POSLJEDICE GRIJEHA

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Sunna
Mlađi član
Postovi: 154
Pridružio se: Uto Jan 23, 2007 3:40 pm
Lokacija: Skandinavia

POSLJEDICE GRIJEHA

Post od Sunna » Sre Jun 25, 2008 10:37 pm

Ibn Kajjim el-Dzevzijje ”Bolest i lijek”


POSLJEDICE GRIJEHA


Grijesi imaju toliko losih posljedica – neugodnih i stetnih po srce i tijelo, kobnih na ovom i buducem svijetu – da ih samo Allah zna.

--- Uskracivanje znanja. Jer, znanje je svjetlo koje Allah salje u necije srce. Grijesi gase to svijetlo. Kada je imam Safi poceo uciti i preslisavati se pred Malikom, ovaj je primjetio njegovu izvanrednu inteligenciju, duboku pronicljivost i shvacanje. Rekao mu je : ” Vidim da je Allah u tvoje srce stavio svjetlo. Nemoj ga utrnuti tamom grijeha.”

--- Uskracivanje opskrbe ( rizqa ). U Musnedu stoji predaja da ” covjek biva lisen opskrbe zbog grijeha kojeg je pocinio.” Bogobojaznost privlaci nafaku, a u suprotnom ona biva odbijena, a siromastvo privuceno. Nista ne moze privuci nafaku kao ostavljanje grijeha.

--- Osjecaj samoce i gorcine u srcu kod grijesnika – izmedju njega i Allaha. Tu nikakva slast ne pomaze, i sve slasti ovog svijeta je ne mogu otkloniti. Ovo moze osjetiti samo onaj ko ima zivota u svom srcu. Jer, rana ne boli mrtvaca. Kada bi samo ovo bilo bilo upozorenje, pametnom covjeku bi bilo dovoljno da se okane grijeha. Nista srcu nije neugodnije od gorcine ponovljenih grijeha. A od Allaha se trazi pomoc.

--- Otudjenost koja se javlja izmedju gresnika i ljudi, a narocito poboznih. On jasno osjeca tu medjusobnu otudjenost. Sto je ona jaca, on je sve dalji od njih i njihovih sijela. Uskracena mu je korist od njih. Sve je blizi sejtanovoj stranci sto je dalji od stranke Milostivog. Ova otudjenost jaca i buja sve dok se ne pojavi i izmedju njega i njegove zene, djece i bliznjih. Grijesnik cak postaje otudjen od samog sebe. Jedan prethodnik ( selef ) je rekao : “ Odraz moje nepokornosti Allahu mogu primjetiti u ponasanju moje jahalice ili moje supruge .”

--- Kompliciranje zivota. Koji god posao zapocne, nailazi na zatvorena ili nedostupna vrata. Ovo je shodno pravilu po kojem Allah dz.s. bogobojaznim ljudima olaksa sve stvari. Ko se ne drzi bogobojaznosti Allah ce mu otezati poslove. Cudna li cuda! Ne mogu da shvatim kako covjek ne zna sta je uzrok zatvaranja vrata dobra i otezavanja poslova...

--- Tama koju osjeca u srcu kao sto osjeca tamu guste noci. Grijeh postaje tama za njegovo srce kao sto je mrkli mrak za njegovo oko. Pokornost je svjetlo, a grijeh tama. Sto je tama gusca, njegova izgubljenost je veca. Takav covjek nesvjesno pada u novotarije, zablude i neoprostive greske, kao slijepi covjek koji sam seta po tamnoj noci. Ova tama se pojacava tako da postaje vidljiva u oku, a zatim i na licu, tako da ce je svako moci vidjeti.

Abdullah b. Abbas je rekao : “ Dobro djelo obasjava lice i srce; prosiruje nafaku, daje snagu tijelu i budi ljubav kod ostalih ljudi. Grijeh uzrokuje crnilo u licu, tminu u kaburu i srcu; slabost u tijelu; oskudnu nafaku i mrznju u srcu ljudi.”

--- Grijesi slabe srce i tijelo. Slabost srca je vidljiva i vrlo lahko moze dovesti i do smrti. Slabost tijela proistice iz slabosti srca. Kada je covjeku - vjerniku srce jako, jako mu je i tijelo. A porocan covjek – i ako je snaznog tijela - srce mu je slabo kada ustreba. Kada mu je snaga najpotrebnija, ona ga izdaje. Pogledajmo snagu Perzijanaca i Bizantinaca koja je nestala kada im je najvise trebala – sljedbenici imana su ih savladali snagom svojih tijela i srca.

--- Nemogucnost cinjenja dobra. Dovoljna kazna za grijeh bi bila u odvracanju od cinjenja dobra; zauzimanju njegova mjesta i ukidanju svih puteva koji ka njemu vode, tako da u startu nestaje mnogo dobrih djela od kojih svako vrijedi koliko dunjaluk i sve sto je na njemu. Ovo je slicno covjeku koji se zasiti nekom hranom i od toga se razboli, nakon cega se mora odreci mnogo ukusnijih i ljepsih jela. A od Allaha se trazi pomoc.

Odgovori