoliko se budu Allahu kako treba pokoravali. A probleme svako ima, i vjernik i nevjernik, nekad u zivotu, ali vjernici to lakse podose jer se nadaju nagradi kod Uzvisenog Allaha i Dzennetu pa im tako bude lakse da se strpe. Cudan li je slucaj vjernika, njemu je uvijek dobro. Kada je u blagodatima, on se zahvaljuje Allahu i bude mu dobro a kada je u problemima on se strpi u ime Allaha i opet mu bude dobro.

Svaki problem kojeg vjernik dozivi, pa makar i ubod trna, biva ispirka njegovih grijeha. Pa hvala Allahu Gospodaru svjetova.

P.S.: Poslali smo tvoje pitanje i bratu profesoru Jasminu Djananu i dobit ces i od njega odgovor, odnosno savjete kako da postupis, insa Allah!

Tvoj brat - jedan od urednika stranice www.n-um.com !
******************

Postavio na stranicu jedan drugi urednik ove stranice SA NAPOMENOM: da se trebamo prisjetiti Allaha, odnsono uciti nesto iz Kur'ana ili zikriti kada se covjek puno uplasi (kao n.pr. ovaj brat koji je postavio pitanje ) i kad je covjek u velikoj zalosti ( iznenada cuje neku zalosnu vijest ili sl.) jer dzinni iskoristavaju takve prilike da udju u covjeka, ako insan nema kakvu zastitu na sebi (pod abdestom, jutarnji ili vecernji zikr itd. )

Odgovori