VRSTE I NACINI IZBJEGAVANJA KUR`ANA

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Sunna
Mlađi član
Postovi: 154
Pridružio se: Uto Jan 23, 2007 3:40 pm
Lokacija: Skandinavia

VRSTE I NACINI IZBJEGAVANJA KUR`ANA

Post od Sunna » Pet Jan 25, 2008 11:23 pm

Autor : Imam Ibn Kajjim el-Dzevzijjeh rhm.

" Na dan kada nevjernik prste svoje bude grizao govoreci : " Kamo srece da sam se, uz Poslanika, pravog puta drzao & kamo srece, tesko meni, da tog i tog nisam za prijatelja uzeo & on me je od Kur`ana odvratio, nakon sto mi je priopcen bio !" - a, sejtan covjeka uvijek ostavlja na cjedilu ! & Poslanik rece : " Gospodaru moj, narod moj ovaj Kur`an izbjegava !" ( El-Furkan, 27-30 )

Ljudi znaju Kur`an izbjegavati na vise nacina, i to :

1. Izbjegavanje njegova slusanja, vjerovanja u njega, kao i nepridavanja paznje ajetima spomenutim u njemu.

2. Izbjegavanje rada po njemu, prelazenjem preko granica halala i harama koje decidno naznacava, i pored toga sto ce izvjesna osoba vjerovati u njega, i redovno ga iscitavati.

3. Izbjegavanje prakticnog sprovodjenja njegovih propisa, kao i parnicenja i sudjenja pred njime, u svim pitanjima vjere i zivota, kao i imanje ubjedjenja da Kuràn nije u stanju proizvesti potpuno ubjedjenje u istinu, niti da svojim tekstom moze poluciti pravo znanje !?

4. Izbjegavanje razmisljanja, i pravilnog shvatanja njegovih ajeta, kao i nepoznavanje onoga sto je Zakonodavac odredjenim ajetima htio reci !

5. Izbjegavanje lijecenja njime kada su bolesti srca u pitanju, kao i trazenje lijeka tamo gdje ga Allah, dz. s. , nije dao, zapostavljajuci Kur`an kao najbolji lijek srca.

Sve navedeno spada u okvir slijedeceg kur`anskog ajeta :
" Poslanik rece : " Gospodaru moj, narod moj ovaj Kur`an izbijegava ! " ( Furkan, 30 )

Pod navedeno spada i osjecaj tjeskobe u prsima od slusanja Kur`ana, bilo da je u pitanju istina koja se prozima kroz njegove ajete, ili da se pojedinci pak ne mogu zadovoljiti njime vec hlepe i sebi spasa traze u raznoraznim filozofijama, analogijama, proizvoljnim misljenjima ili politickim stavovima.

Sve navedene skupine osjecaju tjeskobu u prsima od Kur `ana, sto ce nam i oni sami potvrditi, jer to u sebi nalaze i osjecaju. Neces naici na novotara a da u svojim prsima ne osjeti tjeskobu kada cuje ajet koji kontrira novotariji na kojoj je, isto kao sto neces naci zalima, nasilnika i gresnika, a da ne osjeti teskocu i tjeskobu u prsima onda kada se Allahovim dz. s. ajetima opomene.

Iz djela " Kitabul-Feva`id ", str.126

Sunna
Mlađi član
Postovi: 154
Pridružio se: Uto Jan 23, 2007 3:40 pm
Lokacija: Skandinavia

NACINI KUR`ANSKOG IZLAGANJA

Post od Sunna » Ned Mar 09, 2008 9:36 pm

Ibn Kajjim el-Dzevzijje "Riznica znanja"

Nacini Kur`anskog izlaganja

U Kurànu se na vise mjesta spominje cinjenica da su aktivnosti srca i fizicke aktivnosti razlogom covjekove upute ili zablude. Neka srcana i fizicka djela ociti su znakovi upute ili zablude, bas kao sto svaki uzrok kao rezultat ima posljedicu, ili kao sto svaki utjecaj iza sebe ostavlja trag. Plod dobrih djela jeste uputa, a sve sto ih je vise, uputa je veca i postojanija. Losa djela imaju isti ucinak, samo u drugom pravcu. To je zato sto Allah Uzviseni voli dobra djela i za njih nagradjuje uputom i uspjehom, a prezire losa djela i za njih kaznjava zabludom i nesrecom.

Dodajmo ovome da je jedno od Allahovih imena El-Berr ( Dobrocinitelj ). On voli dobrocinitelje i njihova srca drzi u Svojoj blizini na onom stepenu koliko vrijede njihova dobra djela koja su uradili. Allah Uzviseni prezire losa djela i one koji ih cine, i njihova srca udaljava od Sebe onoliko koliko su zapali u grijeh i zlo.

O prvom temelju, odnosno o uzrocno-posljedicnoj vezi izmedju dobrih djela i upute, Allah Uzviseni kaze :

" Elif-Lam-Mim ! Ovo je Knjiga, u koju nema nikakve sumnje, uputstvo je svima onima koji se budu Allaha bojali " ( El-Bekara, 1-2 ), a to ukazuje na dvije cinjenice :

Prva cinjenica :

Allah Uzviseni upucuje Kur`anom onoga ko se i prije objavljivanja Kur`ana bojao i cuvao da ne izazove Allahovu srdzbu; jer su ljudi , bez obzira na razlicitost njihovih vjera i pravaca, znali da Allah Uzviseni ne voli nasilje, nepravdu, razvrat, remecenje reda na Zemlji, te da prezire one koji tako postupaju. A voli pravednost, dobrocinstvo, plemenitost, istinu i popravljanje stanja na Zemlji, te da su Mu dragi oni koji ka ovome teze. Pa kada je Uzviseni objavio Kur`an, zbog dobra i pokornosti, On je nagradio dobrocinitelje podrzavsi ih da povjeruju u Njega. A na drugoj strani, Uzviseni je ostavio aktere zla, razvrata i nasilja, ne omogucivsi da se s takvim nedjelima domognu upute;

Druga cinjenica : Kada rob povjeruje u Kur`an i opcenito ga prihvati za svoju uputu, uvazavajuci njegove naloge i vjerujuci u ono o cemu govori; to biva uzrokom za stjecanje druge detaljnije i potpunije upute, jer je uputa neograniceno stanje. Ma koliki stepen upute da postigne neki rob, iznad toga je, opet, neki visi stepen upute, i tako u nedogled.

Sunna
Mlađi član
Postovi: 154
Pridružio se: Uto Jan 23, 2007 3:40 pm
Lokacija: Skandinavia

ODNOS BOGOBOJAZNOSTI I UPUTE

Post od Sunna » Pon Mar 10, 2008 10:46 am

ODNOS BOGOBOJAZNOSTI I UPUTE

Kako raste bogobojaznost roba pred njegovim Gospodarom, tako se rob uspinje na vise stepene upute. Robu ce se stalno povecavati uputa, sve dok on povecava bogobojaznost.

Uvijek kada rob propusti priliku da poveca svoju bogobojaznost, u tolikoj mjeri izgubi i udjel u uputi. Kada god se poveca njegova bogobojaznost, poveca se i uputa, a kada se poveca uputa, poveca se i bogobojaznost. Uzviseni je rekao :

" Dosao vam je poslanik Nas da vam ukaze na mnogo toga sto vi iz Knjige krijete, i preko mnogo cega ce i preci. A od Allaha vam dolazi svjetlost i Knjiga jasna kojom Allah upucuje na puteve spasa one koji nastoje steci zadovoljstvo Njegovo i izvodi ih, po volji Svojoj, iz tmina na svjetlo i na Pravi put im ukazuje. " ( El-Maida, 15-16 )
On je rekao :
" Allah odabire za Svoju vjeru onoga koga On hoce i upucuje u nju onoga ko Mu se iskreno obrati ." ( Es-Sura, 13 )
Takodjer je rekao :
" Dozvace se onaj ko se Allaha boji !" ( El-E`la, 10 )
Njegove su rijeci i ove :
" One koji vjeruju i cine dobra djela Gospodar njihov ce na Pravom putu podrzati; zato sto vjeruju !" ( Junus, 9 )

Allah ih je prvo uputio da povjeruju, a kada su povjerovali, On ih postepeno upucuje ka novim i visim imanskim uputama. O istoj stvari govori i kur`anski ajet :
" A onima koji su na Pravom putu Allah njihovu uputu povecaje !" ( Merjem, 76 ) i kao i ajet :
" O vjernici, ako se budete Allaha bojali, On ce vam sposobnost darovati, pa cete istinu od neistine moci rastaviti. " ( El-Enfal, 29 )

U taj dar, kako ga neki tumace, moze se ubrojati svjetlo koje Allah daje vjernicima, pa pomocu njega raspoznaju istinu od zablude, kao i pomoc i snaga putem kojih vjernici uspijevaju odrzati istinu i savladati laz. Uzviseni je objavio :
" To je, zaista, pouka svakom robu koji je odan " ( Sebe, 9 )
A u surama : Lukman, Ibrahim, Sebe, i Es-Sura, On je rekao :
" To su, zaista, pouke za svakog strpljivog i zahvalnog ." ( Lukman,31; Ibrahim,5; Sebe,19; Es-Sura,33 )

Allah Uzviseni naglasava da vidljivi i ociti Njegovi znakovi koriste samo strpljivima i zahvalnima. zatim ukazuje da kur`anski imanski znakovi, opet, koriste samo bogobojaznima, odanima i onima koji traze Allahovo. Iz tih znakova, kako Uzviseni kaze, pouku uzimaju samo oni koji Ga se iskreno boje :
" Ta-Ha! Ne objavljujemo Kur`an da se mucis, vec da bude pouka onome koji se boji " ( Ta-Ha, 1-3 ) A u drugoj suri On je rekao :
" Tvoja ce opomena koristiti samo onome koji Ga se bude bojao " ( En-Naziat, 45 )

No, onome koji ne vjeruje u Sudnji dan, ne nada mu se i ne preza od njega ne koriste ni ociti vidljivi dokazi i znakovi, niti oni kur`anski.
Zbog toga je Uzviseni, nakon sto je u suri Hud spomenuo kaznu i ponizenja koja su na dunjaluku zadesila prijasnje narode koji su poricali i u laz ugonili Allahove poslanike, a.s., kazao :
" To je pouka za one koji se plase patnje na onom svijetu " ( Hud, 103 )

Ali za one koji ne vjeruju u drugi svijet i ne boje se kazne ahiretske, ta kazivanja nece biti pouka i znak upozorenja. I ako cuje ta kazivanja , oni ce reci : " I pored tih dogadjaja, mi u svijetu nalazimo i dobro i lose, i blagodati i bijedu, i sretne i nesretne !? " A mozda ce sve navedeno pripisati " Visim kosmickim silama " i psiholoskim mocima !

Sunna
Mlađi član
Postovi: 154
Pridružio se: Uto Jan 23, 2007 3:40 pm
Lokacija: Skandinavia

ISKAZIVANJE ALLAHOVE JEDNOCE VRHUNAC JE ZAHVALNOSTI

Post od Sunna » Pon Mar 10, 2008 9:41 pm

ISKAZIVANJE ALLAHOVE JEDNOCE VRHUNAC JE ZAHVALNOSTI (SUKRA )

Strpljivost i zahvalnost, za onog ko ih posjeduje, uzrok su prihvatanja pouke iz Allahovih znakova i ajeta, jer je iman, upravo, utemeljen na ove dvijeosobine.

Vrhunac zahvalnosti jeste iskazivanje Allahove jednoce, tevhida, a vrhunac strpljivosti jeste oglusivanje na pozive strasti. Zbog toga se za musrika, mnogobosca, koji slijedi svoje strasti ne moze kazati da je jedan od zahvalnih, niti strpljivih robova. Iz tog razloga, Allahovi znakovi i ajeti njemu nisu od koristi, niti ce u njemu pobuditi ceznju za vjerovanjem.

A sto se tice drugog temelja, odnosno uzrocno-posljedicne veze izmedju razvrata, oholosti, grijeha i lazi, s jedne strane, i zablude s druge strane; Kur`an o tome govori na vise mjesta Uzviseni je rekao :
" Tim On mnoge u zabludi ostavlja, a mnogima na Pravi put ukazuje; ali u zabludi ostavlja samo velike gresnike, koji krse vec cvrsto prihvacenu obavezu prema Allahu i prekidaju ono sto je Allah naredio da se odrzava, i prave nered na Zemlji; oni ce nastradati ." ( El-Bekara, 26-27 )
Rekao je :
" Allah ce vjernike postojanom rijecju ucvrstiti i na ovom i na onom svijetu, a nevjernike ce u zabludi ostaviti; Allah radi sto hoce." ( Ibrahim, 23 )
Rekao je :
" Zasto se podvajate kada su u pitanju licemjeri koje je Allah vratio u nevjernike zbog postupaka njihovih ?! " ( En-Nisa, 88 )
Rekao je :
" Oni govore : `Nasa su srca okorjela! ` A nije tako, nego je Allah njih prokleo zbog nevjerovanja njihova, i zato je vrlo malo njih koji vjeruju " ( El-Bekara, 88 )
On je rekao :
" ...i da Mi srca njihova i oci njihove necemo zapecatiti, i da nece vjerovati kao sto ni prije nisu vjerovali...?" ( El-En`am, 110 )

Allah Uzviseni kazuje da je kaznio nevjernike jer su odbacili vjerovanje kada im je ono ponudjeno i kada su ga upoznali. On im je srca i oci zapecatio, a izmedju njih i vjerovanja pregradu postavio. U vezi s tim Uzviseni veli :
" O vjernici, odazovite se Allahu i Poslaniku kad od vas zatrazi da cinite ono sto ce vam zivot osigurati; i neka znate da se Allah uplice izmedju covjeka i srca njegova " ( El-Enfal, 24 )
Allah Uzviseni poziva ih da se odazovu Njemu i Poslaniku Njegovu, s.a.v.s., kad ih on poziva u ono sto za njih zivot predstavlja. Potom ih Allah Uzviseni upozorava da ne zakasne u odazivu, pa da to bude razlog da im On srca zapecati.
Uzviseni je rekao :
" I kad oni skrenuse u stranu, a Allah ucini da i srca njihova u stranu skrenu, a Allah nece ukazati na Pravi put narodu koji je ogrezao u grijehu. " ( Es-Saff, 5 )
Takodjer je rekao :
" A nije tako! ono sto su radili prekrilo je srca njihova ." (El-Mutaffifun,14)
Allah Uzviseni pojasnjava da su djela njihova zasjenila njihova srca i sprijecila ih da povjeruju u Allahove ajete i znakove, pa su za Objavu govorili : " To su samo izmisljotine naroda davnasnjih !" ( E- En`am, 25 )

Allah Uzviseni o dvolicnjacima kaze :
" Zaboravljaju Allaha , pa je i On njih zaboravio. " ( Et-Tevba, 67 )
On im na njihovo zaboravljanje uzvraca Svojim zaboravljanjem; nije se "sjetio" da im ukaze Svoju milost i uputu. Uzviseni je ucinio da sami sebe zaborave, tako da ne stjecu korisno znanje i ne cine dobra djela : a te dvije stvari, zapravo, predstavljaju samu uputu i vjeru istinsku. Allah je Uzviseni, zbog toga sto su Ga zaboravili, ucinio da zaborave na ove dvije stvari : na ljubav prema njima i na njihovu spoznaju.
Uzviseni je rekao :
" To su oni cija je srca Allah zapecatio i oni koji se za strastima svojim povode. A one koji su na Pravom putu On ce i dalje voditi i bogobojaznost ce im povecati " ( Muhammed, 16-17 )
nevjernicima je spojio slijedjenje strasti i zabludu koju, upravo, uzrokuje i donosi povodjenje za strastima, dok Uzviseni vjernicima dariva i spaja uputu i bogobojaznost.

Odgovori