Hidžab

Pitanja vezana za oblast lijecenje i neobjanjenog putem savremene nauke

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

melek
pisem pomalo
Postovi: 20
Pridružio se: Sre Sep 27, 2006 11:06 am

Hidžab

Post od melek » Čet Apr 26, 2007 8:20 am

SelamAlejkum,


Da li muškarac može inzistirati na nošnji hidžaba kod žene ali bez da zahtjeva da pokrije kosu i glavu?
Ja sam tražila u Kur'anu.....ali to nije nigdje izričito navedeno - kao propis!?
Niti to znači da je žena kao takva lošija muslimanka!?
I kako bi ste gledali na primjereno (moderno) odijevanje muslimanke npr. kao što je Ranya od Jordana?

Aisha
pisem pomalo
Postovi: 10
Pridružio se: Ned Avg 14, 2005 9:22 pm
Lokacija: Planeta Zemlja
Kontakt:

Post od Aisha » Čet Apr 26, 2007 10:32 am

es selamu alejkum

31. A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muževima svojim, ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili sinovima svojim, ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj ili sinovima braće svoje, ili sinovima sestara svojih, ili prijateljicama svojim, ili robinjama svojim, ili muškarcima kojima nisu potrebne žene, ili djeci koja još ne znaju koja su stidna mjesta žena; i neka ne udaraju nogama svojim da bi se čuo zveket nakita njihova koji pokrivaju. I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite.


54. Reci: "Pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku!" A ako ne htjednete, on je dužan raditi ono što se njemu naređuje, a vi ste dužni raditi ono što se vama naređuje, pa ako mu budete poslušni, bićete na Pravom putu; - a Poslanik je jedino dužan da jasno obznani.

sura..An_Nur

izvuci pouku...

insan
Mlađi član
Postovi: 57
Pridružio se: Pon Mar 05, 2007 8:47 pm

Post od insan » Čet Apr 26, 2007 11:02 am

SELAM! :D evo se ja petljam u zenske stvari al imam pravo dokle god ova stranica nosi ime KU´RANA ovo je i moja kuca! hehe zara sta ces sad :D
sala!
PITAJ MELEK O TOM TVOJE SRCE ONO ZNA BOLJE OD NEKIH KOJI SAVJETE DAJU.
mislim da ima jos dosta stvari na stotine sitnica gdje zena mora na ponasanje pazit,poput ogovoranja,prenosenja tudih rijeci,......da bi uopste dos´la do stepena kad zeli i hidzab....
A TO STO NEKI MUZEVI SEBI TO DAJU ZA PRAVO DA ZAHTJEVAJU SVASTA NESTA.....ne bi da se petljam ni u ciji brak.....eto vam tamo......

selam.

melek
pisem pomalo
Postovi: 20
Pridružio se: Sre Sep 27, 2006 11:06 am

Post od melek » Čet Apr 26, 2007 11:37 am

Aisha napisao:es selamu alejkum

31. A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muževima svojim, ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili sinovima svojim, ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj ili sinovima braće svoje, ili sinovima sestara svojih, ili prijateljicama svojim, ili robinjama svojim, ili muškarcima kojima nisu potrebne žene, ili djeci koja još ne znaju koja su stidna mjesta žena; i neka ne udaraju nogama svojim da bi se čuo zveket nakita njihova koji pokrivaju. I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite.


54. Reci: "Pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku!" A ako ne htjednete, on je dužan raditi ono što se njemu naređuje, a vi ste dužni raditi ono što se vama naređuje, pa ako mu budete poslušni, bićete na Pravom putu; - a Poslanik je jedino dužan da jasno obznani.

sura..An_Nur

izvuci pouku...
Seko moja....sve sam ja to pročitala.....i izvukla sam davno pouku da ne zgriješim MIŠLJU, RIJEČJU, DJELOM i PROPUSTOM ili pogledom, tijelom i srcem.

Argumente vučem iz života drugih ljudi - vjernika.......koji su mišljenja da i ovo moje nije pogrešno. Želim čuti i vaše mišljenje....eventualno i vaša iskustva u pogledu ovog kako premostiti ove različite stavove?

Aisha
pisem pomalo
Postovi: 10
Pridružio se: Ned Avg 14, 2005 9:22 pm
Lokacija: Planeta Zemlja
Kontakt:

Post od Aisha » Čet Apr 26, 2007 5:40 pm

Argumente vučem iz života drugih ljudi - vjernika..

es selamu alejkum seko

Argumente moras uzimati sa zivota,Poslanika s.a.v.s. i ashaba...a ne iz zivota drugih ljudi...

HIDZAB JE ZNAK CISTOCE
Smisao i mudrost naredbe o pokrivanju zena ogleda se u ovom Kur'anskom ajetu: "A ako od njih nesto trazite, trazite to od njih iza zastora. To je cistije i za vasa i za njihova srca..." Hidzab cisti srca vjernika i vjernica. Jer, sto oci ne vide, srce ne pozeli.

Ako oci gledaju, postoji mogucnost da i srce pozeli. U svakom slucaju, srce je cistije kad oko ne gleda u ono sto mu je zabranjeno. Tad su veoma male realne mogucnosti za pojavu smutnje. Zato je hidzab cistiji za srce i sprejecava eventualnu potvoru. Hidzab je jak cuvar i veliki zastitnik.

Kad postoji pregrada u odnosima medju dvoje tudjinaca, tada postoji i nada da nece doci do sumnjicenja, i ne daj Boze, nemorala. Ko god je postavio perdu izmedju sebe i suprotnog pola, sacuvao je svoj iman. Zato je hidzab, koji je svojevrsna pregrada izmedju dvoje ljudi, znak dusevne cistoce. Skidanjem hidzaba, mi skidamo stit, a kad njega nema, vrata smutnji su otvorena.

Ima li ista cistije od muslimanke koja nosi mahramu? Ima li ista ljepse i srcu milije kad musliman ugleda grupu djevojaka sa marama? Zar to nije simbol cisotote i cednosti?

Hfz. mr. Senaid Zaimovic


HIDZAB JE ZNAK IMANA

Kada naredjuje hidzab, Uzviseni Allah se obraca vjernicama, sto znaci da su vjernice one koje nose hidzab. Hidzab je prvi znak njihova imana. Kod Aise r.a. su usle zene iz plemena Temim, a bile su odjevene u prozirnu odjecu, pa im se ona obratila: "Ako ste vjernice, onda to sto ste vi obukle nije odjeca vjernica, a ako, pak, niste vjernice, onda uzivajte u takvoj odjeci". (El-Kurtubi, 14/244)

Zaista, nije lahko nositi hidzab pored svih nevolja koje vrebaju danasnju muslimanku. Hidzabu se opiru, hidzab proganjaju, hidzab optuzuju, a muslimanka ga, i pored svega toga, nosi. Radi hidzaba se gine, ali se radi hidzaba i u Dzehennem ide. Zato je on znak vjere, zato, sve muke, iskusenja i napade mogu izdrzati samo odlucne vjernice, koje se ne boje nicijeg prjekora.

On razdvaja cvrste vjernice od labilnih i neodlucnih, on razdvaja prijateljice, ali on i spaja prijeteljice. One su zaista veliki mudzahidi. Proci Becom ili Berlinom pod mahramom i biti izvrgnut riziku nasrtanja na cast, zaista je veliki dzihad. Pod vrelinom sunca u tramvaju, krcatom ljudi, trpjeti psovke i dobacivanje sarajevskih huligana, mogu izdrzati samo jake i Allahu drage vjernice. Zato je hidzab znak imana.


Hfz. mr. Senaid Zaimovic
Poslednja izmena od Aisha u Čet Apr 26, 2007 5:49 pm, izmenjeno 1 put ukupno.

Senad
Veteran
Postovi: 1054
Pridružio se: Čet Apr 21, 2005 7:43 am
Lokacija: Doboj Istok
Kontakt:

Post od Senad » Čet Apr 26, 2007 5:47 pm

[quote="melek

Argumente vučem iz života drugih ljudi - vjernika.......koji su mišljenja da i ovo moje nije pogrešno. Želim čuti i vaše mišljenje....eventualno i vaša iskustva u pogledu ovog kako premostiti ove različite stavove?[/quote]

Esselamu alejkum!


Seko nemoj islam gledat kroz ljude već ljude gledaj kroz islam, a kako ćeš premostiti svakako sve zavisi od stanja osobe i uslova življenja. POstoje olakšice , sve je to lijepo propisano islam nije težak.

Na pravom si putu samo traži spoznaju i vjeruj da ćeš naći ono što tvom srcu leži a da Allah s.w.t. bude zadovoljna.

Svako dobro

Esselamu alejkum!

EMIRgr
Moderator
Postovi: 307
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 11:24 am
Lokacija: U.S.A. Michigan Grand Rapids
Kontakt:

Post od EMIRgr » Pet Apr 27, 2007 4:12 am

Selam alejkum

Ako pokusavas da nadjes nekog ko ce biti tvoga misljenja i reci ti da hidzab nije obavezan, nema sumnje da ces sresti mnoge koji o tome govore da hidzab nije obaveza a iza svega toga se kriju neuke osobe ili sekte koje ne poznaju din i tumace vjeru na svoj nacin onako kako to njima odgovara.
Zena na zahtjev muza ili bez njegovog zahtjeva je duzna da se pokrije, nesumnjivo da ces ti biti i dalje dobra osoba po pitanju dunjaluckih stvari ali i dalje ostajes u nepokornosti Allahu i Njegovom poslaniku s.a.v.s.,ako si vec spoznala da moras nositi hidzab.
Vise o tome mozes pogledati u tefsiru sledecih sura i ajeta Nur 31, 60 ajet
Al Azhab 53, 55, 59 ajet
Mnogi hadisi su takodjer na ovu temu a jedan od toga je kada je sljepac Mektum dosao kod Poslanika s.a.v.s., on je naredio zenama da se pokriju pred njim a bio je slijep (Ebu davud,Tirmizi)
Molim Allaha da ti osladi srcu maramu i da te pomogne u cinjenju dobra. AMIN

melek
pisem pomalo
Postovi: 20
Pridružio se: Sre Sep 27, 2006 11:06 am

Post od melek » Pet Apr 27, 2007 8:35 am

«Argumente moras uzimati sa zivota, Poslanika s.a.v.s. i ashaba...a ne iz zivota drugih ljudi...»

Seko....baš lijepo opisano.

Ali vidi ako nosim hidžab, a ne stavim maramu.....može li to ikoliko biti ispravno?
Jer ipak moja profesija, ne podržava pokrivanje......a znajući kako je teško naći posao koji je neophodan za egzistenciju u ovim današnjim uslovima.

Eh, sad po autoru ispada da ako ne nosim maramu to znači: niti sam duševno čista, niti čedna, niti sam odlučna da mogu izdržati sva iskušenja.....a u stvari sve sam to! O tom autor nije vodio računa????
Ali dobro svako ima pravo na drugačiji stav i slažem se s mojim dragim bratom da ljude treba gledati kroz islam......dodala bih kroz njihovo čisto i fino srce i dušu....ako ih kao takve imaju.

Selam i svako dobro svima.

Aisha
pisem pomalo
Postovi: 10
Pridružio se: Ned Avg 14, 2005 9:22 pm
Lokacija: Planeta Zemlja
Kontakt:

Post od Aisha » Pet Apr 27, 2007 10:56 am

Ali vidi ako nosim Hidzab,a ne stavim mahramu....

ovo ne razumjem nikako ..halali.Moras znat seko da nema pokornost insanu,a nepokornost Allahu s.v.t. Allah s.v.t. je u Kur'anu rekao...
10. Mi vam Knjigu objavljujemo u kojoj je slava vaša, pa zašto se ne opametite? Al-Anbija
1. Objavljujemo suru i njezine propise činimo obaveznim! U njoj objavljujemo jasne dokaze da biste pouku primili. An-Nur

23. On neće biti pitan za ono što radi, a oni će biti pitani. Al-Anbija
42. Reci: "Ko će vas od Milostivog noću i danju štititi?" Niko! Pa ipak oni od Kur’ana glave okreću. Al-Anbija

9. Oni Allahove ajete za ono što malo vrijedi zamjenjuju, pa od puta Njegova odvraćaju; zaista je ružno kako postupaju. Al-Anbija

1. O Vjerovjesniče, Allaha se boj, a nevjernike i licemjere ne slušaj - Allah, uistinu, sve zna i mudar je -

2. i slijedi ono što ti Gospodar tvoj objavljuje - Allah dobro zna ono što vi radite -

3. i u Allaha se pouzdaj, Allah je zaštitinik dovoljan! Al-Ahzab
20. Kako ne vidite da vam je Allah omogućio da se koristite svim onim što postoji na nebesima i na Zemlji i da vas darežljivo obasipa milošću Svojom, i vidljivom i nevidljivom? A ima ljudi koji raspravljaju o Allahu bez ikakva znanja, bez ikakve upute i bez knjige svjetilje. Lukman

21. A kad im se govori: "Slijedite ono što vam Allah objavljuje!" - odgovaraju: "Ne, mi slijedimo ono što smo zapamtili od predaka naših." Zar i onda kad ih šejtan poziva na patnju u ognju?!

22. Onaj ko se sasvim preda Allahu, a uz to čini dobra djela, uhvatio se za najčvršću vezu. Allahu se na koncu sve vraća.

23. A onaj koji ne vjeruje, pa, neka te ne zabrinjava nevjerovanje njegovo. Nama će se svi vratiti i Mi ćemo ih o onome šta su radili obavijestiti; Allahu su, uistinu, poznate svačije misli. Lukman

34. Mi vam objavljujemo jasne ajete i primjere iz života onih koji su prije vas bili i nestali i pouku onima koji se budu Allaha bojali. An-NUR

63. Ne smatrajte Poslanikov poziv upućen vama kao poziv koji vi jedni drugima upućujete; Allah sigurno zna one među vama koji se kradom izvlače. Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naređenju Njegovu, da ih iskušenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snađe. An-Nur

64. Allahovo je sve što je na nebesima i na Zemlji, On sigurno zna kakvi ste vi, i On će ih obavijestiti o svemu što su radili na Dan kad se budu Njemu vratili. A Allah sve dobro zna! An Nur



es selamu alejkum

Kemo
Mlađi član
Postovi: 183
Pridružio se: Ned Maj 08, 2005 12:29 pm
Lokacija: Bosna

Post od Kemo » Pet Apr 27, 2007 4:27 pm

nema sumnje da je hidzab farz za žene. :)

Senad
Veteran
Postovi: 1054
Pridružio se: Čet Apr 21, 2005 7:43 am
Lokacija: Doboj Istok
Kontakt:

Post od Senad » Pet Apr 27, 2007 6:39 pm

Esselamu alejkum!

Seko Aisha morala bi voditi računa o postiranju ajeta. Ako bukvalno shvatimo neke od ajeta što si podstirala i dovedemo u vezu sa ovim pitanjem od naše čestite seke onda ispada da je ona sve ono najgore
a vidi kako nam se lijepo obrati .

Mislim da je seka u takvom stanju kada mora da premosti ove dunjalučke zakone i Allahovo zadovljstvo

Ispada da je ona nevjernik da se nemarno odnosi prema Allahovim propisima između ostalog ovaj njen post govori o tome da ona ide lagano u pravcu spoznaje i činjenja dobra , pitanje je lijek za neznanje.

U kakvom će ona stanju biti sutra to samo Allah s.w.t. zna, možda nadmaši sve vas seke koje bi ostavile sve , napustile države u kojima egzistirate zbog nikaba.

Mislim da je pitanje seke melek na mjestu kada kaže ........kako premostiti....po osnovu ovakvih pitanja izdaju se i fetve

Ako krene radikalno polomit će se .... neka traži spoznaju. .step by step.

Ja se iskreno nadam da će naša seka staviti nikab onako kako je propisano.
Ovdje možda seku melek bune neke pojave koje se dešavaju a koje n isu farz. Ovdje mislim na ono prokrivanje lica crnim mahramama.
Seko nije obavezno stavljanje preko lica mahrame - kada se odlučiš da staviš nikab onako kako je opisano u navedenom ajetu , odeš u butik namjenjen za te stvari i možeš se pokriti stilski da budeš u modi i da ispoštuješ sve ono što se traži od tebe.

Možda nije primjereno da postiram slike kako može da izgleda .
I da postiram slike osoba onih koje su pokrile cijelo tjelo , svakako da ovakva nebih mogla da radiš i opstaješ u tom okruženju .

Ostaj u dobru , lijek za neznanje je pitanje i traži spoznaje Allah s.w.t. je Milostiv . Moraš imat u srcu nijet . Ljudi snuju a Bog određuje.


Esselamu alejkum

Aisha
pisem pomalo
Postovi: 10
Pridružio se: Ned Avg 14, 2005 9:22 pm
Lokacija: Planeta Zemlja
Kontakt:

Post od Aisha » Pet Apr 27, 2007 7:50 pm

33. A ko govori ljepše od onoga koji poziva Allahu, koji dobra djela čini i koji govori: "Ja sam doista musliman!" Al-Fussilat

16. Ali, vi više život na ovom svijetu volite,
17. a onaj svijet je bolji i vječan je. Al-A'la

9. O vjernici, neka vas imanja vaša i djeca vaša ne zabave od sjećanja na Allaha. A oni koji to učine, biće izgubljeni.

10. I od onoga čime vas Mi opskrbljujemo udjeljujte prije nego nekom od vas smrt dođe, pa da onda rekne: "Gospodaru moj, da me još samo kratko vrijeme zadržiš, pa da milostinju udjeljujem i da dobar budem!
Al-Munafiqun

Kemo
Mlađi član
Postovi: 183
Pridružio se: Ned Maj 08, 2005 12:29 pm
Lokacija: Bosna

Post od Kemo » Pet Apr 27, 2007 8:39 pm

Muslimanka koja ne želi da se pokrije negira kur'ansku naredbu i toj ženi je draži dunjaluk od ahireta i takve žene se ne žele pokriti zbog toga da ne bi bile prozivane po gradu kao pokrivene cue pa se ne boje Allaha vec se boje ljudi.

Nihad
Mlađi član
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 10:10 pm
Lokacija: Dunjaluk
Kontakt:

Post od Nihad » Pet Apr 27, 2007 10:09 pm

Es selamu alejkum
Slijedi text koji daje ogovore na pitanje nick-a "melek" kao i obrazlozenja za niz drugih pitanja o pokrivanju zene. InshAllah da se okoristimo ovim textom! Amin.
1. Zasto je Uzviseni Allah dz.s. zenama propisao HIDZAB, propisano oblacenje, koje podrazumijeva pokrivanje cijelog tijela zene osim lica i saka?(Nekolicina ucenjaka se slozilo da je potrebno pokriti i lice)
Uzviseni Allah dz.s. je vjernicama propisao hidzab iz slijedecih razloga: Allah dz.s kaze:
`OVjerovjesnice, reci zenama svojim, i kcerima svojim, i zenama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako ce se najlakse prepoznati pa nece napastovane biti. A Allah prasta i samilostan je.`(Al-Ahzab, 59)
Zato je odjeca muslimanke njeno oblicje i simbol, po cemu se raspoznaje medju svim drugim zenama, jer ako se ona izjednaci u razgolicavanju, nebi se prepoznala niti razlikovala. Dakle, Hidzab nju odlikuje i stiti svako koji je navodi na zlo i nemoral;
Iz bojazni od fitneta (smutnje), jer zena svojim kindjurenjem, sminkanjem i uljepsavanjem sebe dovodi u kusnju da skrene s puta kreposti i cestitosti, sto spada u najvece uzrocnike zla i fesada na zemlji;
Kako bi zena bila zasticena i kako ne bi iscezao stid, jedan od sastavnih dijelova imana, vjerovanja. Zena se oduvijek navodila kao uzor stida(stidnija od lade u djerdeku), a iscezavanje stida upucuje na manjkavost zeninog vjerovanja i izlazak iz okvira prirode, fitreta, u kojoj je stvorena.
Kako ljude nebi dovodila u iskusenje da skrenu sa staze morala i postenja, osobito ako je zena lijepa; Kako bi se razlikovala od muskaraca, jer kada se nebi razlikovala od njih u ponasanju i oblacenju, nebi se nimalo stidjela u susretu s njima, sto vodi velikoj smutnji, fitnetu.
Jednom prilikom je Vjerovjesnik Muhamed a.s. izasao iz dzamije pa je, primjetivski da su se zene pomijesale sa ljudima rekao:`Ostanite iza ljudi, nemate pravo da idete sredinom puta, drzite se njegovih krajeva.’ Otada su se zene drzale krajeva puta do te mjere da je njihova odjeca zapinjala za ogradu.
2. Sta je zeni dozvolljeno da otkrije od svog tijela?
Znaj draga sestro, da zeni nije dozvoljeno da otkrije ista vise osim lica i saka( nekolicina ucenjaka se slozila da i lice treba biti pokriveno). Ostale dijelove tijela zena je obavezna pokriti, jer Allah Uzviseni kaze: “... i neka pokrivaju os svojih ukrasa samo ono sto je ocevidno (vanjsko).”
3. Koji su uvijeti islamskog hidzaba, propisanog oblacenja?
• Da pokriva cijelo tijelo zene, osim lica i saka. Allahov Poslanik a.s. je rekao: “...Zena je avret!” tj. Treba sva da bude pokrivena uz spomenute izuzetke. (Tirmizi)
• Da sam hidzab, odjeca zene, ne bude ukrasena, nakindjurena, izazovnih boja koje privlace poglede muskaraca. Uzviseni Allah dz.s. kaze : “... I neka pokazuju od svojih ukrasa samo ono sto je ocevidno ( vanjsko). I nemojte se razgolicavati (otkrivati) kao u prvo dzahilijjetsko (predislamsko) doba.”
• Da hidzab ne bude proziran, kako se ispod njega ne bi nazirali dijelovi tijela;
• Da hidzab bude sirok i prostran kako ne bi ocrtao dijelove tijela;
• Da Hidzab ne bude namirisan ili naparfemisan, jer Allahov Poslanik a.s. kaze:” Koja god se zena namirise, pa prodje pokraj ljudi i ovi osjete njezih miris, postaje za njih kao ona koja je nemoral pocinila.”
• da hidzab ne slici odjeci muskarca, jer Ebu Hurejre prenosi da je Allahov Poslanik a.s prokleo covjeka koji oblaci zensku odjecu i zenu koja oblaci musku odjecu. (Ebu Davud i drugi). Allahov Poslanik a,s je takodzer rekao: “ tri osobe nece uci u dzenet niti ce Allah dz.s na Sudnjem Danu u njih gledati; dijete neposlusno prema roditeljima, razgolicena zena koja se poistosvejcuje sa ljudima ( tj. Oblaci musku odjecu) i covjek koji ne vodi racuna o moralu svoje porodice.”
• Da hidzab ne slici odjeci nemuslimanke, jer Allahov Poslanik a.s veli :” Ko se poistovijesti s jednim narodom, on je jedan od njih (tj. Pripada njima).” (Ahmed)
• Da hidzab ne bude od odjece kojom se zeli isticanje medju ljudima, svejedno bila ta odjeca skupocjena pa se oblaci iz ponosa ili pak bezvrijedna, losa i pokrpana, pa se oblaci radi isticanja zuhda, pokornosti odn. Poniznosti ili dvolicnjastva.


• Na ovo pitanje je dala odgovor moja zena.Na ovaj post bi se sestre trebala ukljuciti i davati odgovore.Da vas Allah s.v.t. nagradi Dzenetom Firdewsom.Amiin

Aisha
pisem pomalo
Postovi: 10
Pridružio se: Ned Avg 14, 2005 9:22 pm
Lokacija: Planeta Zemlja
Kontakt:

Post od Aisha » Pet Apr 27, 2007 10:32 pm

Bismil-lah

InšaAllah otpočela bih temu o pokrivanju žene. Način pokrivanja, koji dijelovi tijela treba da se pokriju, kako treba da izgleda odjeća žene.
Svima je nama dužnost da slijedimo Kur'an i Sunnet. Naši postupci treba da su zasnovani na Kur'anu i Sunnetu.

Praktičnog razilaženja oko pokrivanja lica nije bilo sve do kolonijalnih osvajanja i početka slabljenja i raspadanja islamske države, do tada je pokrivanje lica bilo prihvaćeno i praktikovano u cijelom ummetu, bez obzira na mezheb koji je preovladavo na određenom području. O tome da je pokrivanje lica u najodabranijim islamskim generacijama bila ustaljena praksa i da je to bilo sasvim normalno nema nikakve dileme i spora. Kaže hafiz Ibn-Hadžer: «Praksa koja se ustalila u generacijama prije nas i u naše vrijeme jeste pokrivanje lica žene pred muškarcima." ("Fethu-l-bari ", 9/224.). Kaže šejh Bekr Abdullah ebu-Zejd, član Stalne komisije za fetve u Saudijskoj Arabiji: «Postoje dva praktična konsenzusa koji su se u ovom ummetu prenosili sa generacije na generaciju: prvi je boravak žene u kući i ne izlaženje bez velike potrebe i nužde; drugi je nepojavljivanje žene pred muškarcem (strancima) otkrivenog lica i u ukrašenoj odjeći. Grupa poznatih učenjaka, među kojima su najistaknutiji hafiz Ibn-Abdulberr, imam Nevevi i šejhul-islam Ibn-Tejmijje zabilježili su islamskom ummetu ova dva konsenzusa. Oni su bili na snazi do sredine 14-og hidžretskog vijeka, kada je počelo cijepanje jedinstvene islamske države i njeno dijeljenje na samostalne državice...Prvi slušajevi otkrivanja lica zabilježeni su u Egiptu. Nakon toga slijedi Turska, Šam, Irak, Magrib i prenosi se na ostale dijelove svijeta.» («Hirasetul-fadile», 37., 38.).
Nije nam poznato da je islamska ulema ikada inicirala, podsticala ili na bilo koji način učestovala u otkrivanju lica žene muslimanke, to su, u koperaciji, uradili samozvani reformisti i modernisti sa jedne strane i potkupljeni vladari sa druge strane – prvi idejom, a drugi mačem. Najpoznatiji propagatori, ne samo otkrivanja lica nego i otkrivanja žene u potpunosti i mješanja žena sa muškarcima su: Rifaa Rafi' et-Tahatavi (Muhammed-paša ga je poslao da uči u Francuskoj), umro 1290. h.g., Ahmed Lutfi es-Sejjid (utemeljitelj mješovitih škola u Egiptu, u kojima su djevojke po prvi put otkrivenih lica zajedno učile sa muškarcima), umro 1382. h.g., Taha Husejn, umro 1393. h.g., Kasim Emin (glavni zagovarač otkrivanja lica, napisao knjigu «Emancipacija žene muslimanke»), umro 1362. h.g., Sa'd Zaglul, umro 1346. h.g., Ahmed Fethi Zaglul, umro 1332. h.g., Huda eš-Ša'ravi (predvodnica Pokreta za emancipaciju žene), umrla 1367. h.g. i drugi.




NIKAB – DA ILI NE

1. DOKAZ

Kaže Allah svt u suri Nur, 31 ajet:
"A reci vjernicama neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muževima svojim, ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili sinovima svojim, ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj ili sinovima braće svoje, ili sinovima sestara svojih, ili prijateljicama svojim, ili robinjama svojim, ili muškarcima kojima nisu potrebne žene, ili djeci koja još ne znaju koja su stidna mjesta žena; i neka ne udaraju nogama svojim da bi se čuo zveket nakita njihova koji pokrivaju. I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite."

U ovom ajetu se nalazi nekoliko dokaza o obavezi povrivanju lica.
Prvi takav dokaz ogleda se u riječima: "i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta (osim onoga što je ionako spoljašnje) osim onoga što se samo ukaže.." Ono što je "ionako spoljašnje" jeste ono što se samo ukaže, bez namjere i nijeta. Vanjski ukrasi su oni koji su sami po sebi vidljivi, tj visina žene, građa žene (mršava, punija), njena vanjska odjeća.

Drugi dokaz, u istom ajetu, se nalazi u riječima: i neka vela svoja (himar) spuste na grudi svoje;… U obrazloženju ovog ajeta navedimo hadis koji prenosi Buharija od
Aiše, radijallahu anha, :" Allah se smilovao prvim muhađirkama, kada je Allah, dželle šenuhu, objavio:" I neka vela svoja spuste na grudi svoje!" (En-Nur, 31), one su pocijepale svoje ogrtače i zastrle (ar. glagol ihtemerne) se njima." (Hadis su zabilježli: Buharija, Ebu-Davud, Hakim, Bejheki, i ibn Džerir). Rekao je hafiz ibn Hadžer:" Riječi Aiše "ihtemerne" (zastrle) znače da su zastrle lica" ("Fethu-l-bari", 8/490).

Rekao je šejh Muhammed Emin Šenkiti u svom poznatom djelu "Advau-l-bejan", 6/595-596, :" Ovaj hadis jasno upućuje da su pomenute sahabijke shvatile iz riječi Allaha, dželle šenuhu, :" I neka vela svoja spuste na grudi svoje! ", da moraju pokriti lica, što su i učinile, nakon što su pocijepale svoje ogrtače, pokrile su lica i na taj način se pokorile Allahovoj naredbi."
Komentatori hadisa kažu da riječi: "i njima se pokrile" znače pokrile su lica svoja.
A u predaji koju prenosi Ibnu Ebi Hatem od Safijje bintu Šejbe stoji: "Kada je u suri Nur objavljen ovaj ajet: "… i neka vela svoja spuste niz grudi svoje …" ljudi su se zaputili svojim ženama citirajući im što je objavljeno u ovoj suri. Poslije toga nije bilo ni jedne žene a da nije uzela svoj ogrtač i stavila ga na glavu, pa su na sabah namazu umotane u šalovima izgledale kao da su im crni gavranovi na glavama. Ibnu Hadžer El-Askalani kaže da riječi "umotane šalovima" znače da su bile pokrivenih lica. Iz ovih navedenih predaja vidimo da se spuštanjem vela niz grudi nije moglo zaobići pokrivanje lica.

Deći dokaz, u istom ajetu, se nalazi u Allahovim riječima: "… i neka ne udaraju nogama svojim da bi se čuo zveket nakita njihova koji pokrivaju…" se nalazi dokaz za one koji vode računa o analogiji. Poznato je da su žene u doba džahilijjeta a i poslije u Islamu nosile nakit i na nogama. To su bile tzv. halhale. Prilikom hoda ili udaranja nogama taj nakit bi zvečao i privlačio pažnju. Allah, subhanehu ve te'ala, je zabranio da žene udaraju nogama iz razloga da ne bi privukle pažnju muškarca i time izazvale smutnju jer bi on, kada bi čuo zveket, direktno usmjerio svoj pogled prema njenim nogama. Ako zveket nakita na ženskim nogama izaziva i privlači muškarca, onda otkrivanje lica pred muškarcem još više izaziva njegovu pažnju i privlači ga. Lice je središte i izvor ljepote. Prema tome, preče je pokriti lice jer ono više izaziva muškarce od jednih halhala (halke na nogama).

Kaže Ibn-Kesir: «Allah, dželle šanuhu, naređuje vjernicama da se razlikuju od žena paganskog doba i ne čine ono što čine idolopoklonice. Riječi Allaha, dželle šenuhu, «i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi osim ono što je ionako spoljašnje», znače: neka ništa od tijela ne pokazuju strancima, osim ono što je nemoguće skriti, a to je prema tumačenju Ibn-Mes'uda, odjeća i donji ogrtači koje su nosile Arapkinje...Mišljenja Ibn-Mes'uda je i Hasan el-Basri, Ibn-Sirin, Ebul-Dževza, Ibrahim en-Nehei' i drugi.» («Tefsirul-kuranil-azim», 6/46.). Tumačenje Ibn-Mesu'da, po kojem je «ono što je ionako spoljašnje» odjeća koja se ne može skriti, zabilježio je Ibn-Džerir et-Taberi i ima dva seneda (lanca prenosilaca). U prvom sendu su Junus, Ibn-Vehb, Ebu-Ishak el-Hemedani, Ebul-Ahves i Ibn-Mes'ud, a u drugom Muhammed ibn-Beššar, Abdurrahman, Sufjan, Ebu-Ishak, Ebul-Ahves i Ibn-Mes'ud. I jedan i drugi lanac su u samom vrhu vjerodostojnih lanaca kod učenjaka hadisa.
Neko će reći: «A šta je sa tumačenjem Ibn-Abbasa po kojem se riječi Allaha, dželle šenuhu, «ono što je ionako spoljašnje» odnose na lice i šake? Kako spojiti ova dva naizgled oprečna tumačenja?
Kažemo: Tumačenje koje se prenosi od Ibn-Abbasa nije zabilježeno vjerodostojnim lancem prenosilaca. Predaja koju je zabilježio Bejheki od Ibn-Abbasa je slaba zbog toga što u njenom lancu imaju dvojica slabih prenosilaca: Ahmed ibn-Abduldžebbar i Abdullah ibn-Muslim ibn-Hurmuz el-Mekki. Rekao je Zehebi: «Ahmed ibn-Abduldžebbar je prenio od Ebu-Bekra ibn Ajjaša i njegove genaracije; nekolicina učenjaka hadisa ga je okarakterisala kao slabog prenosioca. Rekao je Ibn-Adijj: «Našao sam da su učenjaci složni oko slabosti ovog prenosioca, ne zbog toga što su njegovi hadisi munker, nego zbog toga što nije sreo one od kojih prenosi. Rekao je Mettin: «Znao je izmisliti hadis». Rekao je Ebu-Hatim: «Kao prenosilac hadisa nije bio jak.» («Mizanul-i'tidal», 1/112., 113.).
Rekao je hafiz Ibn-Hadžer: «Radi se o slabom prenosiocu.» («Takribu-t-tehzib», 1/19.). Što se tiče drugog prenosioca, Abdullaha ibn-Muslima ibn-Hurmuza el-Mekkija, slabim su ga okarakterisali Jahja ibn-Mein, Ibnul-Medini, Nesai i hafiz Ibn-Hadžer. («Mizanul-i'tidal», 2/503.; «Takribu-t-tehzib», 1/405.).
Znači, nema poređenja između slabe i vjerodostojne predaje – radimo po vjerodostojnoj, a ostavljamo slabu predaju. Kaže šejh Mustafa el-Adevi, nakon što je naveo sve slabe predaje od Ibn-Abbasa, : «Nismo uspjeli naći, u knjigama koje su pred nama, nijednu vjerodostojnu predaju u kojoj neko od ashaba tumači «ono što je ionako spoljašnje» kao lice i šake.» («El-Hidžabu edilletul-mudžibin ve šubehul-muhalifin», str. 37.).
Pod pretpostavkom da je Ibn-Abbasovo tumačenje vjerodostojno, šejhul-islam Ibn-Tejmijje pravi fenomenalan spoj između njega i Ibn-Mes'udovog tumačenja: «U stvarnosti, Allah, dželle šenuhu, je podjelio ukrase na dvije vrste: spoljašnji i unutarnji (skriveni) ukrasi. Dozvolio je ženi da spoljašnje ukrase pokazuje osobama koje se ne smatraju njenim mahremima, a unutarnje ukrase samo mužu i bližem rodu (mahremima – osobama sa kojima ne može stupiti u brak). Prije objavljivanja ajeta koji naređuje hidžab, žene su izlazile bez džilbaba, tako da su muškarci mogli vidjeti njihova lica i ruke. Tada im je bilo dozvoljeno da otkrivaju lica i šake, a muškarcima je bilo dozvoljeno da ih gledaju. Kada je Allah, dželle šanuhu, objavio: «O vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima svojim, i ženama vjernika, neka ogrtače svoje spuste niza se», Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je zaklonuo svoje žene od pogleda muškaraca. To je bilo u vrijeme njegove ženidbe sa Zejnebom bint-Džahš, radijallahu anha, koju je zagrnuo ogrtačem, ne dozvolivši na taj način Enesu da je vidi


2 DOKAZ

Kaže Allah svt u suri Al-Ahzab, 59 ajet: "O Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima svojim, i ženama vjernika neka spuste haljine svoje niza se. Tako će se najlakše prepoznati pa neće napastovane biti. A Allah prašta i samilostan je."

Dokaz je u riječima: "neka spuste haljine (džilbabe) svoje nizase… Džilbab je odjeća kojom se pokriva cijelo tijelo bez izuzetka. Prema tome naredba obuhvata pokrivanje čitavog tijela u što se ubrajaju i lice i šake. Na ovakvo nas tumačenje navode slijedeće činjenice:
Ibnu Abbas isti ajet tumači ovako: "Allah je naredio ženama vjernika, kada izlaze iz svojih kuća radi svojih potreba, da pokriju lice džilbabom, i da otkriju samo jedno oko."
Allahove riječi: "Reci svojim ženama". Sva se ulema slaže po pitanju naredbe pokrivanja lica žena Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i u tome nema nikakve podjele. Zbog toga spominjanje njegovih žena u kontekstu zajedno sa kćerkama i ženama ostalih vjernika upućuje na potvrdu dužnosti pokrivanja lica spuštanjem džilbaba preko čitavog tijela.
Da se pod džilbabom misli na odjeću koja pokriva čitavo tijelo govori i "hadis o potvori" u kome se govori o Aiši, radijallahu anha, kada je zaostala za karavanom i zaspala. Došao je Safvan ibnu Mu'attal sa drugom karavanom i prepoznao je. Ona kaže: "…. I poznao me je kad me je ugledao, jer me je viđao prije naredbe o hidžabu. Probudila sam se u momentu kad me je on prepoznao pa sam pokrila svoje lice džilbabom…." Dokaz je u zadnjem dijelu hadisa gdje Aiša tačno precizira čime se pokriva lice. Ovaj hadis pojašnjava pravu upotrebu džilbaba u ondašnjem vremenu. Shodno njenim riječima, govori se o odjeći koja pokriva čitavo tijelo zajedno sa licem.
Kaže Muhammed ibn-Omer ez-Zamahšeri: «Riječi Allaha, dželle šanuhu, «neka ogrtače svoje spuste niza se» znače neka ih prebace preko svoga tijela i pokriju njima svoja lica i pregibe tijela. Kada žena skine ogrtač sa lica, kaže joj se: edni sevbeke ala vedžhike. («Zagrni lice ogrtačem»). («El-Keššaf ala hakaiki-t-tenzil», 3/274.)

3 DOKAZ

Kur'anski ajet: "A starim ženama koje ne žude više za udajom nije grijeh da odlože ogrtače svoje, ali ne pokazujući ona mjesta na kojima se ukrasi nose; a bolje im je da budu kreposne. A Allah sve čuje i sve zna." Pod ogrtačem u spomenutom ajetu se misli na džilbab o kome smo već govorili. Prema tome, značenje ajeta bi bilo ovako; "Starim ženama je dozvoljeno da skinu džilbabe, i to samo onda kada više ne žude za udajom". Znači, radi se o izuzetku i olakšici prema starim ženama. Ako je Kur'an dozvolio staroj ženi koja više ne žudi za udajom da može odložiti džilbab, onda je djevojka obavezna da ga ne odlaže i obavezna je njime pokriti cijelo tijelo. (ovdje se pod djevojkom ne misli na neudatu ženu, već se misli na ženu koja je mlada)

4 DOKAZ

Kur'anski ajet: "… A ako od njih (žena) nešto tražite, tražite to od njih iza zastora. To je čistije i za vaša i za njihova srca…" (Suretul-Ahzab, ajet 53) Ovo je prvi ajet koji je objavljen o hidžabu. To se desilo šeste godine po hidžri. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je odmah naredio svojim ženama i ženama vjernika da se pokriju. Prema velikom broju mufessira Kur'ana ovaj ajet nije vezan samo za Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, žene kako se to želi reći, već i za ostale vjernice koje su živjele zajedno sa Poslanikovim ženama a i za sve kasnije generacije. Ovdje se u obzir uzima pravilo iz usuli-fikha (pravne metodologije) koje glasi "El-ibretu li umumil-lafzi, la li hususis-sebeb" - što znači: "Treba uvažiti općenito značenje riječi, a ne samo motive, koji su doveli do stanovitog propisa". Iako ostale vjernice nisu bile razlogom ili povodom silaska ajeta o hidžabu, one ulaze pod njegov propis. Prema tome, u ajetu je striktna naredba i ostalim vjernicama da direktni kontakt sa muškarcima ne smije biti licem u lice, već iza zastora kako je Kur'an i naredio: "…. iza zastora…" Ako prihvatimo da se ova naredba odnosi i na sve vjernice pored Poslanikovih žena, onda trebamo reći i to da se zastor kod Poslanikovih, sallallahu alejhi ve sellem, žena, a koji se spominje u ovom ajetu, sastojao od pokrivanja čitavog tijela zajedno sa rukama i licem.

5 DOKAZ

Prenosi Abdullah ibn Mes'ud da je rekao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, :" Žena je avret (tj. svo njeno tijelo se smatra intimnim i stidnim) i kada izađe iz kuće šejtan je uljepša u očima ljudi. Najbliža je Allahovoj milosti onda kada boravi u svojoj kući" (Hadis su zabilježili: Tirmizi, Ibn-Hibban i Taberani)
Prema vanjskom značenju hadisa, vidimo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nazvao čitavo žensko tijelo avretom. Avret u cijelosti a ne samo strogo intimne dijelove kao što je to uobičajeno. Prema ovome hadisu u čiju autentičnost nema sumnje (svi njegovi prenosioci su pouzdani) u područje avreta ulazi i lice, te ga prema pravilu treba pokriti.

6 DOKAZ

Hadis kojeg prenosi Enes ibnu Malik, radijallahu anhu, u kome se kaže: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, se oženio i sa svojom ženom ušao u kuću. Moja majka Ummu Sulejm je napravila jelo od hurmi, mlijeka i masla. Stavila ga je u veliki lonac i rekla mi: "Enese, idi odnesi ovo Poslaniku i reci mu: "Poslala ti je ovo moja mati. Ona ti šalje selame i kaže da je ovo malo od nas." Otišao sam do Poslanika i rekao mu ono što mi je majka naredila. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mi je rekao: "Ostavi to i idi i pozovi mi tog i tog, i koga god usput sretneš. Imenovao mi je neke ljude i ja sam ih pozvao. Potom je Poslanik naredio da se iznese lonac sa jelom i oni su svi jeli iz njega. Kada bi jedna grupa jela i zasitila se izašla bi a druga grupa ljudi bi ulazila i jela……………. Jedna grupa njih se zadržala u kući Resulullahovoj i pričala. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je sjedio, a njegova žena je licem bila okrenuta prema zidu. Njihovo dugačko sijelenje je veoma teško palo Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, pa je on izašao i otišao do svojih žena, a potom se vratio i njih zatekao kako pričaju…………. Kao što vidimo iz teksta hadisa dokaz se nalazi u riječima: "…..a njegova žena je licem bila okrenuta prema zidu…." Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, žena Zejneb nije rod ashabima i zbog toga je ona okrenula svoje lice od njih. Njeno okretanje lica od muškaraca govori o dužnosti skrivanja lica pred strancima. Jer, da nije dužnost pokriti lice njegova žena ga ne bi krila pred ashabima (njegovim drugovima), već bi sjedili zajedno i ona bi bila okrenuta prema njima kao što se to danas kod nas radi.

7 DOKAZ

Hadis koji prenosi Hafsa u kome kaže: "Zabranjivale smo svojim robinjama da izlaze za vrijeme bajrama. Došla je jedna žena i odsjela u dvorcu Beni Halefa. Pričala je o svojoj sestri čiji je muž bio u dvanaest vojnih pohoda zajedno sa Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem. Kaže ona: "Moja sestra je bila u šest pohoda zajedno sa njim, liječile smo ranjene i brinule se o bolesnima. Pitala je Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Da li smeta ako neka od nas nema džilbaba da izađe iz kuće (bez njega)?" On joj je odgovorio: "Neka ga pozajmi od svoje prijateljice, i neka prisustvuje dobru i dovama vjernika… " Iz spomenutog hadisa vidimo da Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije dozvolio ni u kom slučaju da žena izađe van kuće bez džilbaba. A ona koja nema svoga džilbaba neka ga pozajmi od svoje prijateljice. Već smo prije spomenuli da džilbab označava odjeću kojom se pokriva čitavo tijelo u što spada i lice. Prema tome, ovaj nas hadis upućuje na obaveznost pokrivanja lica prilikom izlaska iz kuće. Jer da nije dužnost pokriti lice, značilo bi da žena može izaći vani i bez džilbaba što se, naravno, kosi i sa kur'anskim i sa hadiskim tekstovima.

8 DOKAZ

Hadis u kome stoji: Od Ummu Seleme se prenosi da je ona zajedno sa Mejmunom bila kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Dok smo tako sjedile došao je Ibnu Ummi Mektum kod Resulullaha, nakon što nam je naređen hidžab. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nam se obratio: "Pokrijte se pred njim"! Rekla sam: Zar on nije slijep, Božiji Poslaniče? Ne vidi nas niti nas poznaje?" On reče: "A jeste li vi slijepe, zar vi ne vidite njega?" Dokaz je u stavu Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, prema svojim ženama prilikom ulaska u kuću slijepog Ibnu Umi Mektuma. Naredio im je da se pokriju upotrijebivši izraz … što znači pokrijte svoje glave lice i vrat. Tako nas i ovaj hadis upućuje na obaveznost pokrivanja lica pred strancima. Iako je slučaj vezan za Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, žene propis se ne može ograničiti samo na njih već je i na ostalim vjernicama da ih u tome slijede. Da su kojim slučajem bile neke druge žene pred Ibnu Ummi Mektumom, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bi na isti način reagovao. Ovdje je dokaz pojačan i činjenicom da je spomenuti ashab bio slijep. Kako bi tek Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reagovao da on nije bio slijep?



9 DOKAZ

Hadis Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u kome stoji: Od Ibnu Omera, radijallahu anhu, se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ko pusti svoju odjeću iz oholosti, neće ga Allah na Sudnjem danu ni pogledati. Čuvši to Ummu Selema je rekla: Božiji Poslaniče, pa kako će onda žene učiniti sa krajevima svoje odjeće (Pošto one svakako nose odjeću dužu od članaka)? On reče: Pustite je za pedalj i nemojte više." Ona opet upita: "A ako im se otkriju stopala?" On odgovori: "Pustite odjeću za lakat duže od članaka i nemojte više od toga." Prema vanjskom značenju hadisa vidimo da je žena dužna pokriti stopala kako se ne bi vidjele noge prilikom hodanja, ili kako bi otkrivanje stopala bilo put da se ženi otkrije noga. Nema sumnje da je otkrivanje stopala manje izazovno od otkrivanja lica. Pa kako je onda naređeno da se pokrije ono što je manje izazovno a da se ne pokrije ono što je više izazovno (u ovom slučaju lice) kao središte ukrasa i ljepote i što više privlači pažnju muškarca. Ni jednom muškarcu neće privući i pobuditi mu pažnju samo stopalo, ali će ga itekako privući lijepo lice. U Allahovom zakonu nema kontradikcije i svaki propis ima svoju svrhu i razlog. Ako postoji naredba o pokrivanju stopala samo zato što je stopalo a ne postoji naredba o pokrivanju nečega izazovnijeg od stopala kao što je lice, onda bismo u tom slučaju morali priznati postojanje kontradiktornosti u Šeriatu - neka nas Allah toga sačuva.

10 DOKAZ

Hadis kojeg prenosi Mugire ibnu Šu'be: Od Mugire ibnu Šu'be se prenosi da je rekao: "Došao sam Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i spomenuo mu ženu koju sam htio vjeriti. Rekao mi je: "Idi i vidi je, jer je viđenje bitno zbog budućeg života." Dođoh Ensarijki koju sam htio vjeriti. Zatražio sam je pred njenim roditeljima i rekao im ono što je meni rekao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. Čini mi se da im nije bilo drago zbog toga. Zatim sam čuo djevojku kako iz svoga kutka sobe govori: "Ako ti je Poslanik naredio da pogledaš, onda pogledaj, a ako nije onda te zaklinjem Allahom da to ne činiš. U tom momentu mu se ona učinila divnom. Kaže Mugire: "Pogledao sam u nju i oženio je. Potom je spomenuo njen pristanak." Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao Mugiri da pogleda svoju buduću ženu prije nego je zaruči. Iz hadisa se jasno vidi da nije dozvoljeno da iko vidi žensko lice osim vjerenika (zaručnika). Dalje se iz hadisa vidi da je Mugire na osnovu Poslanikove preporuke zahtijevao od roditelja da vidi lice djevojke. Da bi se nešto tražilo da se vidi, mora prethodno da bude nevidljivo, tj. pokriveno. Znači nema smisla tražiti nešto da se vidi ako je ono već samo po sebi vildljivo i otkriveno. Iz toga zaključujemo da je ova djevojka bila pokrivenog lica, a da je Mugire tražio da je vidi jer ima pravo na to s obzirom da je zaručnik. Drugo, djevojka je bila u istoj sobi (u jednom dijelu sobe). Da nije bila pokrivena, zahtijev za viđenjem, također, ne bi imao smisla jer je ona već vidljiva i otkrivena. Roditeljima djevojke nije bilo drago da je Mugire vidi jer su smatrali da je to protivno njihovim dotadašnjim navikama. Djevojka dozvoljava da je Mugire pogleda onda kada je čula da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, to naredio: "Ako ti je Poslanik naredio da pogledaš, onda pogledaj,…" Muhaddisi također, ovako tumače navedeni hadis, i za potvrdu ovakvog tumačenja navode drugi hadis koji prenosi Muhammed ibnu Mesleme u kome on kaže"Zaručio sam jednu djevojku i vrebao priliku da je vidim. Uspio sam na kraju da je vidim ispod njene palme. Neko mu je rekao: "Kako možeš činiti to (gledati u ženu), a ti si ashab Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem? On je odgovorio: "Čuo sam Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, gdje kaže: "Kada Allah u srce čovjeka ubaci želju da zaruči neku ženu, ne smeta mu da je pogleda." I drugi hadis u kome se kaže: Kada se neko od vas zaruči, nema nikakve smetnje (nije mu grijeh) da pogleda u zaručnicu u slučaju da mu je cilj pogleda zaruka, pa makar to ona i ne znala." Kao što vidimo iz navedenih sahih hadisa, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je potencirao da zaručnik pogleda svoju zaručnicu koju želi oženiti. Žena je prethodno morala biti pokrivena, jer da nije bila pokrivena preporuka o gledanju u njeno lice ne bi imala smisla. A to što je čovjeku, koji hoće da zaruči ženu, dozvoljeno da je vidi, govori nam da se radi o izuzetku u kojem je dozvoljeno vidjeti žensko lice. Jedan od izuzetaka je zaručnik.

11 DOKAZ

Hadis kojeg prenosi Abdullah ibnu Mes'ud: Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Neka ni jedna žena ne opisuje drugu ženu pred svojim mužem tako da mu dočarava njen izgled, kao da on gleda u nju." Na prvi pogled u hadis možemo sebi postaviti pitanje: "U čemu je ovdje dokaz i zašto smo naveli ovaj hadis?" Da, dokaz imamo. U spomenutom hadisu uočavamo da je skrivanje žene od pogleda muškarca s kojim može stupiti u brak propisano i legalno. To se vidi iz Poslanikove zabrane upućene svim suprugama da pred svojim muževima opisuju tuđe žene. Jer, da ne treba biti skrivena ne bi bilo potrebe da im se zabranjuje da ih opisuju. Neposredno gledanje u ženu je u svakom slučaju teže nego li njen opis iz usta drugog. Isto tako, ako kažemo da lice ne treba pokriti, ima li onda smisla opis izgleda dotične žene pred mužem ako je i on sam u mogućnosti da joj vidi lice i da tako spozna je li lijepa ili ne. U većini slučajeva ono što se opisuje pred drugima jeste lice i ono što ga čini lijepim (oči, usta, trepavice itd.)

12 DOKAZ

Događaj koji prenosi Ibnu Hišam u svojoj Siri od Ebi Avna "da je žena Arapka, došla na pijacu Benu Kajnuka'a da proda neku robu. Prodala je robu, a zatim je otišla zlataru. Jevreji se okupiše oko nje i zatražiše da otkrije lice. Ona to odbi, a zlatar priđe i jedan joj dio vela zakači preko njenih leđa. Kada je ustala, veo se zategnu i otkri joj se dio tijela. Svi joj se nasmijaše, a ona vrisnu. Jedan musliman skoči na zlatara i ubi ga. Zatim Jevreji ubiše muslimana. Rodbina ubijenog muslimana pozove u pomoć ostale muslimane i tako dođe do tuče sa jevrejima Benu Kajnuka'a." Vidjeli smo da je povod ovog događaja namjera Jevreja da otkrije muslimanki lice. To se desilo kada je ona ušla u njihovu čaršiju radi nekog posla… Poznato je da mržnja Jevreja prema muslimanima i Islamu nema granica. U to vrijeme mušrici su izgubili na Bedru na što su Jevreji uputili riječi izazova Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: "Kada bi s nama zaratio, znao bi da smo mi pravi ratnici, kakve nisi sreo." (Žele reći da su oni hrabriji od Kurejšija koji izgubiše na Bedru). Znači, ovim događajem sa muslimankom situacija je kulminirala i poslije se desila opsada, predaja i iseljenje Benu Kajnuka'a.Ono što je nama ovdje bitno jeste pitanje izgleda hidžaba koji je propisan ženi muslimanki. Iz teksta se jasno vidi da on obuhvata i pokrivanje lica. Inače ova žena ne bi imala nikakve potrebe da ide putem pokrivenog lica. Da njeno pokrivanje lica nije odaziv propisu vjere koja to od nje zahtijeva, ne bi imalo šta Jevreje navesti da urade ono što su uradili. Oni su htjeli povrijediti vjerske osjećaje koji su se jasno vidjeli na njenom izgledu. Ova muslimanka nije jedna od Poslanikovih žena pa da možemo reći da je pokrivala lice samo zato što je to njegovim ženama naređeno. To što je ova žena pokrivala lice i što je Jevrejima upravo to smetalo govori nam da su muslimanke, pored Poslanikovih, sallallahu alejhi ve sellem, žena također, pokrivale lice. Sve ovo nas upućuje na zaključak da je pokrivanje lica vjerska obaveza a ne običaj jednog naroda.

13 DOKAZ

Riječi Aiše, radijallahu anha, :" Bile smo sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, na hadždžu. Pored nas su prolazili muškarci. Kada nam se neki od njih približio spuštale smo djelove svojih ogrtača sa glava na lica, a kada je prošao ponovo smo otkrivale svoja lica." (Ahmed, Ebu- Davud, Ibn-Madže, Darekutni i Bejheki).
U ovom hadisu imamo dva elementa na osnovu kojih se može dokazati obaveznost pokrivanja lica. Prvi se ogleda u činjenici da su sa Aišom na hadždžu bile i druge vjernice a ne samo Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, žene. Ostale vjernice su, kako se vidi iz hadisa, također pokrivale lice kada bi naišli konjanici. Za vrijeme hadžskih obreda žena treba otkriti lice. Taj propis se spominje u hadisu kojeg prenosi Ibnu Omer: "Neka žena u ihramima ne pokriva lice i neka ne oblači rukavice." Odmah se, fikhskim pravilom o suprotnom shvatanju…, da zaključiti da žena van hadždža mora pokriti lice. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, joj je zabranio da ga pokriva u toku hadždža, što znači da je ona van hadždža naravno pokrivena, tj. da mora biti pokrivena. Inače, Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, zabrana pokrivanja za vrijeme hadždža ne bi imala nikakvog smisla.Drugi elemenat spomenut u hadisu na osnovu kojeg zaključujemo da je pokrivanje lica vjerska obaveza jeste to što je Aiša spomenula da su se one pokrile džilbabom, … a znamo da džilbab označava odjeću kojom se pokriva čitavo tijelo. Allah, dželle šanuhu, je naredio u ajetu, kojeg smo već spominjali, iz sure El-Ahzab da se pored Poslanikovih žena i kćerki džilbabom pokriju i ostale vjernice, i pri tome je upotrijebio izraz 'džilbabi'.

Napomena, iako žena treba da za vrijeme hadždža otkrije lice, opet su žene Poslanika savs i ashabijke pokrivale lica kad je postojala opasnost da ih vide muškarci.

14 DOKAZ

Hadis u Buharijinoj zbirci kojeg prenosi Aiša, radijallahu anha: "Vjernice bi zajedno sa Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, prisustvovale sabah-namazu. Pri tome su bile … u "odjeću koja pokriva čitavo tijelo". Po završetku namaza bi se vraćale kućama, a od tame noći ih niko ne bi mogao prepoznati." (U drugom rivajetu: "Jedna drugu nisu mogle prepoznati"). Iz hadisa vidimo slijedeće; ženama muslimankama je dozvoljeno prisustvovanje namazu u džematu. To pravo ne smije niko da im osporava. Isto tako iz hadisa vidimo da kada idu na namaz u džemat trebaju biti pokrivenog lica. Da trebaju biti pokrivenog lica vidimo iz prakse prvih muslimanki u Medini. One su pokrivale svoja lica i takve dolazile na namaz. Prema tome, na ostalim je vjernicama da pokrivaju svoja lica. U hadisu je spomenut izraz …. što znači odjeću kojom se pokriva čitavo tijelo u što spada i lice. Pogotovo to potvrđuju i drugi rivajeti u kojima se spominje "da jedna drugu nisu prepoznavale". A nisu se prepoznavale zato što su sve bile pokrivene. A uz to je još bila i noć.

15 DOKAZ

Hadis u kome je riječ himar došla u značenju pokrivanja čitave glave. Bilježi ga Ebu Davud od Ummu Seleme, radijallahu anha "Od Ummu Seleme se prenosi da Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ušao kod nje u momentu kada se ona pokrivala…. Rekao joj je: "Obavij jednom, nemoj dvaput." Ebu Davud kaže: da riječi … znače da žena treba da se obavije jedanput (jedan sloj) a ne dvaputa (dva sloja) kao što to čine muškarci." Što se tiče spomenutog hadisa, hadiski učenjaci kažu da u njemu spomenuti himar označava odjeću kojom se pokriva glava, kosa i lice. Ummu Selema je u momentu kada je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ulazio pokrivala glavu, lice i kosu. Riječ himar koja je u ovom hadisu došla u značenju odjeće kojom se pokriva čitavo tijelo temeljni je dokaz kojim se potvrđuje dužnost pokrivanja lica. Ovaj hadis pojašnjava ajete i ostale hadise u kojim je spomenuta riječ "himar" (pogledaj 31. Ajet sure En-Nur i hadis Fatime bintu Kajs i druge hadise).

16 DOKAZ

Fetve koje su zabilježene od ashaba, kao što su Abdullah ibnu Mes'ud, Ibnu Abbas i Aiša, radijallahu anhum.Abdullah ibnu Mes'ud je Allahove riječi … "osim onoga što je ionako spoljašnje" protumačio "vanjskom odjećom". Rekao je da su lice i šake unutrašnji ukrasi koji se ne smiju pokazivati osim onima kojima je Allah dozvolio, a koji su spomenuti u suri En-Nur 31. ajet. Abdullah ibnu Abbas, radijallahu anhu, komentarišući riječi … "Neka spuste svoje džilbabe niza se", kaže: "Allah je naredio vjernicama da kada izlaze iz svojih kuća radi nekih potreba da pokriju džilbabom svoja lica tako što će ga pustiti od glave preko lica prema dole, i da pri tome otkriju samo jedno oko." Aiša, radijallahu anha, kaže: "Žena će se pokriti tako što će spustiti džilbab niza se, od glave preko lica."

17 DOKAZ

Analogija i razum Ovaj dokaz se ogleda u više poddokaza koje ćemo ovdje redom iznijeti: 1) Znamo da je Uzvišeni Allah naredio ženi da pokrije stopala. Kako je moguće da joj je naredio da pokrije stopala a da joj nije naredio pokrivanje lica? Kada bismo vršili usporedbu ova dva dijela tijela, došli bismo do zaključka da je lice izazovnije i da je ono središte ljepote. Na njemu se sve ogleda i ono, za razliku od stopala, privlači ili odbija muškarca. Svakodnevni život potvrđuje ovakvo rezonovanje. Naime, kada muškarac želi da se oženi i krene zagledati djevojke, prvo u što gleda jeste lice. Ako je ono lijepo svidjet će mu se mlada, a ako je pak malo manje lijepo otići će i neće je oženiti. Nijedan muškarac ne gleda u stopala prilikom izbora bračnog druga, osim ako je, ne daj Bože, na stopalu kakva tjelesna mahana. Pošto je lice ono u što se najviše gleda, po logici, preče je da ono bude pokriveno. 2) Fikhsko pravilo glasi: "Otklanjanje štete i puteva koji vode njoj je preče od pribavljanja koristi". U smislu navedenog pravila možemo postaviti pitanje: "Da li je veća šteta ako žena otkrije lice ili ako ga pokrije?" Ukoliko ga otkrije, na sebe direktno privlači poglede muškaraca i postaje predmetom "zurenja" i polemike među muškim spolom. Poslije toga slijede komentari i opisivanje iste ženske osobe među muškarcima. Potom dolazi do izražaja simpatije ili nesimpatije prisutnih prema opisanoj ženi. Zatim se javljaju razne neželjene posljedice koje se više ne mogu kontrolisati. U jednom arapskom stihu, kada se govori o ovakvim stvarima, stoji:"Prvo letimični pogled, pa onda duži, potom osmijeh, pa nekoliko riječi, zatim selam pa izlazak a onda susret, i onda…U ovome i jeste mudrost naredbe o pokrivanju lica. 3) Žena koja se otkrije ne ostavlja ništa što bi privuklo muškarca. Kada pokrije glavu i vrat a otkrije lice, pobuđuje želju da se vidi njen vrat. Ako sve pokrije, muškarac gori od želje da je vidi. 4) Skriveni biser u školjci je biser koji vrijedi. Ono što je otkriveno nema potrebe da se žudi za njegovim otkrivanjem. A ono što je skriveno, ostaje vječitom težnjom i zanimanjem.

18 DOKAZ

Riječi Allaha, dželle šenuhu, :"O vjernici, ne ulazite u sobe Vjerovjesnikove, osim ako vam se dopusti radi jela, ali ne da čekate dok se ono zgotovi; tek kada budete pozvani, onda uđite, i pošto jedete, raziđite se ne upuštajući se jedni s drugima u razgovor. To uznemirava Vjerovjesnika, a on se stidi da vam to rekne, a Allah se ne stidi istine. A ako od njih nešto zatražite, tražite to iza zastora. To je čišće i za vaša i za njihova srca... " ( El-Ahzab, 53).

Kaže imam ibn Džerir (poznat kao vođa mufessira-tumača Kur'ana):"Tj. ako budete nešto tražili od žena Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i drugih žena vjernica, neka između vas i njih bude zastor.."( "Tefsir Ibn-Džerir", 22/39).

Povod objave ovog ajeta su riječi Omera, radijallahu anhu, Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, :" Allahov Poslaniče, kod tebe ulaze čestiti i pokvareni ljudi, tako da bi dobro bilo da majkama pravovjernih narediš da se zastru od ljudi." Nakon toga je objavljen ovaj ajet. (Hadis su zabilježili Buharija i Ahmed). Kaže šejh Bekr Abdullah Ebu-Zejd (član Stalne komisije za fetve):" Kada je objavljen ovaj ajet Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je zastro svoje žene od pogleda muškaraca, a isto to su uradili ashabi. Ta praksa se održala među vjernicama u različitim vremenskim periodima, što ukazuje na opštost ovog propisa i njegovu sveobuhvatnost. ("Hirasetu-l-fadileti", 46).

Ne može se reći da se ovaj propis striktno odnosi na žene Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, jer je osnova da su propisi opći i obuhvataju sve pripadnike ovoga ummeta, osim da dođe poseban dokaz koji upućuje na to da je dati propis ograničen na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, njegovu porodicu, nekog od ashaba, žene ili muškarce. S druge strane, zar se može prihvatiti da je majkama pravovjernih - najčestitijim i najodabranijim ženama u ovome ummetu, onima kojima je Allah, dželle šenuhu, zabaranio udaju nakon Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, smrti - bilo naređeno da se skrivaju od ashaba, najbogobojaznijih muškaraca poslije Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, kako bi srca i jednih i drugih bila čista, a onima koji su na puno manjem stepenu od njih i skloniji su grijesima i zabranjenom ispoljavanju strasti je dozvoljeno da budu otkriveni jedni pred drugima?! U drugom ajetu, iste sure Allah, dželle šenuhu, pojašnjava da je propis zastiranja od muškaraca zajednički, ženama Poslanika, njegovim kćerima i ostalim ženama vjernicama, pa kaže: " O vjerovjesniče reci ženama svojim, i kćerima svojim, i ženama vjernika, neka ogrtače svoje puste niza se... "(El-Ahzab, 59)

19 DOKAZ

Riječi Esme bint Ebi-Bekr, radijallahu anha, :" Pokrivale smo svoja lica od muškaraca, i češljale smo se prije nego li uđemo u ihram (obrede hadždža i umre)"( Hadis su zabilježli: Hakim i Ibn- Huzejme)

20 DOKAZ

Praksa koja se prenosi sa generacije na generaciju, od vremena ashaba pa do današnjeg dana, je šerijatski dokaz koji se mora slijediti, što znači da je obavezno slijediti ustaljenu praksu muslimana da žena boravi u kući i pokriva svoje lice pred muškarcima. Ako se neko zapita i kaže :" Odakle ti to da je pokrivanje lica žene ustaljena praksa među muslimanima, kada vidimo da danas većina pokrivenih muslimanki ne pokriva lica?"

Kaže hafiz Ibn-Hadžer:" Praksa koja se ustalila u generacijama prije nas i u naše vrijeme jeste pokrivanje lica žene pred muškarcima." ("Fethu-l-bari ", 9/224)

21 DOKAZ

Kaže Asim Ahvel: 'Ulazili smo kod Hafse bint-Sirin a na njoj je bio džilbab kojim je pokrivala lice. Govorili smo joj: 'Allah ti se smilovao, zar Allah, dželle šanuhu, nije rekao: 'Starijim ženama nije grijeh da odlože ogrtače svoje...?!' 'Dobro, a šta se poslije toga kaže' – upita nas ona. Odgovarali smo joj: 'A bolje im je da kreposne budu.' 'E to je, znači, hidžab' – odlučno će ona. («Džilbabul-mer'etil-muslime», 104. – 114.).





Izvor knjiga:
- POKRIVANJE LICA: Obavezno ili pohvalno; Autor: Senaid Zajimović

Odgovori