Grijesi osljepljuju srce i slabe njegovu pronicljivost

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Grijesi osljepljuju srce i slabe njegovu pronicljivost

Post od Yassin » Uto Mar 10, 2009 4:41 pm

Grijesi osljepljuju srce i slabe njegovu pronicljivost

Grijesi dovode do sljepila srca ili mu, u najmanju ruku, slabe njegovu pronicljivost. A kada srce oslabi i oslijepi, onda ono gubi mogucnost poimanja upute i mogucnost njegove primjene na samoga sebe i na druge, shodno snazi ili jacini pronicljivosti i snage. Snaga covjeka se bazira na dvije osobine: moci raspoznavanja dobra i zla i prihvacanju dobra, a ostavljanju zla. Razlika medu ljudima pred Allahom zavisi upravo od stepena zastupljenosti ovih osobina u njima. Ova dva svojstva Allah Azze ve Dzelle, hvali kod Svojih poslanika, neka je Allahov mir i spas nad njima: “ I sjeti se robova Nasih Ibrahima I Shaka i Ja’kuba, sve u vjeri cvrstih i dalekovidnih” (Sad, 45).

Pod cvrstinom se ovdje podrazumjeva moc primjene istine, a pod dalekovidnoscu se misli na dalekovidnost u vjeri. Dakle, oni su sposobni da spoznaju Istinu i da je onako kako treba primjenjuju.
Ljudi su u ovome pitanju dijele na cetiri grupe:
- druga grupa; koja, nasuprot psolanicima, ne posjeduje dalekovidnost u vjeri, ni moc provodenja istine, oni cine vecinu danasnjih ljudi. Pogled na njih pece oci i zari dusu. Oni su bolest za srce, tjeskobu za dob. Od njihovog drustva sammo se sramota i nesreca moze dobiti.
- Treca grupa; oni koji se razumiju u uputu i poznaje je, ali, nemaju snage da je primjenjuju i drugu privuku. Ovo je stanje slabog vjernika. A snazni vjernik je bolji i drazi Allahu o dove vrste;
- Cetvrta grupa: oni koji maju snagu i jaku zelju, ali im manjka dalekovidnost u vjeri. Skoro da nemgou razlikovati Allahove prijatelje od sejtanovih. Sve sto je crno za njih je hurma, a sve sto je bijelo misled a je mast. Misle da je bolest mast, a koristan lijek otrov. Ovakvim ne pristoji da budu vjerski predvodnici niti su podobni za to. Samo prvoj grupi to pripada. Uzviseni kaze: “Izmedu njih smo Mi vode odredivali i oni su, odazivajuci se zapovijedi Nasoj, na Pravi Put upucivali, jer su strpljivi bili i u dokaze Nase cvrsto vjerovali.” (Es-Sedzde, 24) Oni su, zahvaljujuci strpljivosti I dubokoj vjeri u Allahove dokaze, zasluzili vodstvo u vjeri. Ovu grupu Allah izuzima iz skupine nesretnih. On se zaklinje vremenom – tj. Periodom zalaganja gubitnika i dobitnika – da ce svi ostali biti gubitnici. On kaze: “ Tako Mi vremena, covjek, doista, gubi, samo ne oni koji vjeruju i dobra djela cine, i koji jedni drugima Istinu preporucuju i koji jedni drugima preporucuju strpljenje (El-Asr,1-3)
Nije dovoljno, kao sto vidimo, ograniciti se na spoznaji istine i strpljenju na njenom putu. Naprotiv, to se mora preoporucivati i savjetovati drugima. Ako covjek sebe ne vidi u ovoj skupini, onda je gubitnik. Poznato je da grijesi i zlodjela zasljepljuje srce i ne dozvoljavaju mu da na pravi nacin shvati Istinu; oni mu oduzimaju snagu i cvrstinu ne dopustajuci da es veze za nju. Stavise, uslijed grijeha srce gubi moc spoznaje, kao orijentir u svome kretanju. Za njega je tada laz istina, a istina laz; vrline su poroci, a poroci vrline. Ono se sa Puta ka Allahu i buducem svijetu usmjerava na put ka stjecistu pokvarenih dusa, zadivljenih ovosvjetskih zivotom i udaljenim od Allaha i Njegovih dokaza zanemarujuci pripremanje za susret sa Njim. I ovo je dovoljan razlog, da se covjek okane grijeha i da se drzi sto dalje od njih.
A od Allah se trazi pomoc.


Bolesti i lijek
Ibn Kajjim el-Dzevzijje

Odgovori