5 organa

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
din786
Mlađi član
Postovi: 70
Pridružio se: Sub Jan 07, 2006 8:05 am

5 organa

Post od din786 » Uto Jul 10, 2007 4:50 am

Pet ljudskih organa i Takvaluk prema njima

Onaj koji sebi traži lijeka od sihra, džinna i šejtana nakon što posjeti liječnika trebao bi da povede brigu o sljedećim organima svoga tijela:

OKO
Na tebi je, da te Allah pomogne da mu robuješ, da čuvaš oko jer je ono uzrok svake nevolje i nedaće. avešću o tome tri temelja:

Ono što kaže Uzvišeni: "Reci vjernicima neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; to im je bolje, jer Allah, uistinu, zna ono što oni rade." (Nur, 30.) U ovom ajetu su sadržane tri stvari: Odgajanje, upozorenje i prijetnja.

Odgajanje u riječima Uzvišenog: "Reci vjernicima neka obore poglede svoje." Upozorenje u riječima Uzvišenog: "to im je bolje."

Ako ne oboriš pogled i očne kapke, gledaš u ono što te se ne tiče, nije isključeno da te pogled neće uvući u haram a ako si to namjerno učinio to ti je grijeh, a možda ti se i srce sveže za to pa ćeš propasti, osim ako ti se Allah smiluje. Ako čovjek pogleda u nešto ružno ili haram, srce se kroz taj pogled ukoči i ne okoristi se time. Ako se to desi srce se može zaokupirati time te ti mogu naumpasti ružne stvari, a možda ne mogneš to ostvariti pa će ti srce ostati vezano za to a daleko od dobra, a da to nisi pogledao bio bi oslobođen svega toga. U tom značenju se prenosi od Isa a.s. da je rekao: "Čuvajte se pogleda jer pogled sije strast u srcu, a to je dovoljna kušnja za čovjeka.

Ako obaraš pogled čuvajući oko, ne gledaj ono što te se ne tiće i ne interesuje, bićeš čistih prsa, praznog (slobodnog) srca, oslobođen mnogih loših misli, nefsa sigurnog od nedaća, opskrbljen dobrim djelima. Prijetnja je u riječima Uzvišenog: "jer Allah, uistinu, zna ono što oni rade" (Nur, 30) i kaže: "On zna poglede onih koji kriomice gledaju u ono što je zabranjeno, a i ono što grudi kriju" (Mu'min, 19.) Ovo je dovoljna opomena onome ko se boji stajanja pred svojim Gospodarom

UHO
Na tebi je da čuvaš svoj sluh od ružnog govora i onog što te se ne tiće, a to iz dva razloga:

Jedan od njih je taj što se kaže da je slušalac saučesnik govorniku. Drugi je taj da slušanje ružnog govora uzrokuje komešanje u srcu i razne misli, potom se to odražava na tvoju zauzetost prema ibadetu, pored svega toga ništa vrijedno ni korisno ne ostaje.

Znaj da je govor koji dođe do uha poput hrane koja ide u trbuh, ima ga i korisnog i štetnog, hranjivog i ubitačno otrovnog. Gutanje (slušanje) govora je potpunije od gutanja hrane, jer hrana iz želudca odlazi, dok govor kad padne na srce čovjeku može ostati čitav život i neće ga zaboraviti. Ako je to nešto ružno neprestano ga umara i tišti, te zbog toga se u srcu legu razne ružne misli.

JEZIK
Trebaš čuvati i paziti svoj jezik jer je on najnepoćudniji i najneposlušniji organ, organ koji proizvodi najviše nevaljaština i neprijateljstava.

Bilježimo od Sufjana b.Abdullaha da je rekao: "Upitao sam: Allahov Poslaniče koja je stvar koju smatraš najopasnijom za mene? Poslanik a.s. je uzeo svoj jezik i rekao: "Ovo". Od Junus b.Ubejda se bilježi da je rekao: "Natjerao sam sebe da postim na velikoj žegi u Basri, a nisam se mogao natjerati da ostavim jednu riječ od koje nema koristi." Stoga moraš uložiti veliki trud da ga očuvaš.

Ebu Seid el-Hudri pripovjeda: "Da čovjek kada osvane svi organi pohitaju jeziku i kažu mu: Zaklinjemo te Allahom da budeš ispravan, jer ako ti budeš ispravan bit ćemo i mi ispravni a ako ti skreneš i mi ćemo skrenuti. To bi značilo, a Allah bolje zna, da govor ostavlja traga na ljudske organe ili u pozitivnom ili u negativnom smislu.

AKO PRIMJETIŠ OKRUTNOST U SVOM SRCU, SLABOST U TIJELU I NESTAŠICU U OPSKRBI, ZNAJ DA SI GOVORIO O ONOME ŠTO TE SE NE TIČE.

Mnogo je vremena u kojem čovjek govori nešto drugo osim spominjanja Allaha i u većini je to grijeh o kojem će biti pitan, a u najmanju ruku je besposlica u kojoj čovjek gubi vrijeme.

Blago li se onim koji vode računa o sebi i teško li se onim koji su popustili uzde i koji su nemarni. Onaj ko ne pazi na jezik i puno priča, sasvim je izvjesno da će zapasti u ogovaranje ljudi kao što se kaže: "Ko puno priča, puno i griješi." Ogovaranje je munja koja ništi dobra djela baš kao što se kaže: "Primjer onog ko ogovara ljude je kao primjer onog ko je postavio katapult i svoja dobra djela razbacuje na istok i na zapad, lijevo i desno."

Prenosi se od Hasana da mu je rečeno: "Ebu Seide, taj i taj te ogovarao." On mu je poslao posudu sa hurmama i poručio mu: "Doznao sam da si mi poklonio dobra djela pa hoću da ti uzvratim." Ogovaranje je bilo spomenuto kod Ibn Mubareka pa je rekao: "Kad bih ikog ogovarao, ogovarao bih svoju majku jer ona je najpreča mojim dobrim djelima." Priča se da je Ebu HAtem jedne noći propustio noćnu nafilu, pa ga je žena zbog toga izružila, a on joj je rekao: "Mnogi su sinoć klanjali noćnu nafilu, a ujutro su me ogovarali pa će na Sudnjem danu njihova nafila biti na mojoj vagi."

Odgovori